Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: PHDS  (gelezen 1822 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 163
PHDS
« Gepost op: 09-05-2011, 18:03 »
Oftewel een soort gedempte stuuropname,
is een ktm powerpart, en kan op ik geloof wel elk model ktm gemonteerd worden.
Iemand ervaring hiermee?,  ik vraag me af of het voldoende trillingen absorbeert om bv beter zicht in je spiegels te krijgen, en/of dooie vingers tegengaat op een 1 cilinder.
( ik rij ook best wel stukken snelweg op een 690 enduro-R).
Kost geloof ik iets van 160 euro, dus het zou zonde zijn als het niet of nauwelijks werkt.
 
het PHDS systeem van KTM oftwel Progressive Handlebar Damping System
Progressive Handlebar Damping System (PHDS) supported by elastomers. Absorbs engine and chassis vibrations. Dampens hard, whipping impact. Maintains steering precision. Adjustable handlebar position due to the modular design. Tuned by exchangeable elastomers individually adjustable
 
groet Daan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1982
Re: PHDS
« Reactie #1 Gepost op: 09-05-2011, 18:09 »
Ik had ze op een ktm 450, en bij verkoop heb ik ze er weer afgeschroeft. Nu zitten ze op een drz. Bevalt prima. Of het helpt voor trillingen in de spiegel zou ik niet durven zeggen en tegen dode vingers hielp bij mij een cts-release ook aanzienlijk beter.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: PHDS
« Reactie #2 Gepost op: 09-05-2011, 18:51 »
Die dingen zitten  ook op de 690 rally  , en ze komen in een heel mooi doosje .
Niet dat je daar wat aan hebt , maar toch .
Vond het niet geschikt in mijn geval , wilde verder omhoog om een beetje te compenseren voor mijn lengte .
 
Grt Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: PHDS
« Reactie #3 Gepost op: 09-05-2011, 20:08 »
Daan, vind je de 690 trillen dan ?
Mijn LC8 trilde meer vond ik

Offline member

  • *****
  • Berichten: 163
Re: PHDS
« Reactie #4 Gepost op: 09-05-2011, 20:17 »
Daan, vind je de 690 trillen dan ?
Mijn LC8 trilde meer vond ik

het stuur in ieder geval wel,
komt misschien ook omdat een lc8 stuur in rubbers zit,
en een 690 stuur geloof ik niet.
ik rij nu zelfs met exact dezelfde (adv) spiegels op de 690,
maar op een adv geven die een trillingvrijer zicht.
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: PHDS
« Reactie #5 Gepost op: 09-05-2011, 20:42 »
nou je het zegt.... klopt, heb ik ook last van. Maar voel de trillingen niet in mijn handen...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 163
Re: PHDS
« Reactie #6 Gepost op: 25-05-2011, 22:04 »
OK,
de kosten van de 1000 beurt vielen dusdanig mee,
dat een PHDS-setje er ook nog wel af kon ;)
 
ik ben er best wel blij mee, gewoon minder trillingen in het stuur nu, merkbaar in de vingers en ook in de spiegels, al kan ik nog steeds niet op de snelweg een politiewagen onderscheiden van een witte personenwagen :D
 
off-road schijnt het ook z'n voordelen te hebben,
(is het ook eigenlijk voor ontwikkeld),
 
de verkoper die zelf enduro rijdt vertelde dat hijzelf niet meer zonder wilde.

Offline member

  • Kom op mensen, wordt ook
  • Donateur
  • *****
  • Berichten: 2335
Re: PHDS
« Reactie #7 Gepost op: 25-05-2011, 22:30 »
dat zeggen verkopers wel vaker  ;)

maar mooi dat ze bevallen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1078
Re: PHDS
« Reactie #8 Gepost op: 26-05-2011, 06:33 »
de verkoper vertelde dat hijzelf niet meer zonder wilde.


 ;D


Maar ontopic: ik heb ook eens overwogen om ze aan te schaffen. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik bang was dat het stuur "los" zou aanvoelen. Dat je een soort van speling in het stuur zou voelen tijdens het rijden.

Ik heb geen spiegels op m'n motor dus daar hoef ik het sowieso niet voor te doen.  :-X
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 163
Re: PHDS
« Reactie #9 Gepost op: 26-05-2011, 09:07 »

 ;D


ik heb ook eens overwogen om ze aan te schaffen. Uiteindelijk niet gedaan omdat ik bang was dat het stuur "los" zou aanvoelen. Dat je een soort van speling in het stuur zou voelen tijdens het rijden.




die indruk heb ik nu totaal niet hoor,
je moet het stuur nog echt stevig heen en weer wringen om beweging te constateren, de "schokdempertjes" die er in zitten zijn overigens in 3 verschillende stijfheden te koop, soft/normaal/hard.
 
"normaal" zit standaard in de set