Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Handvatverwarming  (gelezen 4659 keer)

Offline member

  • KTM SMT 990
  • Member
  • *
  • Berichten: 27
Handvatverwarming
« Gepost op: 17-06-2011, 11:12 »
Ik rij dus niet in de woestijn  :D
Maar zoals ik in een andere posting aangegeven heb ben ik mijn XR aan het voorbereiden voor een trip naar de Noordkaap. Nou heb ik al wat reisverslagen gelezen en ook gezien dat het nogal koud en nat kan zijn (zelfs in de zomer kun je wel eens door de sneeuw moeten rijden). Dus handvatverwarming leek mij geen overbodige luxe tijdens deze 8000km trip. Nu kun je bij Louis voor niet veel geld een setje kopen en met mijn 2 x 100 watt dynamom gaat dat ook wel werken. Maar mijn vraag is eigenlijk of iemand hier ervaring mee heeft. Wat zijn de nadelen? werkt het wel goed? is de kwaliteit de moeite waard? etc.
 
Thanks.
XR600R voor de winter - Cagiva XR600R Supermono voor het circuit (eigenbouw) - KTM SMT 990 voor het avontuur.

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Handvatverwarming
« Reactie #1 Gepost op: 17-06-2011, 22:26 »
Van Louis en Hein Gericke zijn allebei prima voor een tripje en niet te duur.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 849
Re: Handvatverwarming
« Reactie #2 Gepost op: 17-06-2011, 22:54 »
Ik heb verschillende merken geprobeerd, maar ben het meest tevreden met de Hotgrips van Daytona. Die worden duidelijk het meest warm.

En misschien ten overvloede: Aansluiten van een geschakelde voeding, via een relais is mijn advies.

Offline member

  • Rally Gek! ...... of gewoon gek ;-)
  • *****
  • Berichten: 195
Re: Handvatverwarming
« Reactie #3 Gepost op: 19-06-2011, 23:01 »
Ik heb als woonwerk rijder jaren ervaring met handvat verwarming! (Gemiddeld een uur reistijd)
En zomer én winters gereden ;) maar het probleem is als het echt koud is en je hebt je handvat verwarming op VOL aan dat het verschil tussen binnenkant en buitenkant van je handen pijn gaat doen.
Met mijn beroep kreeg ik hier last mee, duurde gewoon te lang voordat de boel weer normaal functioneerde. (monteur zware voertuigen)
Wat beter werkt zijn de verwarmde handschoenen en alle andere verwarmde kleding, die warmen van alle kanten.

Als het voor "even" een stukje door de kou dan kan het wel lekker zijn hoor de handvat verwarming!
En de kosten liggen een stuk lager, maar wilde het toch ff melden.

Suc6 met je voorbereidingen en straks je trip.

Ab

Ps dichte handkappen is wel een must, maar die zal je al wel hebben.
Pss http://www.gerbing.eu/Gerbings/tabid/36/language/nl-NL/Default.aspx
stevig aan de prijs, maar volgens mij het beste! (geen aandelen :) )
Aprilia Pegaso 650 voor op de weg ;-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Handvatverwarming
« Reactie #4 Gepost op: 19-06-2011, 23:43 »
Ik ben geen winterrijder meer, (sterker  nog, ook geen regenrijder) maar voor een winterrit van 1,5 jaar geleden heb ik deze dingen gekocht.
Kost geen stroom, gewoon met relatief dunnen handschoenen erin. 
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • Rally Gek! ...... of gewoon gek ;-)
  • *****
  • Berichten: 195
Re: Handvatverwarming
« Reactie #5 Gepost op: 19-06-2011, 23:55 »
Heb ik ook geprobeerd, alleen dan moet je wel de handkappen er af halen!
Probleem dan is als je valt je handels wel er makkelijk breken.


Aprilia Pegaso 650 voor op de weg ;-)

Offline member

  • Queen off-the-road
  • *****
  • Berichten: 843
Re: Handvatverwarming
« Reactie #6 Gepost op: 20-06-2011, 00:11 »
Ik heb een setje van Louis. Ik ben het type rijder wat bij gebrek aan alternatief altijd rijdt. En ik ben vrouw, dus heb het (genetisch belast) altijd koud  :D
Na die twee strenge winters, heb ik toch al mijn vingers nog. Inderdaad worden op den duur je handen toch hartstikke koud... Echter heb ik de boel in gebruik gehad tot de -15 en ondanks dat mn handen pijnlijk werden, was het toch wel goed vol te houden voor ritten van rond de 150 km. Terwijl ik zonder handvatverwarming dan elk kwartier afstap om de boel op pijnlijke wijze op de uitlaat te ontdooien.

Wellicht daalt het kwik nog veel verder tijdens je tocht en ga je serieus uren maken op de motor. Een beetje comfort in de vorm van verwarmde handschoenen lijkt me dan niet overbodig.


Post Merge: 20-06-2011, 00:13
Ik ben geen winterrijder meer, (sterker  nog, ook geen regenrijder) maar voor een winterrit van 1,5 jaar geleden heb ik deze dingen gekocht.
Kost geen stroom, gewoon met relatief dunnen handschoenen erin. 


Ik was er een tijdje terug naar op zoek. Waar heb je ze gekocht?

In combinatie met handvat verwarming lijkt het me ronduit paradijselijk!
Liever gelast dan geleaset

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4387
Re: Handvatverwarming
« Reactie #7 Gepost op: 20-06-2011, 08:00 »
Moffen werken beter, maar lastig met handkappen. Hvv had ik op m'n BMW, vond het toch lekker, maar wel met je handen blijven knijpen zodat het bloed lekker blijft stromen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: Handvatverwarming
« Reactie #8 Gepost op: 20-06-2011, 08:32 »
Ik heb om mijn 2 GS-en en op mijn HP2 handvatverwarming gehad en ik was er erg content mee. In de winter met dikke winterhandschoenen en ik de zomer en met off road ritjes met cross-handschoenen. Stand 2 (superhitte...) heb ik nooit gebruikt omdat de warmte dan idd in onbalans is (te heet aan de binnenkant en te koud aan de buitenkant). Vooral met regen en een graadje of 10/15 is handvatverwarming super. Die dingen drogen je cross- of zomerhandschoenen en het is nog aangenaam warm ook. Bij min 15 zou ik ook voor de verwarmde handschoenen gaan, maar bij die temperaturen pak ik de auto of de trein.
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Handvatverwarming
« Reactie #9 Gepost op: 20-06-2011, 09:20 »
als je lang door koud gat rijden dan kan je ook nog verwarmde sokken en zelfs ondergoed overwegen...  Ik zou zeker voor die verwarmde hanschoenen gaan, dan worden heel je handen verwarmd.

Ik heb zelf ook van die mofjes, dat scheelt ook enorm, maar nooit langer dan 2 uur mee gereden.
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Handvatverwarming
« Reactie #10 Gepost op: 20-06-2011, 09:41 »
Heb ik ook geprobeerd, alleen dan moet je wel de handkappen er af halen!
Probleem dan is als je valt je handels wel er makkelijk breken.




Ik haalde de spoilertjes eraf, toen pastte het prima.
 

Ik was er een tijdje terug naar op zoek. Waar heb je ze gekocht?

In combinatie met handvat verwarming lijkt het me ronduit paradijselijk!

Via Marktplaats, maar volgens mij heeft Gericke oid ze ook. Ik heb ze eigenlijk niet meer nodig, dus je mag ze wel overnemen.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • KTM SMT 990
  • Member
  • *
  • Berichten: 27
Re: Handvatverwarming
« Reactie #11 Gepost op: 20-06-2011, 18:36 »
Bedankt voor de info allemaal.
Ik denk dat ik voor de verwarmde hanschoenen ga.
Stuk duurder maar zo te lezen toch praktischer en zijn natuurlijk nooit weg.
 
 
XR600R voor de winter - Cagiva XR600R Supermono voor het circuit (eigenbouw) - KTM SMT 990 voor het avontuur.

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: Handvatverwarming
« Reactie #12 Gepost op: 24-06-2011, 22:28 »
Ik ben vorig jaar naar de Noordkaap geweest en heb de orginele Triumph handvatverwarming gebruikt. Deze was meer dan voldoende. Normaal heb ik zeer snel koude handen. Ik gebruikte hierbij wel waterdichte handschoenen voor voor en najaar, de winterhandschoenen bleven in de koffer.Waterdichte kleding is wel heel belangrijk, je kan wel eens de hele dag in de regen rijden. Als je in de zomermaanden gaat heb je hooguit over de passen temperaturen van rond het vriespunt, dit duurt nooit lang. Het grootste deel rijd je langs de fjorden in de buurt van zeewater dus is het nooit kouder dan ong. 6 graden bij slecht weer. Succes Martin