Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Waterdichte en schokbestendige camera.  (gelezen 2954 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Waterdichte en schokbestendige camera.
« Gepost op: 29-03-2011, 12:18 »
Geen idee of het echt wat is, maar kreeg hem in de mail vandaag..

Hiero
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Waterdichte en schokbestendige camera.
« Reactie #1 Gepost op: 29-03-2011, 12:59 »
geil ding. voor ik op bestel drukte, toch maar even gegoogled:
ding is retetraag en kan slecht tegen zand.
ik heb zelf nog 1 van zn voorlopers. conclusie: goed ding als je vooraf de sterke en slechte kanten maar weet:
+is errug stevig en inderdaad waterdicht (gezwommen in de golf van mexico met walvishaaien en ze staan er best goed)
+batterij gaat relatief lang mee. om de dag opladen tijdens vakanties vind ik best ok
-van zand gaan knopjes en schuifjes raar doen (niet handig voor een ARM-er lijkt me, maar je kan hem wel weer afspoelen natuurlijk en dan doet ie het weer gewoon)
-kwaliteit is door het kleine lensje echt niet zo best. ondanks hoge resolutie lijken de fotos soms wel van een telefooncamera af te komen. Binnen fotos maken gaat eigenlijk niet fatsoenlijk.
-rete maar dan ook retetraag. je moet um aan laten staan, anders ben je voor elke actie gewoon te laat. en dat is natuurlijk dodelijk voor een actiecamera.
 
Prijs is wel heel interessant. dat dan weer wel. Ik ging gelijk zoeken naar een helmet mount voor dit ding (maar nog niet gevonden).
 
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Waterdichte en schokbestendige camera.
« Reactie #2 Gepost op: 29-03-2011, 19:24 »
geil ding. voor ik op bestel drukte, toch maar even gegoogled:
ding is retetraag en kan slecht tegen zand.

Heb ook ooit een Olympus gehad. Was inderdaad niet te gebruiken bij offroadrijden. Volgens mij kun je daar alleen schildpadden of stilstaande lantaarnpalen mee fotograferen.  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Waterdichte en schokbestendige camera.
« Reactie #3 Gepost op: 29-03-2011, 19:49 »
Heb destijds een Pentax Optio WR 33 gehad. Was een geweldig ding voor die tijd en dat geld. De opvolgers zijn een tijdlang minder geweest (de W80 is erg slecht als ik de reviews mag geloven, de W90 al wat beter) maar ben wel benieuwd. Ben altijd erg content van dat cameraatje geweest, en om die reden lonk ik nog steeds naar Pentax.

M'n meisje heeft een Olympus, maar ik kan d'r geen vriendjes mee worden (m'n D-SLR is wel een Olympus, en dat gaat dan weer stukken beter). Buiten dat is de draaiknop voor de programmavoorkeuze heel vervelend (ding om je nek op de motor, af en toe pak ik 'm voor een foto en dan draai je met je behandschoende vinger het knoppie op een andere stand, grrrr!)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Waterdichte en schokbestendige camera.
« Reactie #4 Gepost op: 06-04-2011, 08:55 »
net nieuw op de markt (weet niet of ie al echt te koop is)

panasonic lumix DMC FT3. met gpsje er in.

http://www.panasonic.nl/html/nl_NL/216537/No%20value%20assigned.html#anker_216537


Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Waterdichte en schokbestendige camera.
« Reactie #5 Gepost op: 06-04-2011, 15:44 »
Pentax heeft ook een nieuwe gemaakt, met of zonder gps. Hier de link naar het gps-exemplaar....

http://www.pentax.nl/nl/group/5/product/16897/body/overview/cameras.html

Eind deze maand op de markt.
•    Waterdicht tot 10 meter
•    Schokbestendig tot 1,5 meter
•    Koudebestendig tot -10°C.
•    Drukbestendig tot 100kg


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3432
Re: Waterdichte en schokbestendige camera.
« Reactie #7 Gepost op: 18-05-2011, 11:37 »
Iemand al ervaring met die Panasonic TF3
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Waterdichte en schokbestendige camera.
« Reactie #8 Gepost op: 18-05-2011, 20:31 »
inmiddels te koop voor 339,-  (nog een beetje aan de prijs vind ik)

http://www.wehkamp.nl/beeld-geluid/fotocamera/compactcamera/panasonic-dmc-ft3-waterproof-en-shockproof-camera/C26_6F3_F31_717427/?BC=DAI&cm_mmc_o=KzblYgBECjC-kTwFwwECjCVyBpAgfuwwpCjC7wEwybwL

in amerika te koop als DMC-TS3

der is al een firmware update:
http://panasonic.jp/support/global/cs/dsc/download/FT3_TS3/index.html


vergelijkbaar alternatief: petax optio WG-1 GPS
http://www.pentax.nl/nl/product/16897/cameras.html

volgens mij is die alleen nog niet te koop, maar komt zeker binnenkort.






Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Waterdichte en schokbestendige camera.
« Reactie #9 Gepost op: 20-05-2011, 03:22 »
De Pentax is al wel te koop, ietsje minder duur

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 62
Re: Waterdichte en schokbestendige camera.
« Reactie #10 Gepost op: 20-05-2011, 08:09 »
Ik heb zelf een Pentax W90 waar ik tamelijk tevreden van ben. Het is een heel stevig toestel en de foto's zijn zeer goed, al heeft het zijn beperkingen als je een langere brnadpuntsafstand kiest.

Toch is er wel een heel erg minpunt. Ik heb een ram mount gemonteerd op het stuur, wat een paar mooie filmpjes heeft opgeleverd. Bij de laaste uitstap wou ik het toestel weer op het stuur monteren en bij het indraaien van de metalen vijs van de rammount in de schroefdraaid van het toestel, draai ik de draad kapot. Ik kom er achter dat deze draad gewoon in de plastiek getapt is, gedaan met spelen dus. Ik vind dat toch wel jammer voor een dergelijk bulletproof toestel.
Me gusta la moto, me gustas tu.