Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De WR is kapot, wat nu...?  (gelezen 14471 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: De WR is kapot, wat nu...?
« Reactie #45 Gepost op: 28-09-2011, 15:36 »
Als je over een las apparaat beschikt moertje erop lassen en eruit draaien.

Helaas, net buiten het blok afgebroken....
Slechts één mm steekt nog uit.
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 180
Re: De WR is kapot, wat nu...?
« Reactie #46 Gepost op: 28-09-2011, 15:49 »
Een stukje strip afzagen, gat in boren te grote van de bout, dat gat taps maken met een verzinkboor.  Dan vast en vol lassen met hoge kwaliteit elektrode. Dit is de truc voor bouten die afbreken omdat ze vast gerot zijn en afbreken. Door dat de bout met het lassen rood wordt komt hij los, langzaam wrikkend los draaien icm kruipolie.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: De WR is kapot, wat nu...?
« Reactie #47 Gepost op: 28-09-2011, 16:30 »
Hij is afgebroken tijdens het vastdraaien, 10Nm volgens het boekje maar dat was toch net teveel blijkbaar, schroefdraad was als nieuw dus daar klag het niet aan. Ik heb er nu een 2mm gaatje in geboord. Boutje was maar M6, nu eens kijken of ik hem met linkse draad kan tappen, anders helemaal uitboren.....
Eerst linkse tappen zoeken in de winkel....
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 180
Re: De WR is kapot, wat nu...?
« Reactie #48 Gepost op: 28-09-2011, 16:43 »
Voor dit soort zaken is een linkse tap inderdaad een goede oplossing.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: De WR is kapot, wat nu...?
« Reactie #49 Gepost op: 28-09-2011, 17:16 »
Als dit soort dingen gebeurt dan denk ik, had ik toch maar die nieuwe gekocht.....
ervaring knutselen is leuk, rijden is leuker.
 
succes met de bout, heb laats ook zoiets gehad, werd er zelf niet gezelliger op...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 822
Re: De WR is kapot, wat nu...?
« Reactie #50 Gepost op: 28-09-2011, 17:17 »
Torx bitje erin meppen
450EXC, KLX250S EFI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: De WR is kapot, wat nu...?
« Reactie #51 Gepost op: 28-09-2011, 19:01 »
Torx bitje erin meppen

 :stupid:Heb ik ook eens moeten doen om de flenzen van een uitlaat te krijgen, die krengen zaten muurvast en een slagschroevendraaier werkte zelfs niet. De truuk met het torx-bitje wel...
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: De WR is kapot, wat nu...?
« Reactie #52 Gepost op: 28-09-2011, 22:30 »
Met de linkse tap maatje 3 was het binnen een paar seconden opgelost. Voorste deel van het gaatje nog even groter gemaakt met een boortje 2,5 en daarna tap er in en hij kwam direct los.  :)
Bleek dat er onder in het gat nog delen van een helicoil zaten waardoor het gat niet diep genoeg meer was. Nieuw iets korter boutje er in en iets minder vast gedraaid en het zit weer super. Pffffffff.

Volgende probleem was nog veel vreemder. Mijn oliefilter pastte niet, je leest het goed. Hij was 1mm te lang waardoor deksel niet dicht ging. Nagemeten met de schuifmaat en toen bleek dus dat het aluminium deel van het filter te lang was. Het was een filter uit een serie van 4 stuks die in 1,5 jaar dus een stukje is gegroeid.  :stupid:
Gelukkig had nog een setje filters liggen en die pastten wel goed. Ik zal de foto van de meting nog wel op de picasaweb pagina zetten.

Nu alleen nog de koelinstallatie aansluiten en morgen of maandag een keerring voor de versnellingsas ophalen bij de dealer en dan kan ik weer eens kijken of het beestje weer wil lopen. Met een beetje mazzel rij ik woensdag een stukje Brabo600 om een nieuw stuk route uit te zetten op de WR....  :P
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: De WR is kapot, wat nu...?
« Reactie #53 Gepost op: 29-09-2011, 00:26 »
De volhouder wint!
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2548
Re: De WR is kapot, wat nu...?
« Reactie #54 Gepost op: 30-09-2011, 06:04 »

 :)


 
 Met een beetje mazzel rij ik woensdag een stukje Brabo600 om een nieuw stuk route uit te zetten op de WR....  :P

kijk dat zijn nog eens goede berichten ;)