Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Google Earth tracks opnemen en afspelen  (gelezen 3603 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Google Earth tracks opnemen en afspelen
« Gepost op: 28-05-2006, 22:03 »
Ik heb al mijn Marokko tracks in Google Earth gezet; met de tilt functie kun je ze dan ook in 3-D bekijken. En met de fly-over functie kun je nog een keertje over je eigen tracks heen vliegen. Echt fraai om dat zo nogmaals te beleven :)

Nou lijkt het mij een mooi idee om die track fly-overs te verwerken in mijn digitale foto album. Maar om elke keer Google Earth op te starten en af te spelen gaat wat ver. Dus wil ik die fly-overs op een of andere manier opnemen en omzetten in een avi, wmv, enz.

Ik weet dat er tools zijn om een screenshot van je scherm te maken en die te copieren naar bijvoorbeeld PaintShop. Maar zijn er ook methodes/tools om een filmp opname van je scherm te maken ???

Hieronder een 3-D jpg van de track tussen Erg Chebbi en M'hammid maar die track kun je in fly-over mode dus ook helemaal afspelen




Thanks ;)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Google Earth tracks opnemen en afspelen
« Reactie #1 Gepost op: 28-05-2006, 22:59 »
ja bestaat wel maar is vaak duur voor wat ze bieden. ik heb er een paar jaar terug wel eens naar gezocht en..streaming jpeg was toen de oplossing

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Google Earth tracks opnemen en afspelen
« Reactie #2 Gepost op: 28-05-2006, 23:38 »
Ik hoorde ooit iets waaien: Bulents Screen recorder. Of het klopt wet ik niet...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: Google Earth tracks opnemen en afspelen
« Reactie #3 Gepost op: 29-05-2006, 10:16 »
ffe wat anders. je kunt toch alleen de track in de profi versie inladen? hoe omzeil je die 7-day trial periode?
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Google Earth tracks opnemen en afspelen
« Reactie #4 Gepost op: 29-05-2006, 10:36 »
ffe wat anders. je kunt toch alleen de track in de profi versie inladen? hoe omzeil je die 7-day trial periode?


Nope  :), met de nieuwste MapSource versie 6.10.2 (even downloaden) kun je een track of route direct naar de basic/gratis Google Earth exporteren:

View > (onderaan) Google Earth > opent automatisch GE

Wel eerst GE installeren voordat je de MS update doet, anders werkt het niet :-\

In GE kun je de track dan verder bewerken door bijvoorbeeld de trackpoints uit te zetten en te vervangen met een duidelijker doorgetrokken lijntje in een kleurtje naar keuze;  en dan opslaan in GE in een mapje waar je al je MS trackjes in bewaart :)

Samen met de nieuwe grafische Track Edit mogelijkheden in MS 6.10.2 heb je er dan een hele mooie functionaliteit erbij. Als je een leuk weggetje ziet in MS, even met het tekenpennetje een track er overheen leggen en dan direct naar GE exporteren. Zie je direct of het een leuk paadje is... of niet.
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Google Earth tracks opnemen en afspelen
« Reactie #5 Gepost op: 29-05-2006, 13:01 »
Om bewegende beelden vast te leggen gebruik ik altijd SNAGIT. Werkt erg goed. Hiermee kun je elk actief scherm 'capturen'. Volgens mij kun je een 30-dagen trial versie downloaden en installeren.  ;)

edit: zowel statische (foto) beelden als dynamische (film) beelden kun je vastleggen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Google Earth tracks opnemen en afspelen
« Reactie #6 Gepost op: 29-05-2006, 19:45 »
ffe wat anders. je kunt toch alleen de track in de profi versie inladen? hoe omzeil je die 7-day trial periode?

in mapsource:
File save as: formaat .gpx kiezen
in ggearth:
file open:
en zie daar de mogelijkheid om .gpx in te laden.

(GPs eXchange fomat)

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3628
Re: Google Earth tracks opnemen en afspelen
« Reactie #7 Gepost op: 29-05-2006, 21:19 »
hmm hmmm

je zoek iets zoals hier

heb hier een probeerversie

moet er zelf nog mee worstelen. Kan dus ook niet alles tegelijk.

Leuk jouw google earth ritje. Leuk als je dat visueel kan maken.

hier staat ie, maar ja wat dan.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: Google Earth tracks opnemen en afspelen
« Reactie #8 Gepost op: 31-05-2006, 12:33 »
Heb inmiddels wat met Snag It zitten spelen. Had ik nog ergens op CD staan. Is alleen wel versie 5, de laatst is v.8. Dus als iemand per ongeluk nog ergens... 8)

Het resultaat is best lollig :), een fly-over op 10 km hoogte over je zelf gereden track. Probleem is alleen de grootte van de AVI, die is rond de 50 Mb. Tja, dat is een beetje te veel.

Het probleem wordt veroorzaakt door de lengte van de fly-over opname, die is 1 minuut per track. Ik kan de fly-over wel sneller doen maar dan gaat de schermopbouw van GE achterlopen en krijg je dus geen scherp beeld van het terrein.

Die opbouwsnelheid heeft misschien alles te maken met de GRATIS (simpele) GE versie, de snelheid van mijn ADSL aansluiting en mijn processor, grootte geheugen, enz. Maar ik ben een no-no met dit soort zaken. Echter, als ik maar langzaam genoeg vlieg gaat de opbouw goed ( maar de AVI te groot :-\)

Hoe kan ik dan vooraf aan de opname zorgen dat die AVI niet zo groot wordt? Door bijvoorbeeld door de opname GE-window kleiner te maken (zegmaar 600x400 of zelfs 300x200) of minder frames per seconde maar hoe regel ik dat?
 
En hoe kan ik na de opname van de AVI de bestand grootte terugbrengen van 50 Mb naar bijvoorbeeld 5 Mb. Zijn daar truckjes voor ???

We eeeeeerg leuk spelen :D Als het klaar is kan het hier ook wel geplaatst worden ;)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 525
Re: Google Earth tracks opnemen en afspelen
« Reactie #9 Gepost op: 31-05-2006, 13:01 »
Ja, dat zou mooi zijn. Ik wil onze nachtelijke tocht naar Gorge du Dades ook wel eens bij daglicht zien  ;D
En niet te vergeten jou sprong in "het diepe"  ;)