Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Handige tas voor je enduro-uitrusting...  (gelezen 4419 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Handige tas voor je enduro-uitrusting...
« Gepost op: 05-11-2010, 19:46 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: Handige tas voor je enduro-uitrusting...
« Reactie #2 Gepost op: 05-11-2010, 20:19 »
Kan goedkoper/beter voor je vuile spullen:  :D
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2347
Re: Handige tas voor je enduro-uitrusting...
« Reactie #3 Gepost op: 05-11-2010, 20:35 »
Mooie tas, wil je nog goedkoper kan ook 50,-

http://www.kofferstunter.nl/index.php?item=leonardo-trolley-3-wielen-zwart-mega--reistas-wielen&action=article&group_id=32&aid=1080&lang=NL
Die heeft alleen geen aparte ruimte voor je laarzen.

Overigens lijkt het een mega-tas, maar zal het nog lastig zijn om alles (m.n. laarzen, bodyprotector en helm) erin te  krijgen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Handige tas voor je enduro-uitrusting...
« Reactie #4 Gepost op: 05-11-2010, 20:40 »
Kan goedkoper/beter voor je vuile spullen:  :D


Het probleem is dat ik dan altijd met de verkeerde vuilniszakken thuiskom. Bij het verdeelpunt ben je moe, het is donker, het stinkt dus je wilt er zeker niet te lang inkijken ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Handige tas voor je enduro-uitrusting...
« Reactie #5 Gepost op: 27-08-2011, 06:46 »
Heb hem gisteren weer gepakt voor Roemenië. Alles past er weer in, helmpje mooi in eigen gepolsterd vakje, de hele zwik. Laarzen in een apart vakje. Vandaag kwam ik er achter dat er ook nog een luchtgaatje in het laarzenvak zit dat je open kunt zetten voor tijdens de reis.

Alle brillen en handschoenen een eigen vakje. Zoveel vakjes dat ik ook een medicijnvakje kon maken. Naamkaartje zit verscholen in een hoesje bovenop, waarbij je nét een randje uit ziet steken. Kaartje schiet terug in het vakje als je 'm loslaat.

Dit keer moest ook mijn heuptas er in en dat paste ook nog lekker. In de winter gaat het krap worden, maar dat zien we dan wel weer.

Ik weet nog niet hoelang de wieltjes meegaan; die heb ik amper gebruikt tot nu toe.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Handige tas voor je enduro-uitrusting...
« Reactie #6 Gepost op: 01-09-2011, 14:33 »
Ik sluit me aan bij Noppy. Dit lijkt echt een handige tas.

Ik had eerst de KTM / Ogio Trucker 8800 gekocht, maar deze vond ik echt te klein en heb ik dus weer teruggebracht.

Nu dus deze tas van Motozoom binnengekregen (maandag besteld, donderdag in huis) en hij leek me veel te klein toen ik het pakketje binnenkreeg.
Dat is echter schone schijn, want al m'n spullen zitten er nu netjes in.
De tas is echt MEGA ruim!
Handig gevoerd vak ook voor de helm en een dubbele bodem waar de laarzen in passen.
Verder nog een hoop andere opberg vakjes voor tal van spullen die ik tijdens de Anatoliarally denk nodig te hebben.
Ik ben positief verrast.
En dat voor 'slechts' €88.90 inclusief verzenden.

Na de rally zal ik wel laten weten of hij echt zo handig is als ik nu denk.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Handige tas voor je enduro-uitrusting...
« Reactie #7 Gepost op: 01-09-2011, 14:46 »
Ik voel een vergelijkingstest aankomen, over roltrappen, klem tussen een paar deuren, rennend door de gangen van een luchthaven vol met gaten in de vloer.

Andre, waar ben je? :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Handige tas voor je enduro-uitrusting...
« Reactie #8 Gepost op: 01-09-2011, 15:06 »
hahahaha

dat zal dan in november gaan zijn..... dagje EICMA

maar ik zie wel een vergelijkingtest opkomen hoor. Heb zelf de ultra grote KLIM gear tas. En het ellendige aan dat ding is dat er geen wielen onder zitten. Maar vult wel optimaal de bagageruimte van mn auto ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Handige tas voor je enduro-uitrusting...
« Reactie #9 Gepost op: 16-09-2011, 22:28 »
Na een weekje Anatolia rally ziet ie er nu zo uit.



Overtuigd van de goede afloop had ik 'm al een Fr@venure logo toegekend ;-)

In de praktijk is het een fijne tas gebleken.
Alle ritsen doen het nog en de tas is ruim genoeg.
Helaas is de tas niet waterdicht.
Toen het bivak werd overvallen door een regenbui (en ik nog niet binnen was door een haperende motor) heeft de tas in de regen gestaan.
Het gevolg was een natte slaapzak en wat natte kleren.

Ik heb er op dag één al twee kilometer mee naar het hotel gelopen over de weg en de stoep. Dat ging wonderwel best goed.
Voorwaarde was wel dat het onderste compartiment (daar waar de laarzen in passen) goed vol zit zodat de tas een beetje stijfheid heeft.
Anders sleept de tas meer over de grond dan dat hij over de wieltjes rolt.

Tijdens verschillende overnachtingen in diverse bivaks heeft de tas behoorlijk te lijden gehad. Ik heb de tas telkens gewoon naar de tent gerold over de stenen en graspollen en noem maar op.
Hij heeft het allemaal uitgehouden.

Eigenlijk heb ik maar één punt van kritiek en dat is de stand of de montage van de wieltjes.
Onderstaande foto laat dat zien.



Ben benieuwd of de tas van kofferstunter (http://www.kofferstunter.nl/index.php?item=leonardo-trolley-3-wielen-zwart-mega--reistas-wielen&action=article&group_id=32&aid=1080&lang=NL)
hier beter scoort.

Al met al een fijne tas voor een zeer redelijke prijs.
Mocht ik een nieuwe tas nodig hebben dan zou ik echter eerst ook even die tas van koffer stunter proberen.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Handige tas voor je enduro-uitrusting...
« Reactie #10 Gepost op: 16-09-2011, 22:31 »
Hij heeft een beetje camber, dat hebben wel meer rallyauto's ;)

Iig blij dat hij goed bevallen is!