Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Ligt het nu aan mij.  (gelezen 2192 keer)

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: Ligt het nu aan mij.
« Reactie #15 Gepost op: 20-07-2011, 17:58 »
Importeurs moeten natuurlijk ook gewoon geld verdienen; ze maken een inschatting van wat hier wel en niet loopt. Omdat we maar een klein landje zijn kunnen "niche" producten soms gewoon niet uit. Dan houden ze die niet op voorraad (en bestellen op afroep) of besluiten het helemaal niet te leveren.
Je kunt wel aan een dealer/winkelier vragen of de importeur toch kan (en ook wil) bestellen.

In deze toch nog steeds mindere tijden wil iedereen zo min mogelijk voorraad: de webshop niet, de importeur niet en zelfs de fabrikanten zo min mogelijk heb ik gemerkt. Met als gevolg regelmatig langere wachttijden voor de klant.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: Ligt het nu aan mij.
« Reactie #16 Gepost op: 20-07-2011, 19:40 »
Heb het gevoel dat nederlandse webshops de slag op bepaalde gebieden verliezen.
Niet genoeg internationaal gericht zijn. Taal barriere.

Zou het er een keer van komen, op voorraad hogere prijs, op bestelling een lagere prijs.

Bedrijfseconomisch zou dat een logica zijn.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Ligt het nu aan mij.
« Reactie #17 Gepost op: 20-07-2011, 20:34 »
Ik denk dat het probleem vooral ligt bij de koper. Waarom binnen grenzen denken? De helft van de keren is iets uit het buitenland net zo snel al dan niet sneller hier dan via Nederlandse shops! Op een een of andere manier heb ik vaak bij Nederlandse shops het idee dat ze het spul ergens bestellen op het moment dat ik het besteld heb, en ik dus alsnog op mijn spullen moet wachten, (terwijl ik het natuurlijk ook zelf dáár kan bestellen).

Ik koop in ieder geval net zo makkelijk iets uit Duitsland (Engeland, Japan etc) als uit Nederland. Maar dat heeft ook misschien iets met leeftijd te maken.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Ligt het nu aan mij.
« Reactie #18 Gepost op: 20-07-2011, 20:54 »
Ik koop de laatste 2 jaar bijna al mijn motor onderdelen etc via het engelse ebay. Het nog geen probleem gehad alleen maar snelle leveringen voor een goede prijs.
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Ligt het nu aan mij.
« Reactie #19 Gepost op: 20-07-2011, 21:27 »
Ik weet ook dat het goedkoper is. Maar ik hecht wel waarde aan de lokale middenstand, ook omdat ik ze regelmatig nodig heb voor zaken die nou eenmaal niet over het internet gaan. Ik haal dus mn remblokjes bij de motorboer en mn gitaarsnaren bij de muziekwinkel. Incl. koffie en praatje over het weer. Over internet bestel ik voornamelijk dingen die echt niet leverbaar zijn, of waarbij het prijsverschil zo belachelijk groot is, dat ik voor eventjes mn principes opzij durf te zetten  :-X
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Ligt het nu aan mij.
« Reactie #20 Gepost op: 20-07-2011, 22:23 »
Het is ook anders als je afhankelijk bent van sommige zaken waar je voor onderhoud en reparatie komt.

Rij 11 jaar bijna dagelijks op 1 van mij 4 motoren en ben denk in 4 keer bij een motorzaak binnen geweest voor een reparatie. En voor banden kan ik overal wel voor heen
Vstrom 650 - KTM 525 EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Ligt het nu aan mij.
« Reactie #21 Gepost op: 21-07-2011, 07:59 »
Ik denk dat het probleem vooral ligt bij de koper. Waarom binnen grenzen denken? De helft van de keren is iets uit het buitenland net zo snel al dan niet sneller hier dan via Nederlandse shops! Op een een of andere manier heb ik vaak bij Nederlandse shops het idee dat ze het spul ergens bestellen op het moment dat ik het besteld heb, en ik dus alsnog op mijn spullen moet wachten, (terwijl ik het natuurlijk ook zelf dáár kan bestellen).

Ik koop in ieder geval net zo makkelijk iets uit Duitsland (Engeland, Japan etc) als uit Nederland. Maar dat heeft ook misschien iets met leeftijd te maken.
ik bestel met hetzelfde gemak spullen uit Hawaï en Australië als spullen in Nederland: vaak is het nog goedkoper ook (zelfs MET douane kosten!) en die afstanden zijn ook geen probleem meer :P