Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Interessepeiling Zweed Raid - amateurrally Zweden  (gelezen 7357 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Interessepeiling Zweed Raid - amateurrally Zweden
« Reactie #60 Gepost op: 13-02-2012, 08:47 »
Zijn er wellicht nog contactpersonen over ?

Ik ben bang dat ik sindsdien al van mailbox ben veranderd, maar post anders eens op Matkaendurot, de meeste finnen spreken prima engels.
Maar goed, dit gaat dus over Finland, niet Zweden, voor Finland ben je al weer even wat langer onderweg...

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Interessepeiling Zweed Raid - amateurrally Zweden
« Reactie #61 Gepost op: 13-02-2012, 12:35 »

Niet negatief bedoeld, ieder initiatief is een goed initiatief  ;) 



Ik verbaas me een beetje over de vraagstelling(en), ik denk dat het specifikier moet zijn of anders ook geen data/lokaties moet noemen.

Is dit nu een stukje market research of probeer je nu een ritje te plannen?

Lijkt me dat je beiden eerst moet scheiden van elkaar, dus research doen en op basis daarvan een ritje voorstellen.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Interessepeiling Zweed Raid - amateurrally Zweden
« Reactie #62 Gepost op: 13-02-2012, 12:56 »
en truck hoeft
niet meer dan 1000 te kosten en dan kun je dat delen met 8 minimaal.


Ik ken iemand die heeft een truck met oplegger; is eigen rijder.

Als je 'm het lief vraagt dan wil hij vast ook nog wel als bezemwagen twee weken achter je aan rijden. Hotel heeft hij niet nodig; hij heeft zijn eigen bedje mee!

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 1531
Re: Interessepeiling Zweed Raid - amateurrally Zweden
« Reactie #63 Gepost op: 13-02-2012, 13:11 »
Is dit nu een stukje market research of probeer je nu een ritje te plannen?

Er zijn diverse aanbieders, via de interessepeiling wil ik een "mediane vraag" verzamelen.
Dan is het een kwestie van spreken over details en kunnen bepaalde zaken snel en
efficiënt worden geregeld.

Simpel gesteld:
1. inventariseren behoefte en wensen
2. wensen aan aanbieders voorleggen
3. "produkt" maken
4. aanbieden

Ritje plannen doe ik al, zie Spring Ride, dus zie dit maar als marktonderzoek.
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • starter
  • Berichten: 1
Re: Interessepeiling Zweed Raid - amateurrally Zweden
« Reactie #64 Gepost op: 14-02-2012, 22:35 »
Voor de avonturiers onder ons: De Zweed Raid (ja, zeg maar hardop :D )

Ik heb zeker belangstelling om in Zweden een low budget amateurrally te rijden.
door te antwoorden op de volgende vragen:

1. voor welk type motor: enduro / allroad light
    (moet straatlegaal zijn; dus kenteken, lichten, FIM banden, db-uitlaten!)

2. hoeveel deelnemers  25-50

3. hoe te volgen: gps track / tripy     wel echte motor paden, dus niet geschikt voor quads

4. vervoer motor naar Zweden: georganiseerd start locatie in de buurt van een vliegveld

5. eten + slapen: organisatie

6. tijdwaarneming ja

7. kleinschalig ("oud OER")

8. wanneer: buiten schoolvakantie

9. frequentie: eens per jaar

10. specials inbouwen ? ja (losse proeven tijdens een dagetappe)

11. lengte dagetappe in kilometers / uren ? 250 a 300 km 8 a 9 uur

12. budget: 1000+

13. pechservice / bezemwagen ja

14. lengte evenement: 5+ dagen

15. ik heb interesse, zet mij op de mailinglist ja

Mijn bedoeling is om een dynamisch topic te maken. Mochten jullie zaken willen belichten die je noodzakelijk acht voor het slagen van een evenement als deze (bijvoorbeeld doordat je de OER, FunRaid, Alentejo, Canaria, Transanatolie, Breslau gereden hebt) dan vermeld dat even apart in je post of via een PB, dan kan ik het tussen de 14 basis vragen plaatsen.Op grond van de reacties probeer ik een rode draad te maken en met de overige organisatie tot een blauwdruk te komen.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 69
Re: Interessepeiling Zweed Raid - amateurrally Zweden
« Reactie #65 Gepost op: 16-02-2012, 22:09 »
 

Ik ben bezig om in Zweden een nieuwe low budget amateurrally op te zetten.
UNIEK: Geef het evenement zelf inhoud door te antwoorden op de volgende vragen:

1. voor welk type motor: open / cross-enduro / allroad light / dikke allroad / quad / 4x4
    (moet straatlegaal zijn; dus kenteken, lichten, FIM banden, db-uitlaten!)
je kan diverse klassen maken, bv klasse voor1 cilinder en klasse voor meer cilinders. Of gewichtsklasse

2. hoeveel deelnemers 0-25 / 25-50 / 50-100 / 100+

3. hoe te volgen: gps track / roadbook / gidsen

4. vervoer motor naar Zweden: zelf / georganiseerd

5. eten + slapen: zelf regelen / organisatie. 

6. tijdwaarneming ja / nee

7. kleinschalig ("oud OER") / internationaal ("nieuw OER")ben niet bekend met de OER

8. wanneer: in / buiten schoolvakantie. ben werkzaam in het onderwijs, buiten de schoolvakanties is het onmogelijk vrij te nemen

9. frequentie: meerdere keren per jaar / eens per jaar / om de zoveel tijd

10. specials inbouwen ? (losse proeven voor-tijdens-na een dagetappe)YES!

11. lengte dagetappe in kilometers / uren ? 300km, afhankelijk van het terrein. Minimaal 6 uur sturen

12. budget: 100-500 / 500-800 / 800-1000 / 1000+

13. pechservice / bezemwagen ja/ nee ?

14. lengte evenement: 1-2 dagen / 2-5 dagen / 5+ dagen bij bv 5 dagen, de 3e dag rustdag cq sleuteldag

15. ik heb interesse, zet mij op de mailinglist ja / nee
 
ik heb de Dalmatiërally gedaan. Je overnacht op 1 plaats, rijdt dus elke dag een lus. Scheelt een hoop gesjouw met spullen, die blijven gewoon in je tent/hotel

Mijn bedoeling is om een dynamisch topic te maken. Mochten jullie zaken willen belichten die je noodzakelijk acht voor het slagen van een evenement als deze (bijvoorbeeld doordat je de OER, FunRaid, Alentejo, Canaria, Transanatolie, Breslau gereden hebt) dan vermeld dat even apart in je post of via een PB, dan kan ik het tussen de 14 basis vragen plaatsen.Op grond van de reacties probeer ik een rode draad te maken en met de overige organisatie tot een blauwdruk te komen.

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 1531
Re: Interessepeiling Zweed Raid - amateurrally Zweden
« Reactie #66 Gepost op: 17-02-2012, 08:06 »

ik heb de Dalmatiërally gedaan. Je overnacht op 1 plaats, rijdt dus elke dag een lus. Scheelt een hoop gesjouw met spullen, die blijven gewoon in je tent/hotel


Kijk ! mooie input.
Inmiddels ben ik bezig alles samen te vatten in een overzicht. Er zijn wat mensen die me meehelpen met het netwerk en eventueel de organisatie. Voor de duidelijkheid nog eens: er is niet een concrete route bekend, of een startdatum. Waar het mij om gaat is dat we met de enthousiastelingen van dit forum een klein evenementje zelf kunnen proberen te maken.
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Interessepeiling Zweed Raid - amateurrally Zweden
« Reactie #67 Gepost op: 20-02-2012, 13:12 »
Dat lijkt mij ook fijn inderdaad, heb ook overwogen om in kroatie mee te gaan rijden. Kan ik mijn autotje met aanhanger daar gewoon ergens neerpleuren, en evt kunnen andere niet-motorfanaten ook mee die kant uit. In kroatie kun je ook wel aardig duiken, dus dat zou een mooie hobby combi trip zijn.

Dus wat mij betreft +1 voor een vaste locatie (tent bij voorkeur ivm met kosten en een hotel is vaak té voor mij)
ARM facebook HIER

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 1531
Re: Interessepeiling Zweed Raid - amateurrally Zweden
« Reactie #68 Gepost op: 07-03-2012, 20:06 »
even stil geweest hier ivm het niet krijgen van reacties vanuit Zweden.
Tevens zelf veel te druk met SpringRide, een andere zaken.
Wordt vervolgd....(in Mei)
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 1531
Re: Interessepeiling Zweed Raid - amateurrally Zweden
« Reactie #69 Gepost op: 03-05-2012, 09:05 »
Het is nu mei en de SpringRide is achter de rug.
Nu ik weet hoeveel het kost om lokaal alles te regelen weet ik dat een internationaal evenementje
echt lokale mensen nodig heeft. Gelukkig hebben we die dankzij Patrick2wd gevonden.

Eerst had ik gesprekken met Wilco van offroad Zweden, maar dat loopt op niks uit.

Ik heb even een planning gemaakt voor dit jaar en 2013 en ik zie helaas geen enkele mogelijkheid
om iets voor Zweden op te zetten, mijn excuses. Patrick2wd zit met hetzelfde probleem.

Dus als iemand het wil overnemen: graag, dan krijg je gewoon de contactgegevens.
Anders: mijn welgemeende excuses, maar ik krijg het niet voor elkaar op korte termijn.....

Martin
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 248
Re: Interessepeiling Zweed Raid - amateurrally Zweden
« Reactie #70 Gepost op: 03-05-2012, 10:00 »
Hoi allen,


Heb ook nog een goede kennis in Zweden, die een paar jaar terug daar heen is geëmigreerd.
Deze is nu ook bezig om off-road ritten te organiseren aldaar, zie ook zijn site:
http://bushcraftevents.com/


Had hem een mailtje gestuurd, met dit als antwoord:


Hej Klaas,


Leuk om een bericht van jou te krijgen.
Nadat ik afgelopen kerst op jou motor had gereden begon het toch wel te kriebelen, we wonen natuurlijk in een gebied
dat erg geschikt is om te mountainbike en dus ook om te motorrijden.
Toen we weer thuis kwamen ben ik meteen op het internet gaan kijken om een trialmotor, maar die was hier niet te vinden voor een redelijk bedrag.
Zodoende ben ik wat om me heen gaan kijken over een motor die bij mij zou kunnen passen.
Toen kwam ik uit bij een Yamaha Tricker, dat leek mij een perfecte motor voor hier,
je hebt dan namelijk een grotere tank en iets meer motor voor langere afstanden.
Maar ook deze was moeilijk te vinden in Zweden, of ik moest er 800 km voor rijden.
Tijdens mij zoektocht naar een geschikte motor kwam ik een Suzuki DR 650 tegen die hier in de buurt stond.
Die is het uiteindelijk ook geworden, voor mij een perfecte motor om het weer onder de knie te krijgen,
het is namelijk niet een erg agressieve motor in het bos, maar wel goed hanteerbaar en ook geschikt om ook langere tochten te maken over gravelwegen.
Dit is voor mij ook belangrijk omdat het hier erg uitgestrekt is.
Verder heb in de Dr 650 GS uitgerust met alukoffers en een windscherm zodat ik ook een keer een korte vakantietrip kan maken naar de bergen.
De bedoeling is om motorrijders die met hun (offroad)motor in Zweden zijn te begeleiden op een door mij uitgezette route door de natuur.
Het is namelijk heel gemakkelijk om de door mij  gemaakte mountainbike routes te gebruiken als motortocht route,
maar ook de routes die ik rij met de Land Rover kan ik gebruiken.
Dus als je een keer langs wil komen met een paar motorvrienden ben je van harte welkom.
Als je wilt kun je hier dagen of zelfs weken rijden zonder iemand tegen te komen, Kortom het ideale offroad land.
Een filmpje die ik onlangs heb gemaakt kun je zien op Youtube;
Suzuki DR 650 gs adventure trails in Sweden.
Zou mooi zijn als je nog wat reclame voor mij kan maken.


Doe de groeten aan Binne,


Med vänliga hälsningar,

Bart Postema

Bushcraftevents.com

zweden@bushcraftevents.com


Misschien kunnen jullie hier wat mee, is echt een geschikte familie en overnachting enzo is ook mogelijk.

gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250, yamaha tt350.

nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 1531
Re: Interessepeiling Zweed Raid - amateurrally Zweden
« Reactie #71 Gepost op: 03-05-2012, 11:17 »
Zie hele topic voor potentieel deelnemers...
Ik zou zeggen vraag hem even wat de mogelijkheden zijn en stel een lijstje samen.
Dan kun je met zo'n 8 a 10 mensen wel rijden.
PB of mail mij anders maar even dan kunnen we overleggen over wat ik tot nu toe
had voorbereid. Mijn doel was een amateurrally, maar het dreigt wel te verzanden
in een "avontuurlijke toertocht" maar daar zijn ook genoeg mensen voor,.
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 248
Re: Interessepeiling Zweed Raid - amateurrally Zweden
« Reactie #72 Gepost op: 03-05-2012, 11:39 »
Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik bedoel, ik wil het niet overnemen hoor(het organiseren dan)maar bied gewoon een handvat aan, doormiddel van een Nederlands (en Fries ;D )sprekende gids met diverse mogelijkheden tot overnachtingen.
Ik dacht misschien kun je er wat mee, zo niet jammer dan.


M.v.g.Klaas.
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250, yamaha tt350.

nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4173
Re: Interessepeiling Zweed Raid - amateurrally Zweden
« Reactie #73 Gepost op: 03-05-2012, 11:49 »
(en Fries ;D )sprekende gids M.v.g.Klaas.

ook niet handig, moeten we iemand meenemen die alles kan vertalen en moet we allemaal worden ingeent....  :-X

andere ideeen?
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....