Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Repatriering uit het buitenland  (gelezen 4096 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
Repatriering uit het buitenland
« Gepost op: 24-04-2011, 17:18 »
In 2010 had ik met mijn doorlopende reisverzekeraar ASR afgesproken dat in plaats van vervangend vervoer (standaard) mijn motor met zijspan na bv een ongeval wereldwijd zou worden gerepatrieerd; natuurlijk moeten dan de kosten wel opwegen tegen de waarde van het span, maar da's normaal. De polis had wel werelddekking, en vrolijk reed ik naar Mongolie.
En idd, daar over de kop gegaan, kon medisch niet meer rijden en het geheel werd teruggehaald. Nu heeft ASR echter besloten deze dekking niet meer te verlenen, en ondanks dat ik geen gebruik kan maken van de optie "vervangend vervoer" (a. een zijspan; b. een aanpassing ivm een beenprothese) willen ze dus geen wereldwijde repatrieringsdekking meer verlenen, ook al wil ik meer premie betalen.
Weet iemand een verzekeraar of tussenpersoon dit dit wél kan verzorgen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Repatriering uit het buitenland
« Reactie #1 Gepost op: 26-04-2011, 08:00 »
Ik heb een wereldwijde reisverzekering bij de ANWB, maar heb eerlijk gezegd geen idee wat wel en niet buiten Europa... Binnen Europa in ieder geval altijd perfect verzorgd geweest en toen eens werelddekking genomen omdat ik naar Zuid-Afrika ging maar dat was met huurmotor, dus nooit achter gevraagd hoe de eventuele repatrieering van een voertuig geregeld is..
Kost in ieder geval niet veel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: Repatriering uit het buitenland
« Reactie #2 Gepost op: 26-04-2011, 08:16 »
Lastig verhaal.
Misschien gerben (dr Bean) wat meer weet hierover, aangezien hij de nodige ervaring heeft en wat onderzoek heeft gedaan.
Ben benieuwd.
Suc6 Harold
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 998
Re: Repatriering uit het buitenland
« Reactie #3 Gepost op: 26-04-2011, 15:04 »
Ik heb ben via KNMV WA verzekerd bij London verzekeringen. Hierbij zit pech en hulpdienst buiten nederland. Ik vermoed alleen EU.

Ben over lid van KNMV voor pech en hulpdienst in NL.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Repatriering uit het buitenland
« Reactie #4 Gepost op: 26-04-2011, 16:16 »
speed secure, daar hebben we een verzekering voor de libya rally bij afgesloten
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Repatriering uit het buitenland
« Reactie #5 Gepost op: 26-04-2011, 16:23 »
 :stupid:  speedsecure.nl zelfs dekking bij trainen in het buitenland :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Repatriering uit het buitenland
« Reactie #6 Gepost op: 26-04-2011, 22:24 »
Precies:

Doorlopende reisverzekering van de Europeesche (zelf samen te stellen) afsluiten via speedsecure: voor een beetje extra halen ze de 'motorsport' clausule er uit, en daarbij heb je een tussenagent die zelf motorgek is. zie website, bel ze ook gerust.

je kunt overigens ook mij de adac een mitglied+ afsluiten: itt de hollandse ANWB repatrieren onze duitse collega's zowel motor als persoon. maar alles is wel iets lastiger (duits enzo.. :-) )

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
Re: Repatriering uit het buitenland
« Reactie #7 Gepost op: 06-05-2011, 14:58 »
Speedsecure gebeld en het blijkt dat wij elkaar al kenden zonder het te weten: in Utrecht waren wij beiden op de motorbeurs en stelde een gemeenschappelijke kennis ons aan elkaar voor,...... de wereld is toch klein! On topic weer: zij gaan met de Europeesche bekijken of mijn wens (repatriering voertuig wereldwijd) te realiseren is.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
Re: Repatriering uit het buitenland
« Reactie #8 Gepost op: 16-05-2011, 15:45 »
Precies:

je kunt overigens ook mij de adac een mitglied+ afsluiten: itt de hollandse ANWB repatrieren onze duitse collega's zowel motor als persoon. maar alles is wel iets lastiger (duits enzo.. :-) )

ADAC gebeld in m'n beste duits, maar helaas pindakaas, zij kennen geen repatriering wereldwijd van het voertuig; wel van de persoon, maar dat doet de eigen ziektekostenverzekeraar ook.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Repatriering uit het buitenland
« Reactie #9 Gepost op: 16-05-2011, 19:19 »
klopt: voertuigterugtransport (mooi duits woordt he) is geldig voor europa, persoonterugtransport is wel wereldwijd.



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: Repatriering uit het buitenland
« Reactie #10 Gepost op: 17-05-2011, 11:37 »
Ik heb ben via KNMV WA verzekerd bij London verzekeringen. Hierbij zit pech en hulpdienst buiten nederland. Ik vermoed alleen EU.

Ben over lid van KNMV voor pech en hulpdienst in NL.



persoonlijk regel ik liever nog zelf hoe ik mijn motor terug krijg uit het buitenland dan dat ik het de KNMV/London laat doen > wat een stel kneuzen zijn dat zeg  :-X

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
Re: Repatriering uit het buitenland
« Reactie #11 Gepost op: 17-05-2011, 20:15 »
Doorlopende reisverzekering van de Europeesche (zelf samen te stellen) afsluiten via speedsecure: voor een beetje extra halen ze de 'motorsport' clausule er uit, en daarbij heb je een tussenagent die zelf motorgek is. zie website, bel ze ook gerust.

Gelukt! Bedankt voor het meedenken :) !