Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Rempedaal alternatief voor de KTM 690 Enduro  (gelezen 1427 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1544
Rempedaal alternatief voor de KTM 690 Enduro
« Gepost op: 29-04-2012, 21:56 »
Heeft iemand een ander rempedaal op z'n 690 gemonteerd?

Ik zie dat die van mij nu al krom is, zeker tegen een tak of zo in noord Frankrijk aangereden. Had het nog niet gemerkt maar ik zag dat ie tegen m'n blok aanloopt. Heb 'm ietsje weg gebogen maar de volgende keer ligt ie er natuurlijk af.

Ik zoek iets dat om/in kan klappen en direct (voor de WYOA) leverbaar is.

Tips zeer welkom!
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4387
Re: Rempedaal alternatief voor de KTM 690 Enduro
« Reactie #1 Gepost op: 30-04-2012, 08:43 »
Brake snake los dat probleem op. Touratech heeft een omklaabbaar tipje, je kan ook het tipje van een EXC monteren, die is een stuk kleiner. Ik heb het voorste boutje eruit gehaald dus bij een val draait ie om de achterste bout.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4276
Re: Rempedaal alternatief voor de KTM 690 Enduro
« Reactie #2 Gepost op: 30-04-2012, 10:07 »
Hee Rob,
Ik heb nog een gloednieuwe origineel in pakje liggen. Zou je ook op reserve mee kunnen nemen als je het niet vertrouw.
 
Hammerhead maakt geloof ik ook gevreesde pedalen. Persoonlijk ben ik tevreden met origineel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1544
Re: Rempedaal alternatief voor de KTM 690 Enduro
« Reactie #3 Gepost op: 30-04-2012, 17:29 »
Hee Rob,
Ik heb nog een gloednieuwe origineel in pakje liggen. Zou je ook op reserve mee kunnen nemen als je het niet vertrouw.
 
Hammerhead maakt geloof ik ook gevreesde pedalen. Persoonlijk ben ik tevreden met origineel.

Misschien geen slecht idee, een reserve pedaal. Klein dingetje, kan makkelijk mee.
Top!

Post Merge: 30-04-2012, 17:31

Brake snake los dat probleem op. Touratech heeft een omklaabbaar tipje, je kan ook het tipje van een EXC monteren, die is een stuk kleiner. Ik heb het voorste boutje eruit gehaald dus bij een val draait ie om de achterste bout.

breaksnake lost dat alleen op als er een tak tussen komt, voorkomt dat ie naar buiten schiet. Ik heb er nog 1 vd HP2 liggen en die heb ik er al opgezet. Probleem blijft bij omvallen. Maar jouw idee van 1 boutje is ook een goeie, ga ik meteen doen! Achterste boutje zit vast met locktite, voorste zit nu met een rubbertje zodat ie wel op z'n plaats blijft maar losschiet bij een val
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: Rempedaal alternatief voor de KTM 690 Enduro
« Reactie #4 Gepost op: 30-04-2012, 18:17 »
ik heb:
- Brakesnake tegen de takken, naar buiten knikken
- klapding van TT: helpt een beetje
- rubbertje achter het pedaal, tussen deksel en pedaal, om de klap wat minder scherp te maken
Maar tegen 'doorhet blok heen slaan' helpt alleen een bredere carterplaat, zodat je pedaal beschermd zit.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1544
Re: Rempedaal alternatief voor de KTM 690 Enduro
« Reactie #5 Gepost op: 30-04-2012, 20:16 »
Ben er tevreden over.
Brakesnake.
1 schroefje, de achterste, 1 heel dun tiewrapje voor. Scharniert goed bij kracht uitoefenen.
En ook een rubbertje, met een dikke tiewrap.

Tanks voor de tips!
2021 690 Enduro R  -  Gamo Grizzly 1250 Whisper IGT 5.5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Rempedaal alternatief voor de KTM 690 Enduro
« Reactie #6 Gepost op: 01-05-2012, 14:12 »
Hammerhead maakt geloof ik ook gevreesde pedalen. Persoonlijk ben ik tevreden met origineel.


zo'n gevreest pedaal, daar zou ik bang voor zijn  ;D