Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: synchronisatie tool, welke?  (gelezen 1622 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
synchronisatie tool, welke?
« Gepost op: 27-08-2011, 18:44 »
Hallo,

Ik ben op zoek naar een tool om m'n carburateurs te synchoniseren (kan niet blijven lenen iedere keer .. ;-). Iemand ervaring, tips? Of omdat steeds meer overstappen op lichte een cylinders, heeft iemand nog zo'n ding vreselijk in de weg liggen?

Ik zat aan deze te denken:

http://www.carbtune.com/

Iemand daar soms ervaring mee?

groeten,

Jos

Offline member

  • *****
  • Berichten: 212
Re: synchronisatie tool, welke?
« Reactie #1 Gepost op: 27-08-2011, 20:03 »
Hey Jos,
 
Ik doe het ook met een Carbtune ene ook ik leen hem.
werkt goed hoor kan je gerust aanschaffen.
 
Gr Frank
fka Fr@nk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: synchronisatie tool, welke?
« Reactie #2 Gepost op: 28-08-2011, 09:14 »
Ik doe het al jaren met een 'U' van aquariumslang gevuld met wat olie. Nauwkeuriger kan het echt niet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1984
Re: synchronisatie tool, welke?
« Reactie #3 Gepost op: 28-08-2011, 09:20 »
De rothewald van Motozoom, ook prima

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: synchronisatie tool, welke?
« Reactie #4 Gepost op: 28-08-2011, 11:01 »
Ik doe het al jaren met een 'U' van aquariumslang gevuld met wat olie. Nauwkeuriger kan het echt niet.

Dat mag je van mij ff toelichten  8)
Ben gek op dat soort trucjes.
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: synchronisatie tool, welke?
« Reactie #5 Gepost op: 28-08-2011, 21:46 »
Foto uit de tijd dat GSM-fotocamera's nog erg slecht waren.
Paar meter aquarium-luchtslang, paar cc Castrol GPS, oude plank laminaat (optioneel).



Principe is simpel: bij gelijk vacuum staat de oliekolom in beide poten even hoog. Bij onbalans gaat-ie in de ene poot hoger staan dan in de ander.

Olie is echter nogal wat lichhter dan ijzer of kwik, dus een heel klein verschil is al meteen centimeters verschil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: synchronisatie tool, welke?
« Reactie #6 Gepost op: 29-08-2011, 22:11 »
mmm

en als je een keer goed gas geeft en het drukverschil effe wat te groot is, dan slokt ie de olie op ?  ;) ;D

of gebeurt dat in de praktijk niet?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: synchronisatie tool, welke?
« Reactie #7 Gepost op: 29-08-2011, 22:23 »
Nee, dat gebeurt niet; de olie is te dik om heel snel te bewegen, de synchronisatie altijd wel enigzins in orde, en bij vol vacuum duurt het nog even voordat de olie de gasklephuizen bereikt heeft. Dat zie je snel genoeg.

Er had eigenlijk wat minder olie in moeten zitten, maar tegen de tijd dat de laatste microliter onderin de U zat was het teveel. Nouja, boeien. Ding doet het al jaren prima.

Ik heb ook al jaren een kilootje of wat kwik staan om een compactere variant te maken waarmee ik ook kan rijden (stilstaand synchroniseren is ook maar stilstaand he), maar daar is het eigenlijk nooit van gekomen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: synchronisatie tool, welke?
« Reactie #8 Gepost op: 10-09-2011, 21:20 »
Zo, vorige week die carbtune binnen gekregen. Snel verzonden vanuit Engeland, mooie tas erbij, werkt prima, een aanrader wat mij betreft.

groeten,

Jos

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: synchronisatie tool, welke?
« Reactie #9 Gepost op: 11-09-2011, 10:01 »
Te laat, maar ik had er een van louise.de[ Die deed ik op m'n tanktas zodat ik rijden kon kijken of de synchronisatie in orde was. Kreeg m'n BMW daar redelijk trillingsvrij mee.
None of us is as strong as all of us.