Voor als je tòch lager in toeren wil rijden is naast een Dam uitlaat en een FCR ook een powerblade te overwegen.
Ik heb alle drie de opties en heb ze ook in deze volgorde aangeschaft.
Telkens had ik het gevoel dat ik onderin meer koppel kreeg en makkelijker oppakte.
De FCR41, zoals ik deze heb, is denk ik het minst effectief om in lagere toeren te gaan rijden. De FCR39 is dan waarschijnlijk effectiever maar ook weer gevoeliger door de hogere luchtsnelheid.
De powerblade was een leuk technisch experimentje en verraste me eigenlijk door z'n positieve werking. Misschien wel 200 of 300 toeren lager.
De DAM is een vanzelfsprekendheid (met aangepaste sproeier bezetting)! Ook daarmee schat ik dat de motor 300 toeren lager nog steeds lekker draait en oppakt.
Klinkt allemaal leuk, maar eigenlijk ga je met een Adventure toch niet tussen de files rijden. Dan is ie al kapot voordat je 'm volgas door de woestijn jaagt ;-)