Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Misleidende brief KNMV  (gelezen 4038 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 196
Misleidende brief KNMV
« Gepost op: 20-12-2010, 12:45 »
Heb brief van de KNMV ontvangen met bijgevoegd pasje waarin de indruk wordt gewekt dat:
-gratis pechservice voor motor en auto
-minmaal 2 keer per jaar gratis KNMV magazine
-2 wekelijks digitale nieuwsbrief
-scherpe kortingen op verzekeringen en opleidingen
-belangenbehartiging voor motorrijdend nederland
 
Nu had ik afgelopen jaar een kapot ventiel in mijn achterband (heb nu wel 2 binnenbanden reserve bij!) en dacht aanspraak op de pechservice te maken, echter bleek ik geen volwaardig lid te zijn met mijn offroad licentie en dus geen recht op pechhulp te hebben. Naar aanleiding van de pas ontvangen brief maar even contact met de KNMV gezocht om de helderheid. Blijkt wederom dat ik maar deellid ben en geen recht heb op pechhulp. Heb aangegeven dat de ontvangen brief de suggestie wekt dat,  men was met me eens dat dit niet helder was (ik noemde het misleidende info!) en men ging bezien wat men hieraan kon doen. Ik ga nog maar eens een afweging maken hoe ik hier mee om ga, echt weer een weet hoe het zitje, maar dan nog niet helemaal?? ;)
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Misleidende brief KNMV
« Reactie #1 Gepost op: 20-12-2010, 14:38 »
Ah, men gaat hier wat aan doen?, netals de afgelopen 5 jaar? (ik heb er ook al eens over geklaagd).

Knmv , tja....

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: Misleidende brief KNMV
« Reactie #2 Gepost op: 20-12-2010, 14:42 »
Heb je je motor (voor offroadritten gebruik) dan ook verzekert bij de knmv verzekeringen en krijg je dan wel de knmv korting?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Misleidende brief KNMV
« Reactie #3 Gepost op: 20-12-2010, 14:53 »
Nee, ik heb niets bij de knmv!, wil alleen de OTR ritjes mee kunnen rijden, en evt eens een enduro.

daar MOET je dus verplicht KNMV lid zijn, maar dan krijgt je toch weer de helft (en valse voorlichting.. daar ging het eigenlijk over!)

Oja.. je krijgt wel 2 x per jaar het geweldige blad  van ze...   :confused: , nee daar zat ik op te wachten!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Misleidende brief KNMV
« Reactie #4 Gepost op: 20-12-2010, 14:54 »
Het word misschien tijd dat we richting KNMV onze stem eens (MASSAAL!) gaan verheffen.
Over bovenstaande, maar ook gezien de onvrede over de al eerder beschreven licentiekosten. --> Nu al 2 leuke ritten onder MON (Handel/Staphorst), en De Wijk zonder niks. Het nut van die licentie's word snel kleiner!
 
Misschien goed als idereen ze - bv op de komende motorbeurs - eens wat vragen gaat stellen over e.e.a.!? (en wat ze aan die onvrede van hun leden gaan doen...!?)

Post Merge: 20-12-2010, 15:07
Net gebeld met KNMV. Onvrede over pechhulp en licentie's geventileerd.. >:(
Word uitgezocht en "u hoort van ons". Ben benieuwd!  :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Misleidende brief KNMV
« Reactie #5 Gepost op: 20-12-2010, 16:14 »
Goed zo Marten! Gelijk daden erbij.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Misleidende brief KNMV
« Reactie #6 Gepost op: 20-12-2010, 18:42 »
Indien je de beslissers bij de KNMV vaker wilt spreken, heel simpel, wordt je gewoon bestuurslid bij Codegroen ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Misleidende brief KNMV
« Reactie #7 Gepost op: 20-12-2010, 19:45 »
Indien je de beslissers bij de KNMV vaker wilt spreken, heel simpel, wordt je gewoon bestuurslid bij Codegroen ;)

We betalen de knvb genoeg om te mogen klagen, toch!
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Misleidende brief KNMV
« Reactie #8 Gepost op: 21-12-2010, 11:05 »
Indien je de beslissers bij de KNMV vaker wilt spreken, heel simpel, wordt je gewoon bestuurslid bij Codegroen ;)

Lijkt mij niet de manier om onvrede over pechhulp aan te kaarten: had code groen geen andere doelstelling?
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Misleidende brief KNMV
« Reactie #9 Gepost op: 23-12-2010, 18:14 »
Het staat toch heel erg simpel op hun website: http://www.knmv.nl/knmv/pechservice

En dan wil je lid worden en optie 3 is inderdaad een soort vaag bastaardlidmaatschap: https://knmv2009.rfxweb.nl/mijnKNMV/NieuwLid.aspx

Dan krijg je deze keuze:



En vervolgens moet je hiermee akkoord gaan:

De KNMV is niet aansprakelijk voor de schade (waaronder zaak- en letselschade) van de licentiehouder opgelopen tijdens of ten gevolge van de deelname aan trainingen en wedstrijden, inclusief de voorbereidingen daartoe, die plaatsvinden onder auspiciën van de KNMV, UEM of FIM tenzij sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid van de KNMV of van met de leiding van de KNMV belaste personen. De licentiehouder kan voor voornoemde schade ook niet officials, organisatoren, bestuursleden of medewerkers van de KNMV of andere deelnemers aan trainingen en / of wedstrijden aansprakelijk stellen. Met de aanvraag van de onderhavige licentie verklaart de licentiehouder zich hiermee akkoord.

De aanvra(a)g(st)er verklaart dit formulier naar waarheid te hebben ingevuld. Voorts verklaart de aanvrager dat hij/zij zich ervan bewust is dat de licentie wordt verleend voor evenementen waarvoor de KNMV toestemming geeft. De licentiehouder verklaart zich hieraan te onderwerpen en niet deel te nemen aan andere motorsport evenementen.

De aanvra(a)g(st)er verklaart op de hoogte te zijn van het dopingreglement. Hij/zij is zich bewust van het feit dat gebruik van bijvoorbeeld cocaïne langere tijd via de dopingtest geconstateerd kan worden. Dat het verblijf in kleine ruimten waar intensief verdovende middelen worden gerookt kan leiden tot een positieve dopingtest.

De aanvra(a)g(st)er verklaart op de hoogte te zijn van de mogelijkheid om vrijstelling te krijgen voor het gebruik van medicijnen welke op de dopinglijst staan vermeldt. De licentiehouder is zelf verantwoordelijk voor de verlenging van deze dispensatie.

De aanvra(a)g(st)er verklaart dat hij alle benodigde reglementen, zoals het Motorsport Reglement, het Tucht Reglement, het Medisch Reglement, alsmede het op zijn/haar discipline van motorsport van toepassing zijnde reglement heeft gedownload of gaat downloaden en hiervan kennis heeft genomen. De aanvra(a)g(st)er onderwerpt zich aan deze reglementen.

Ik verklaar met het bovenstaande in te stemmen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Misleidende brief KNMV
« Reactie #10 Gepost op: 23-12-2010, 18:55 »
Tja.. misschien hier iemand die rechten studeert en zin heeft in een proefprocesje?

Citaat
Realiseert u zich dat alle KNMV leden recht hebben op de gratis KNMV Pechservice? Een prettige gedachte als u tijdens een heerlijke motorrit pech krijgt aan uw motor.

en ik heb toch echt een KNMV lidmaatschap moeten betalen... (onee.. dat moet ik nog doen  ;))

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Misleidende brief KNMV
« Reactie #11 Gepost op: 23-12-2010, 23:21 »
op deze
Citaat
en niet deel te nemen aan andere motorsport evenementen
heb ik dus is een dreigbrief thuisgekregen dat ik geen KNMV cup meer mee mocht doen als ik bij een ander evenementje meedeed.

jaja, de KNMV heeft het beste voor met de NL motorsport.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Misleidende brief KNMV
« Reactie #12 Gepost op: 23-12-2010, 23:26 »
Och das ook al 30 jaar oud.

Der was toendertijd nog een hele rel dat eddy moerman (wie kent hem nog?) bij de jeugdtrial alles won... maar niet verder kon omdat ie internationaal niet mocht rijden, op zijn vingens getikt werd als ie in Bilstain mee reed en uiteindelijk met een BROMMER bij de Nationale trial in nederland mee ging rijden omdat ie dat dan wel mocht (50cc trial..), en nog wist te winnen ook. Maarja, volgens mij is ie wel gestopt uiteindelijk uit frustratie.

Nu is dus nog steeds niet anders begrijp ik.

Hoe doen we hier nu eens wat aan ????

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Misleidende brief KNMV
« Reactie #13 Gepost op: 24-12-2010, 07:59 »
Maak een digitale petitie waarin je je klachten verwoordt en ze uitnodigt voor een gesprek? Laat mensen digitaal ondertekenen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Misleidende brief KNMV
« Reactie #14 Gepost op: 24-12-2010, 09:10 »
In de 5e post hierboven aangegeven dat ik 20 dec. j.l. de KNMV gebeld heb, en opheldering gevraagd mbt verzekering/(misleidende)-pechhulp en licentiekosten.
Vriendelijke Mevrouw zei  "intern te overleggen" en "we komen hierop terug"...
Dat was de 20e... Voor de kerstdagen gaat dat niet meer lukken geloof ik  :-\