Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Plaatsing kentekenplaat  (gelezen 7260 keer)

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Plaatsing kentekenplaat
« Reactie #15 Gepost op: 03-04-2011, 23:22 »
Jemig Ferd, had je niet gewoon die '30gr.' kunnen quoten??

Ik heb laatst de boete JUIST gekregen omdat ik de agent verbeterde met die dertig graden. De lamstraal (ook al had hij gelijk dat die plaat niet goed zat).

Je kunt ze terugkloten door op een frontflitser staand met je handen te zwaaien.. 8)
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Plaatsing kentekenplaat
« Reactie #16 Gepost op: 03-04-2011, 23:36 »
ja moraal ridder.
Ik durf er voor te wedden dat iedereen hier op dit forum wel eens dingen heeft gedaan die niet geheel volgens de regels zijn... en een kenteken plaat die niet in de juiste hoek hangt is volgens mij het minst minst minst erge...
Daarnaast, als dat gestelt word dan wil ik graag dat de persoon in kwestie een geijkte geo driekhoek bij zich heeft met ditto geijkte standaard waarbij de juiste bodem plaat afstand wordt gemeten om vandaar de juiste hoek te bepalen. Natuurlijk wel op een geheel waterpasse ondergrond.
De knmv heeft daar mooie standaards voor, die gebruiken ze als je enduro gaat rijden op een militair terrein met een route van 60 km waarbij je 400m openbare weg hebt.....
Er rijden choppers met open pijpen over dijkjes, doprskernen heen waar de pijngrens wordt berijkt, maar een kentken plaat... stel je voor dat je met die 350 5 km te hard heb gereden, dan zouden ze je kenteken niet kunnen opschrijven...
Ach ja wellicht drijf ik door.....

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Plaatsing kentekenplaat
« Reactie #17 Gepost op: 03-04-2011, 23:48 »
ja moraal ridder.
Ik durf er voor te wedden dat iedereen hier op dit forum wel eens dingen heeft gedaan die niet geheel volgens de regels zijn... en een kenteken plaat die niet in de juiste hoek hangt is volgens mij het minst minst minst erge...
Daarnaast, als dat gestelt word dan wil ik graag dat de persoon in kwestie een geijkte geo driekhoek bij zich heeft met ditto geijkte standaard waarbij de juiste bodem plaat afstand wordt gemeten om vandaar de juiste hoek te bepalen. Natuurlijk wel op een geheel waterpasse ondergrond.
De knmv heeft daar mooie standaards voor, die gebruiken ze als je enduro gaat rijden op een militair terrein met een route van 60 km waarbij je 400m openbare weg hebt.....
Er rijden choppers met open pijpen over dijkjes, doprskernen heen waar de pijngrens wordt berijkt, maar een kentken plaat... stel je voor dat je met die 350 5 km te hard heb gereden, dan zouden ze je kenteken niet kunnen opschrijven...
Ach ja wellicht drijf ik door.....

Ze hebben op zich wel gelijk, want buiten die dertig graden reflecteert hij buiten het bereik van de flitser. Maar verder ben ik het met de rest van het argument van Brommer eensch. Want mijn plaat zat al 14 jaar (!) zo en op mijn XR zit hij ongeveer hetzelfde als die van Paisley en is hij van mijlenver gewoon te lezen.

Echt, ik heb niks op met het gevestigd gezag wat dat betreft.

Bromz
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Plaatsing kentekenplaat
« Reactie #18 Gepost op: 04-04-2011, 07:01 »
Hoelio en ik zijn een keertje staandegehouden en ik mocht niet verder rijden met de plaat in de verkeerde hoek. Oeff.

Toen creatief met kurk een stokje onder het spatbord geklemd en op het kentekenboutje en hij vond de hoek goed.

Dus ondanks dat het stokje ervoorzat mocht ik nu wél doorrijden.

Toen daarna nóg een prent voor het zelfde 'vergrijp' en me toen maar aangepast. Weg Acerbiskontje. Woonden we maar in Italië ;D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 91
Re: Plaatsing kentekenplaat
« Reactie #19 Gepost op: 04-04-2011, 23:08 »
Onlangs dook er ineens een motoragent naast me op. M'n kentekenplaat stond te schuin en mocht bovendien niet geknikt zijn. En hij vond m'n achterknipperlichten (van die mini led dingen) een te geringe onderlinge afstand hebben. En hij wilde weten wat ik van plan was. Waar ging ik naartoe? Want er werd de laatste tijd veel geklaagd door omwonenden over crossers. Ik antwoordde dat ik op weg was naar mijn moeder en dat ik dat van die kentekenplaat en de knipperlichten helemaal niet wist. En dat ik wel eens "cross" maar dan natuurlijk alleen tijdens daarvoor georganiseerde "officiële" evenementen ( ;)). En dat die originele flap waar de kentekenplaat standaard op zit gemonteerd echt wel bij het het beste ritje stuk gaat en dat ie daarom is weggelaten. Hij begreep dat wel, maar de regels zeggen dat het toch niet mag zoals ik het nu heb zitten. Maar als ik toch slechts zo nu en dan op de openbare weg rijd, dan zou hij het ook zo laten zitten, aldus de uiterst aardige agent, die mij nog een prettige dag en rit wenste en toen weer weg reed.

Post Merge: 04-04-2011, 23:14
Gewoon wat verder achterop zitten en flink gas geven, kom je vanzelf in de juiste hoek!  ;D ;)

Precies! LOL

"Ja maar meneer agent, ik rijd altijd op mijn achterwiel!"