Een tijdje terug had ik een lekke voorvorkkering bij een vna de DR-Z400 voorpoten in mijn SV ombouw, wat wel meteen een goeie reden was om de poten meteen 27mm in te korten, andere veren te monteren, en de geleidebussen te vervangen.
Nu heb ik alleen een tijdje moeten wachten op een geleidebus; die was in backorder. Vandaag binnen, dus monteren. Alleen omdat het al een tijdje terug was en ik per ongeluk de volgorde van neerleggen verstoord had wist ik niet exact meer hoe het reboundnaaldje er nou precies in moet.
Ben er 95% zeker van dat dit goed is, maar voor die resterende 5% zekerheid vraag ik het toch maar even hier na.
Klopt dit?
Achja, en als we toch bezig zijn: de uitgaande slag heb ik ingekort met een busje op de demperstang:
Dat stelt me in staat om de zadelhoogte weer enigzins op acceptabel niveau te krijgen. Een teentje aan de grond is zat, maar geen teentje zonder verschuiven is niet handig.
Als ik nu de ingaande slag ook een mm of 10 in zou willen korten ('t is nu wel erg kielekiele met de voorwiel<->cylinderkop speling), of tenminste het deel voordat de vork in de hydraulische stop komt, volstaat het dan om een ander 'oil lock piece' te fabriceren die 10mm langer is?