Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Goorberg naar Dakar 2007??  (gelezen 2269 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Goorberg naar Dakar 2007??
« Gepost op: 14-02-2006, 12:38 »
Kwam onderstaand tegen op Motorfreaks.nl:

Citaat
Jurgen van den Goorbergh beëindigt carrière
 
De 36-jarige Jurgen van den Goorbergh heeft besloten een punt achter zijn wegracecarrière te zetten. Vanaf 1991 reed Van den Goorbergh in diverse wereldkampioenschappen. Hij debuteerde tijdens de Grand Prix van Frankrijk in de 250cc en reed daarna in het WK 500cc, de MotoGP, WK Supersport en zijn laatste race in het WK Superbike.

Geen enkele Nederlander heeft in dermate veel WK kampioenschappen gereden, een CV waar menig coureur jaloers op is en op mag zijn. Vanmorgen verscheen in De Telegraaf een artikel waarin Jurgen van den Goorbergh bekend maakte zijn carrière te beëindigen. Gisteren tekende Van den Goorbergh een contract dat hem voor twee jaar aan verbindt. Die handtekening vormt de symbolische start van zijn tweede loopbaan.

Van den Goorbergh:
 
  Het is mooi geweest. Het is tijd voor mijn 'tweede motorloopbaan', want ik keer de sport beslist niet de rug toe. Maar mijn tijd als wegracer is nu echt voorbij. Voor Honda ga ik allerlei promotionele activiteiten verrichten. Daarnaast blijf ik namens het Japanse motormerk ook actief op de motorfiets, want ik ga onder meer deelnemen aan het Nederlands kampioenschap Supermotard.   
 
Van den Goorbergh kwam voor het laatst in actie tijdens de Superbike in Assen.

Daarnaast heeft Van den Goorbergh nog meer plannen, waarbij ook de Dakar Rally wordt genoemd. Voor dat zo ver is zal de woning in Monaco worden verruild voor een huis in zijn geboorteplaats Breda. Gedurende de komende jaren zal Van den Goorbergh zich meer toeleggen op Enduro en Rally gebied.

  Het is de bedoeling dat ik in december 2007 op een Honda-motorfiets van start ga in Le Dakar. Om me zo goed mogelijk voor te bereiden ga ik, gesteund door Honda, de komende twee seizoenen veel offroad-evenementen afwerken. Zo ga ik meedoen aan het NK en EK enduro en staat zelfs deelname aan de Zesdaagse in Nieuw-Zeeland op het programma.    

Het besluit om zijn carrière te beëindigen komt nadat hij in de race was voor een plek bij het Winston Ten Kate Supersport team. Helaas kozen zij voor de Turk Kenan Sofuoglu. Na de eerste berichten verschenen dat Van den Goorbergh niet langer in beeld was bij Ten Kate, reageerde Van den Goorbergh zeer eerlijk naar Motorfreaks.

  Momenteel richt ik me alleen op dit team. Ik heb eerlijk gezegd ook geen zin om naar andere opties te willen kijken. Dit is het enige dat ik nog even wil doen.   
 
 Bij Ten Kate kon hij helaas niet aan de bak en zo eindigt de imposante carrière van Jurgen van den Goorbergh. Later vandaag zal Van den Goorbergh een persbericht uitgeven en volgt meer informatie.

Wordt nog hard trainen voor hem, naar Dakar is wel wat meer dan twintig rondjes op een circuit, en dan weer op je stoeltje gaan zitten ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Goorberg naar Dakar 2007??
« Reactie #1 Gepost op: 14-02-2006, 14:19 »
Citaat
Wordt nog hard trainen voor hem, naar Dakar is wel wat meer dan twintig rondjes op een circuit, en dan weer op je stoeltje gaan zitten

Voor hem geen probleem hoor. Hij heeft veel enduro ervaring.
Ook zal de conditie niet een al te groot probleem zijn, hij is ook een fanatiek MTB-er.
Ooit ook nog alround motorsportman van het jaar geweest.

Rally ervaring heeft hij niet, dus daarvoor hij moet veel trainen.
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Goorberg naar Dakar 2007??
« Reactie #2 Gepost op: 14-02-2006, 14:35 »


Rally ervaring heeft hij niet, dus daarvoor hij moet veel trainen.

Ach, dat kan toch elke snikkel? Kijk eens naar sommige lui die in de Dakar rijden: nooit een roadbook gezien, niet weten wat 'GPS' betekent, nog nooit in de woestijn geweest, etc....
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3425
Re: Goorberg naar Dakar 2007??
« Reactie #3 Gepost op: 14-02-2006, 14:45 »
Deelname aan het  het Rallye weekend is mss de eerste stap??
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Goorberg naar Dakar 2007??
« Reactie #4 Gepost op: 14-02-2006, 16:37 »
Misschien dat de organisatie hem gewoon een uitnodiging moet sturen. Altijd vriendelijk toch?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Goorberg naar Dakar 2007??
« Reactie #5 Gepost op: 14-02-2006, 17:25 »
Zoals inhet bericht algezegd is idd Jurgen een groot motorsportman. Zelfs in de enduro/mx weet hij als allrounder goed te scoren.
Werd vorig jaar 2de dacht ik achter Pedro Tragter in de meeste allround zandman van NL.
Heb die noppenieuws niet meer jammer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Goorberg naar Dakar 2007??
« Reactie #6 Gepost op: 27-02-2006, 09:49 »
Uit betrouwbare bron vernomen dat Alex van den Broek ook wil deelnemen in 2007, op een honda...

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7114
Re: Goorberg naar Dakar 2007??
« Reactie #7 Gepost op: 27-02-2006, 10:07 »
Maggie eerst gaan trainen in banden oppompen :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: Goorberg naar Dakar 2007??
« Reactie #8 Gepost op: 27-02-2006, 10:12 »
Die gasten rijden toch allemaal met bibmousse banden...

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Goorberg naar Dakar 2007??
« Reactie #9 Gepost op: 27-02-2006, 13:28 »
Die gasten rijden toch allemaal met bibmousse banden...

Kun je vet lang pompen !  8)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Goorberg naar Dakar 2007??
« Reactie #10 Gepost op: 27-02-2006, 13:31 »
Een pomp past toch niet op 't draadend van een bandenklem  ;D