Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Keihin FCR 41 met kabels - choke etc.  (gelezen 3488 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Keihin FCR 41 met kabels - choke etc.
« Gepost op: 09-08-2011, 12:32 »
De carburateur onder de carburateurs :)
met de toebehoren, direct te monteren op een EXC maar veeel interressanter om een 640 adventure bijvoorbeeld om te toveren tot een monstertje.
 
225 euro, vast. op marktplaats 300 euro plus.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Keihin FCR 41 met kabels - choke etc.
« Reactie #1 Gepost op: 09-08-2011, 13:02 »
Heej steef, ik heb besloten de mijne een grote opknapbeurt te geven zodat hij weer even mee kan, zou jou keihin kunnen bijdragen tot eens soort van nieuwe motie gevoel? Ook moest ik mijn mikuni tor nu toe zo'n beetje jaarlijks reviseren, is zo'n keihin duurzamer? Zo ja.... Dan koop ik hem van je
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 223
Re: Keihin FCR 41 met kabels - choke etc.
« Reactie #2 Gepost op: 09-08-2011, 13:36 »
Heej steef, ik heb besloten de mijne een grote opknapbeurt te geven zodat hij weer even mee kan, zou jou keihin kunnen bijdragen tot eens soort van nieuwe motie gevoel? Ook moest ik mijn mikuni tor nu toe zo'n beetje jaarlijks reviseren, is zo'n keihin duurzamer? Zo ja.... Dan koop ik hem van je

Met de keihin zal je 640adv iets vlugger opnemen,
hangt er beetje vanaf wat je wil, er word geschreven dat een fcr39 beter is in de lage toeren qua opnemen, en dat een fcr41 beter in de hoge toeren opneemt, voor zover ik als amateur dit verschil enorm ga voelen.
Deze is alleszinds beter dan de bst40. En als je een FCR nog een beetje meer lucht kan geven (luchtfilterkast) wordt ie nog gelukkiger.

ik ben best tevreden met de ombouw naar een FCR. Qua revisie kan ik je nog niet veel zeggen, zit er ook nog maar een jaartje in.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Keihin FCR 41 met kabels - choke etc.
« Reactie #3 Gepost op: 09-08-2011, 16:02 »
Je kent je motor niet meer terug. Gas open draaien betekent dat ie ook echt open gaat, niet op het gemakje nog eens gaat denken om open te gaan. Zoals Max ooit zei: Gas geven met een kabeltje ipv met een elastiekje.
 
Op verschillende DR's hier thuis een FCR gezet (op mijn DR 650 R een FCR 39, later is die carb verhuisd naar de DR 650 SE die ik van m'n meisje leen en een FCR 41 op de DR 650 SE van 'm meisje)

De motor met de 39er loopt bruut, vooral onderin z'n toeren, die met de 41er is veel soepeler.  Die DRetjes hebben vaak een beetje last van vallende ziekte (ineens uitvallen als je vanaf stationair gasgeeft) en dat is finaal over. Wat wel opvalt: die met 41 mm carb zuipt véél meer (die met de 39er is ronduit zuinig), maar de afstelling kan weleens niet helemaal perfect zijn.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Keihin FCR 41 met kabels - choke etc.
« Reactie #4 Gepost op: 09-08-2011, 16:05 »


Deze jongens op de plank liggen om in de RC30 te schroeven :)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: Keihin FCR 41 met kabels - choke etc.
« Reactie #5 Gepost op: 09-08-2011, 17:55 »
Need i say more? :)  Ja, flinke verbetering in vooral perceptie van het vermogen.
 
Fredventure heeft er al jaren een en zecht weer dat de 41 zuiniger loopt dan de 39 bij anderen. ik denk dat het niet uitmaakt en vooral in je rechterhand zit.
 
Duurzaam zijn die fcr'en zeker, met een gasschuif die gelagerd is op rolletjes etc. gesloten gaskabel huis ook.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Keihin FCR 41 met kabels - choke etc.
« Reactie #6 Gepost op: 09-08-2011, 19:15 »
Verkocht!
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007