Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: verhogen LC4 adventure  (gelezen 566 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 477
verhogen LC4 adventure
« Gepost op: 15-04-2012, 10:05 »
Ola,
 
Ik wil mijn 2001 LC4 adv. iets hoger op zijn poten hebben. Achter lijkt geen probleem, daar kun je hevels van vervangen.
Maar hoe los ik de voorkant op? Andere poten van een later model 640 adv. want die zijn iets hoger of kun je inwendig iets wijzigen zodat ie hoger komt?
 
Grt
Jeroen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: verhogen LC4 adventure
« Reactie #1 Gepost op: 16-04-2012, 19:34 »
Hoger op z'n poten... waarom dat dan?


Als ik die vraag zelf vast beantwoord dan vermoed ik dat je òf meer veerweg òf meer grond speling òf meer beenruimte wil hebben.


Ik heb al heel veel mensen rond zien rijden met veel te slappe veren op die motor.
Bovendien worden de voorveren ook redelijk snel slap.
Op mijn 640 Adventure 2001 heb ik om deze reden al twee keer de voorveren compleet vervangen.
De achter veer heb ik lang geleden al vervangen door een veel zwaardere.


Mijn advies zou zijn om eerst je statische veerweg eens helemaal goed af te stellen.
Als het niet lukt zijn je veren gewoon op.

Mocht de reden voor de geplande verhoging de beenruimte zijn, overweeg dan ook eens om je zadel te verhogen.
Je zit al behoorlijk in een kuil op die motor en door het zadel vlakker en hoger te maken win je heel veel beenruimte en comfort.


Een langere vork en een aangepaste link leveren naast een andere hoogte ook een ander rijgedrag op.
En die is bij een goed afgestelde vering echt heeeel erg goed. Zonde om dat te veranderen.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat die beter wordt na de aanpassingen die je in gedachte hebt.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: verhogen LC4 adventure
« Reactie #2 Gepost op: 16-04-2012, 20:09 »
Yip, is al 1 van de hoogste motoren waar je op kan gaan zitten, als je vering bottoms out dat moet je je vering na laten kijken..
Ben je erg lang en zit je niet lekker dan helpt de vering verhogen niet, dan moet het zadel hoger..
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl