Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: --VERKOCHT-- Honda XL 500R PD02 1983  (gelezen 1337 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
--VERKOCHT-- Honda XL 500R PD02 1983
« Gepost op: 15-08-2011, 20:56 »
De xl mag de deur uit.  :)   
Ik heb ook een DRZ400S, waar ik wat nodige spullen voor wil kopen. Ik wil ook meer op de soes gaan rijden.
2 OTR brommers, dat hoeft nou ook weer niet. Hij is van 1983. Algehele staat is vrij goed. Hier en daar wat gebruikssporen, maar niet te erg. Alle elektrische zaken werken. Zit alleen geen accu in (heb je voor OTR toch niet nodig). Start prima als hij warm is. Als hij koud is moet je 2 tot 3 keer kicken.Dus al met al start hij goed. Uiteraard geen knopje elec.start, maar een heuse kickstarter voor echte mannen (of vrouw). Kicken op deze XL valt echt mee.  ;D  Is minder zwaar als een Xt500. Zelfs ik kan het met mijn 1.73 m   :D
 
Minpunten: de achterschokbreker wordt wat minder. Voor personen met gemiddeld gewicht geen probleem. Ik ben zelf 97 kg, en dan is de veer iets te slap   :-\
Achter knipperlichten zijn niet meer de originele(zijn overigens nog wel leverbaar).

Ik heb deze er speciaal opgezet met een buigzame steel. Breekt het ook niet af als je langs een tak rijdt  ;D
 
 
Er zitten wat gaatjes in de demper, dus het geluid is een tikkie anders dan standaard, maar niet overdreven hinderlijk. Ik heb zelf maar hoog uit 1000 km gereden sinds de vorige eigenaar een paar jaar terug. Heb verder wel netjes de olie verwisselt en oliezeefje schoongemaakt. Verder niet zo veel naar het blok omgekeken. Als het blok goed loopt, waarom dan open schroeven ? Zit geen rammel of tik in. Ik zou er € 800 voor willen hebben. (Zonder de Motolug uiteraard)   :P
Kom anders eens kijken, of rijden, en oordeel zelf wat je ervoor uit wil geven.

 
Een paar ploatjes:







DR650SE-

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: Te Koop Honda XL 500R PD02 1983
« Reactie #1 Gepost op: 15-08-2011, 21:53 »
Pfff dat kriebelt , dit was een van mijn eerste motoren , en voor de toekomstige nieuwe eigenaar , je kan er echt alles mee , misschien niet zo snel als met een hele jonge 450 , maar zeker met net zo veel plezier. :)
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Te Koop Honda XL 500R PD02 1983
« Reactie #2 Gepost op: 16-08-2011, 09:25 »
Inderdaad. Vroeger als klein jongetje keek ik al uit naar de Yamaha XT 500.
Die heb ik dus ook gehad.  Toen de XL. Lekkkere speelfiets. Ben er zelfs nog een paar rondjes op de baan in rutten geweest. T'is geen crosser, maar je kan er leuk , en goedkoop mee rijden (mits je het blok maar heel houdt). Ding is wel 30 jaar oud, dus wel zuinig mee omgaan.
 
Ik heb hem, toen ik kocht, flink onder handen genomen. Frame laten poedercoaten. Gehele kabelboom is vervangen. CDI en spanningsregelaar vervangen. Nieuwe ketting en tandwielen. Nieuwe balhoofdslagers.
 
Je hoeft er niet aan te sleutelen. Is gewoon rijklaar.
 
Over de prijs valt te handelen.  Stiekem toch een oude jeugdsentiment fiets erbij ??? ;)
DR650SE-

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Te Koop Honda XL 500R PD02 1983
« Reactie #3 Gepost op: 16-08-2011, 11:10 »
altijd raar om een band verkeerd om gemonteerd te zien

Offline member

  • *****
  • Berichten: 163
Re: Te Koop Honda XL 500R PD02 1983
« Reactie #4 Gepost op: 16-08-2011, 11:50 »
jeugdsentiment :)
mijn eerste offroad, destijds nieuw gekocht in 82.
voor 6000 guldens :o
(nou ja, niet deze dan, maar wel zelfde model/kleur).
 
hij beviel zo goed, dat de volgende dezelfde werd,
maar dan een rode ;) veel lol mee gehad.
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 212
Re: Te Koop Honda XL 500R PD02 1983
« Reactie #5 Gepost op: 16-08-2011, 15:34 »
Het is niet veel geld en ik denk dat je hem snel kwijt bent.
Ik heb je op dat ding zien rijden en hij gaat als een speer.
Ik heb vaak zat met een rit waar we in D-formatie reden achter je gezeten.
Hij rookt niet, dus het is geen olieboot. (ook belangrijk voor de koper)  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Te Koop Honda XL 500R PD02 1983
« Reactie #6 Gepost op: 17-08-2011, 10:50 »
Inderdaad harry  ;D   Het beestje heeft nog genoeg koppel om een DRZ het nakijken te geven.
Ik heb bewust de witte gekozen, omdat die unieker is. er rijden veel meer van die rode rond. Nu is Honda typisch rood, maar deze witte is toch een opvallende verschijning..
 
Kijk maar links naar mijn Avatar. Thats me  ;D  tijdens een Honda XL ritje  :D
 
Maar zoals gezegd, ik ben op zoek naar een IMS of Safari tank voor de DRZ. Dat kost een paar euries, daarom gaat de XL weg.
Krijg ik misschien achter af wel spijt van, want je betaalt geen wegenbelasting, verzekering old timer kost ook bijna niks. Beetje benzine,olie en af en toe wat liefde en onderhoud. :P
 
 
UPDATE: MOTOR IS VERKOCHT
 
moderator: Mag een slotje op !!
DR650SE-