Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: vliegreis bagage  (gelezen 2313 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
vliegreis bagage
« Gepost op: 01-05-2011, 16:39 »
vorige week naar de algarve geweest bij adriaan seunke,,,was helemaal super,,,ze kunnen het qua rijden zo gek maken als jij aankan,,,niet normaal hoeveel paden er over de heuvels heengaan aldaar,,,echter is mijn vraag of iemand hier ervaring heeft met tassen die voor dergelijke reizen gemaakt worden zoals die van ogio (http://ogio.com/moto/gear-bags/rig-9800-le-raw),,,bijna alles paste namelijk wel in mijn rimova-koffer die al herhaaldelijk de wereld rond is geweest (op andere soortige avonturen) op de helm na,,,echter bij aankomst bleek mijn impact vest er niet in te passen want die was ik en passant maar helemaal vergeten,,,en een tweede set kleding bleek achteraf ook best wel handig want we hadden drie dagen regen/zon/regen en dan is het toch fijn als je eens iets droogs aan kan trekken,,,nu wil ik dus een dergelijke tas aanschaffen waar echt alles inkan,,,helm/laarzen/impact vest/knee braces/neck brace/twee broeken/shirts/jas/wat normale kledij en mijn tandeborstel,,,kan natuurlijk ook naar de winkel met mijn hele hebben en houwen om te kijken of het past maar dan heb je er nog steeds niet mee gevlogen...

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: vliegreis bagage
« Reactie #1 Gepost op: 01-05-2011, 17:00 »
Ik ben ooit naar cyprus geweest met een yamaha gearbag. Ging prima. Wel een erg grote tas. Paste niet in de kofferbak van de taxi. had alles bij me. helm,laarzen,vest,broeg,shirts,jas,handschoenen,nekbescherming. Omdat we toch veel rijden weinig gewone kleding bij me dus dat paste in een kleine rugtas die als handbagage mee kon. Tas werd wel apart naar het toestel gebracht en duurde iets langer bij het afhalen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 123
Re: vliegreis bagage
« Reactie #2 Gepost op: 01-05-2011, 18:23 »
Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen en verschillende alternatieven.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11363
Re: vliegreis bagage
« Reactie #3 Gepost op: 01-05-2011, 18:37 »
Motozoom verkoopt een vliegtas met wielen. Er zit een speciaal gepolsterd helmvak in plus een aparte 'dubbele bodem' om je laarzen in te doen (met modder en al). Ik heb maat 47, dat gaat net ;D

Mijn complete uitrusting plus regenkleding past er in. Ook veel handige buitenvakjes om verschillende soorten brillen en handschoenen in te doen.

http://www.motozoom.nl/webshop/fotoGroot.cfm?bestelnummer=70017604&MorePicsZoomify=true&bestand=70017604_710_FR01_10.jpg&SID=10803252&SToken=44A2C408FBE5AD14

Er zitten twee sjorgespen bij om de hele boel bij elkaar te houden en de spanning van de ritsen af te houden bij 1.5 meter naar beneden vallen en zo.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: vliegreis bagage
« Reactie #4 Gepost op: 02-05-2011, 08:34 »
@noppy,,,die had ik zelf nog niet gevonden,,,heb je hem al lang? en houd ie vol zonder kleerscheuren? en is er iets wat jij zou verbeteren aan die tas of zou je hem exact zo laten zoals ie is?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: vliegreis bagage
« Reactie #5 Gepost op: 02-05-2011, 09:12 »
ik heb de KLIM tas, niet met wielen maar alles past erin laarzen helm, etc. Voor die tijd gebruikte ik een reistas voor golftassen,. Met bescherming voor helm, ruim, en vliegvelden zijn er bekend mee. En meestal niet zao duur. Ze hebben ze ook in Hard shell.
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11363
Re: vliegreis bagage
« Reactie #6 Gepost op: 02-05-2011, 09:35 »
@noppy,,,die had ik zelf nog niet gevonden,,,heb je hem al lang? en houd ie vol zonder kleerscheuren? en is er iets wat jij zou verbeteren aan die tas of zou je hem exact zo laten zoals ie is?

Ik heb hem zelf een half jaar, maar nog niet mee gevlogen. Hij past net in de lengterichting van de achterbak en er heeft al een 'heel enduroweekend' bovenop gelegen. De verschrikkelijke lucht van mijn natte laarzen blijft redelijk binnen de tas :D Vooral de wieltjes zijn super!

Veranderen? De centrale rits is een baan in de vorm van een soort tong, met twee ritsen erin, om de druk te spreiden. De twee ritsen zitten aan elkaar vast middels een trekbandje van 10 cm. Die zou ik doormidden knippen; twee ritsen tegelijk opritsen werkt slecht. Ik vermoed dat het bedoeld is om de tas op slot te zetten met een reisslotje. Maar goed, je pakt een schaar en klaar...

Het reidocumentenvak zit aan de binnenzijde van het hoofdvak, die zou gerust naar buiten mogen naar een klein tasje op de kopsekant (daar waar het trollyhandvat ingebouwd/ingeritst zit).

Tot op heden is er niets kapot. Mijn vrouw heeft een Sinisalo endurotas voor haar praktijk. Die werd 2 x per week gebruikt in één jaar. Is nu al kapot terwijl het toch een topmerk zou zijn.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: vliegreis bagage
« Reactie #7 Gepost op: 02-05-2011, 17:13 »
hey noppy,,,goeie info, mijn dank  ;) en zo te horen heb jij ook geen truuk om van die lucht in die laarzen af te komen,,,die van mij stinken tegenwoordig ook een uur in de wind na drie dagen nat portugal,,,helaas heb ik niks op met golf jan wouter  :( maar wel een goed idee natuurlijk echter denk dat ze te lang zijn voor in de auto,,,vandaag wat tassen gezien en denk dat het toch weer een rimowa koffer word maar dan een groter model (salsa sport 75 of 80) aangezien ze een harde buitenkant hebben en ik er nogal wat carbon spul in vervoer,,,en voor mijn helm vind ik het toch ook wel een veiliger gevoel als ik die butsen in mijn oude koffer bekijk,,,tis wel effe doorsparen maar die dingen gaan gewoonweg echt niet stuk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 180
Re: vliegreis bagage
« Reactie #8 Gepost op: 04-05-2011, 19:07 »
hoi,
 
ik heb net 3 weken geleden terug moeten vliegen van een offroad vakantie in Tunesie (zie http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=3466&postdays=0&postorder=asc&start=75 )
 wegens een gebroken sleutelbeen.
daar ik geen tas had om alles in te pakken (we zijn er op de motor heengereden) heb ik mijn outfit in een grote Jumbo tas gedaan (inderdaad zo'n bigshopper van de supermart). in 1 jumbo tas passen mijn crosslaarzen, bodyprotector, kniebeschermers, crossbroek, handschoenen ed. met een elastisch helmnet over de tas om hem dicht te houden kon het zo mee in het vliegtuig. neem er een 2e tas bij voor alle andere zooi en je bent voor een paar euri klaar.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 35
Re: vliegreis bagage
« Reactie #9 Gepost op: 05-05-2011, 10:46 »
Kijk ok eens in duikwinkels.
 
 
Daar hebben ze grote, stevige tassen om al je duikspul in te doen.
De tassen zijn heel stevig. Vaak voorzien van wieltjes.
 
Kost wel wat, maar dan heb je ook wat  ;)
 
Groet
Frankie

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: vliegreis bagage
« Reactie #10 Gepost op: 16-05-2011, 11:02 »
goeie tip frankie
ga ik begin juni eens kijken in een duikwinkel
neem ik meteen al mijn spul mee om te kijken of de boots in de flipper vakken passen
ben benieuwd

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11363
Re: vliegreis bagage
« Reactie #11 Gepost op: 16-05-2011, 22:42 »
Dettol. Vul je laarzen met water tot het randje en een dopje dettol per laars.

Paar uurtjes laten intrekken en je hebt heerlijk geurende laarzen, die een maand niet meer willen stinken. Alles dood ;D

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 146
Re: vliegreis bagage
« Reactie #12 Gepost op: 23-05-2011, 22:55 »
Ik heb al 2 keer een enduro vakantie gedaan met een intersport teamtas.
Het is een soort sporttas, maar dan voor alle teamkleding.
Ze zijn heel groot, vrij goedkoop,zo'n 25 euro.

Alle endurospullen en vrijetijds kleding voor een week gaan erin, op de helm na.

Nadeel is dat het een slappe tas is, zonder frame en zonder wielen.
Is nog steeds heel.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 109
Re: vliegreis bagage
« Reactie #13 Gepost op: 27-05-2011, 21:28 »
Dettol. Vul je laarzen met water tot het randje en een dopje dettol per laars.

Paar uurtjes laten intrekken en je hebt heerlijk geurende laarzen, die een maand niet meer willen stinken. Alles dood ;D

hey noppy
mijn laarzen ruiken weer naar roosjes, of euh dettol dan  :)
bedankt voor de tip!