Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Rox anti vibration risers BMW R1150GSA  (gelezen 1381 keer)

Offline member

  • No_Postmerge
  • *
  • Berichten: 118
Rox anti vibration risers BMW R1150GSA
« Gepost op: 27-08-2011, 15:52 »
Vorige week ben ik even naar Gert Van Loo gereden (Allroadshop.nl) waar ik samen met hem heb gekeken of de anti vibration risers van Rox zouden passen op mn 1150GSA.
De Allroadshop importeerd deze risers wat mooi uitkomt, nu kon ik even kijken of ik ze kon pas maken voordat ik ze moest kopen.
Het blijkt dat de moeren aan de onderkant van de risers tegen de kroonplaat komen, dus ik heb mn 30mm Wunderlich risers opgeofferd en afgefreest tot 11mm hoogte zodat de moeren vrij liggen.
Bij Roukama heb ik een 5cm langere remleiding laten maken want die was net iets te kort.
De rest van de kabels (van een Adventure) zijn lang genoeg.
De Rox risers zijn naar voren en naar achteren te stellen, vanwege mijn lange armen heb ik het stuur nu een stukje naar voren gezet.
Ook kan ik nu gewoon rechtop staan, de zithouding is nu nog meer naar mn zin als met de 30mm Wunderlich verhogers.
Bijkomend voordeel is dat het stuur nu in rubber is opgehangen dus hoogfrequente trillingen bij hogere snelheden zullen ook een stuk minder zijn, ik heb nog niet gereden dus hoeveel het scheelt weet ik nog niet.
De website van Rox: http://www.roxspeedfx.com/cgi-bin/cart/showitems.cgi?subcat_id=269

En wat foto`s...






 

Karel
GS1200SS-R1150GSA

Offline member

  • No_Postmerge
  • *
  • Berichten: 118
Re: Rox anti vibration risers BMW R1150GSA
« Reactie #1 Gepost op: 29-08-2011, 15:07 »
Ik ben net tussen de buien door even een stukje wezen rijden, was toch wel erg benieuwd...

Ik kan eerlijk zeggen dat dit een van de beste investeringen is geweest die ik heb gemaakt aan de GS, het resultaat is ver boven verwachting.
Niet alleen de zithouding is voor mij als lange rijder veeel beter, maar wat vooral opvalt is dat de trillingen in het stuur zeker met 50% zijn afgenomen, niet alleen de hoogfrequente trillingen zijn minder, maar over het hele toerenbereik is het heel erg merkbaar.
Het is net alsof de hele motor in een bad dikke olijfolie is gedompeld, zo soepel voelt hij aan nu.

Al met al heel erg aan te raden dus deze risers Wink



GS1200SS-R1150GSA