Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Lithium accu's  (gelezen 7791 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Lithium accu's
« Reactie #30 Gepost op: 04-06-2011, 21:51 »
Dan zou ik dus die instelling moeten hebben gewijzigd bij het vervangen vd accu / of vorige jaar ook gewoon met batterijen hebben gereden. Omdat ik die instelling niet zou weten, moet het het laatste zijn ;) . Zal toch ff de oude accu er aan hangen..... :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Lithium accu's
« Reactie #31 Gepost op: 04-06-2011, 22:05 »
Beiden.

Een reserve accu gaat er zeker mee , vind het alleen zonde om op de bezem wagen te komen vanwege deze accu , en twee mee op de motor  ::) ::)
 
 
Heb een (kleine) super B ingebouwd om ruimte over te houden voor bv gereedschap, maar nu blijkt dat de GPS (op continue stroom vd accu) uitvalt bij het starten vd motor. Dus na ieder stop weer een minuut wachten.... Is op te lossen door ook batterijen in de GPS60CSx  te plaatsen, maar die moet je dan weer vast gaan zetten. Is dus wel iets om ff uit te testen voor n rally!

Ik overweeg nu om voor Breslau toch maar weer de oude accu te monteren... :(
Heb al met de ultrabat gereden en dat was geen probleem , daarom ook voor deze accu gekozen , de ene superb aan de kleine kant de andere iets overbemeten en een stuk duurder , de Ultrabatt leek precies de juiste voor de 690  .
 
Maar moet ie wel heel blijven natuurlijk , en dat lijkt bij de superb dus wel voor elkaar en nu hopelijk ook bij de Ultrabatt .
Probleem is denk ik nu om het vertrouwen weer terug te krijgen .
 
Ook moet ik eens gaan kijken of de 690 misschien aan te krijgen is en kan blijven lopen zonder accu , door bv te jump starten en de accu te overbruggen .
Weet niet of dit gaat zonder de boel uiteindelijk te slopen .
 
Grt Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Lithium accu's
« Reactie #32 Gepost op: 18-08-2011, 20:28 »
Vandaag eindelijk de aangepaste accu kunnen testen , 250km zonder problemen .
Als ie na de Transanatolia nog steed zo werk is ie top denk ik .
 
Grt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: Lithium accu's
« Reactie #33 Gepost op: 19-08-2011, 10:28 »
Een reserve accu gaat er zeker mee , vind het alleen zonde om op de bezem wagen te komen vanwege deze accu , en twee mee op de motor  ::) ::)
 
 Heb al met de ultrabat gereden en dat was geen probleem , daarom ook voor deze accu gekozen , de ene superb aan de kleine kant de andere iets overbemeten en een stuk duurder , de Ultrabatt leek precies de juiste voor de 690  .
 
Maar moet ie wel heel blijven natuurlijk , en dat lijkt bij de superb dus wel voor elkaar en nu hopelijk ook bij de Ultrabatt .
Probleem is denk ik nu om het vertrouwen weer terug te krijgen .
 
Ook moet ik eens gaan kijken of de 690 misschien aan te krijgen is en kan blijven lopen zonder accu , door bv te jump starten en de accu te overbruggen .
Weet niet of dit gaat zonder de boel uiteindelijk te slopen .
 
Grt Olaf

Heb ergens (ADVrider?) gelezen dat bij jumpstarten van een 690 de boel loeiheet wordt omdat de injectie dan niet goed/anders werkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Lithium accu's
« Reactie #34 Gepost op: 19-08-2011, 12:30 »
Heb ergens (ADVrider?) gelezen dat bij jumpstarten van een 690 de boel loeiheet wordt omdat de injectie dan niet goed/anders werkt.

Dat is dan maar beter te vermijden , hopelijk blijft de accu gewoon heel nu .

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Lithium accu's
« Reactie #35 Gepost op: 19-08-2011, 20:23 »
wat bedoel je met jumpstarten?

ALs je gewoon met kabels vanaf een auto de autoaccu parallel zet aan je 690 accu kan er niet veel fout gaan: Die autospanning wordt ook niet hoger dan 14,5V als het goed is, en de kabels dempen de zaak nog behoorlijk ook.

Of daarna de 690 veilig loopt als je 'geen' accu hebt, of een accu die dus helemaal dood is... dat is een andere vraag!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Lithium accu's
« Reactie #36 Gepost op: 19-08-2011, 20:57 »
Heb ergens (ADVrider?) gelezen dat bij jumpstarten van een 690 de boel loeiheet wordt omdat de injectie dan niet goed/anders werkt.

Misschien bedoelen ze aanduwen ?
Heb ik met Rob toen geprobeerd , dat lukte net niet(gaf wel tekenen van leven) voor mijn gevoel maar heuvel af zou het mischien wel kans hebben , blijft inderdaad de vraag wat gebeurt er als je met een kompleet dode accu ertussen blijft rijden .

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Lithium accu's
« Reactie #37 Gepost op: 19-08-2011, 21:23 »
Bij aanduwen levert de dynamo altijd maar weg weinig stroom: (en pas als je de motor echt meeneemt). Als je accu dan leeg is dan verdwijnt ook nog eens 90% daarvan in die accu en doet de injectie niets (of al ie stuk is en niets vasthoudt)

Hulpstarten met een auto oid is er ook altijd op gebaseerd dat je eerst je eigen accu een beetje oplaad (door eerst een minuutje te wachten), en dan met hulp van je eigen accu + wat uit de kabels komt, de motor te starten.

Als de accu natuurlijk in kortsluiting stukgegaan is.. dan is het helemaal onbegonnen werk en wordt het wel heeeel link!, maar ik denk dat je dat wel heel snel merkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: Lithium accu's
« Reactie #38 Gepost op: 24-09-2011, 22:01 »
Ultrabat heeft het prima gedaan tijdens de Transanatolia , dus lijkt erop dat de problemen zijn opgelost .
Ik heb het vertrouwen in ieder geval weer terug in deze accu .
 
 
Grt