nog een helder moment. Waarom niet het probleem bij de oorsprong aanpakken en een kroonplaat nemen met de klembouten aan voorkant? Bij de oorsprong aanpakken werkt altijd het beste.
Heb ik wel aan zitten denken; de kroonplaten van een GSXR-750 pakken. Daar passen 49mm conventionele vorken met vulbusje wel in, de balhoofdpen is passend (met speciaal lager, dat wel), en dan heb ik ook gelijk wat meer stuuruitslag. Alleen is voornamelijk de bovenste kroonplaat wel een heel ielig ding (durf ik geen stuurklemmen in te zetten) en 175-250 euro is een gangbare prijs waarvoor die dingen van eigenaar verwissselen. Dat vind ik nogal veul voor een paar 2e hands kroonplaatjes; daar koop je de hele DR-Z voorkant voor.
Ik denk eigenlijk dat het ooit neer gaat komen op iemand met een freesbank heel lief aankijken en dan laten maken wat ik wil hebben.
Deukjes erin tikken met de hamer is ook overwogen. Kan werken, al heb ik de ervaring dat de kans dat het na een maandje of wat begint te lekken best groot is.
En uiteindelijk is die OEM radiateur me toch al een doorn in het oog. Ding steekt te ver buiten het frame uit. Als straks de benzinetank ook verdwenen is hou je een knap rank brommertje over, en zo'n uitstekende radiateur is dan wel heel kwetsbaar.
Kan ik net zo goed dat probleem bij de oorsprong aanpakken.
De VTR/XTZ-methode van radiateurs monteren in combinatie met een paar radiateurtjes van een CRF250 heb ik overwogen, de Benelli Tornado-methode ook. Gewoon conventioneel lijkt me het beste. Of het dat ook is, tsja, goeie. Vast niet; achteraf weet ik altijd wel weer wat in anders had moeten doen.
En verder is 't ook gewoon therapie, dus het hoeft niet allemaal logisch te zijn. Sinds een week of 3 heb ik voort 2 koters thuis, en op een gegeven moment heb ik het wel even gehad met 'hij eet wel/niet, schijt wel/niet, slaapt wel/niet, spuugt wel/niet', etc. Dan moet ik gewoon effe de schuur in met muziek op hoog volume en 3 peuken in de bakkes om wat te rotzooien. Dat kachelradiator-ombouw-verhaal begon dan ook meer als 'laat ik eens proberen of m'n zelf naar AC-TIG omgebouwde bonk ijzer het ook goed doet bij een echt werkstuk en daarbij de aluminum-laservaring opkrikken van nul naar iets'.