Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Hyperpro verenset (voor- én achter) XT 660Z '08<  (gelezen 551 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 132
Hyperpro verenset (voor- én achter) XT 660Z '08<
« Gepost op: 01-05-2011, 15:00 »
Hoi,

Ik heb de Hyperpro verenset geprobeerd als vervanging van de originele veren, maar toch te hard bevonden. Ik ben weer terug bij mijn oude veren, en heb mijn achterdemper laten aanpassen, ben nu supergelukkig:-)

Deze veren zijn (met mijn gewicht en belading) meer toegespitst op weggebruik. Ze zijn aanzienlijk harder dan origineel, geven een directere respons. Als je met bijrijder of met bepakking rijdt, of gewoon zwaarder bent dan ik (75 kg), zijn ze prima. Voor mij, op de weg en zéker offroad, zijn ze naar mijn smaak te hard.

Ik heb er ongeveer 500km mee gereden, set bestaat uit:

-voorveren, progressief.
-achterveer (zwart), progressief.
-1 fles Hyperpro voorvorkolie. 

Hele set voor de vraagprijs van 150 euro. (nieuw vanaf 200 euro, afhankelijk van de winkel en excl. vorkolie)

Groeten,

Kevin


Offline member

  • *****
  • Berichten: 376
Re: Hyperpro verenset (voor- én achter) XT 660Z '08<
« Reactie #1 Gepost op: 01-05-2011, 16:26 »
Wat heb je dan aan je achterdemper laten aanpassen?
Aan de originele achterdemper is er toch weinig af te stellen ??? ... buiten dan de veervoorspanning? :confused:

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 34
Re: Hyperpro verenset (voor- én achter) XT 660Z '08<
« Reactie #2 Gepost op: 01-05-2011, 18:18 »
verkoop je de achterveer ook los?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 132
Re: Hyperpro verenset (voor- én achter) XT 660Z '08<
« Reactie #3 Gepost op: 02-05-2011, 16:25 »
Aan de originele achterdemper is er toch weinig af te stellen ??? ... buiten dan de veervoorspanning? :confused:

Dat klopt, maar ik heb het binnenwerk van de veerpoot door Jan Droog laten aanpassen; nu is de uitgaande demping sterker, waardoor ze veel rustiger over hobbels rijdt:-)

Ik verkoop het setje het liefst in 1 keer, omdat ik misschien de voorveren dan niet los kwijt kan...
Overigens is het niet aan te raden om alleen de achterveer te vervangen, uit eigen ervaring (had ik namelijk ook heel even) en vanuit verschillende hoeken geadviseerd. De afstelling is dan uit balans waardoor de motor wat rare bokkensprongen gaat maken, de frequentie van de voorvering is namelijk anders dan de achtervering, dat rijdt niet echt relaxed.
Maar dat is verder aan jou natuurlijk.

Als ik geen geïnteresseerden kan vinden, wil ik nog wel over splitsen nadenken.

Gr.

Kevin