Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: [VERKOCHT] Suzuki DR-Z 400 E Enduro  (gelezen 3983 keer)

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: [te koop] Suzuki DR-Z 400 E Enduro
« Reactie #15 Gepost op: 12-05-2012, 21:42 »
twee jaar geleden heb ik een DRZ400E uit belgie gehaald, en dat ging heel soepel bij de RDW.
De DRZ stond niet op belgisch kenteken (vond vorige eigenaar niet nodig: hij reed er toch alleen maar mee in de bossen)
Maar ik had wel het gelijkvormingsattest (of zoiets) erbij..


De DRZ was voorzien van crossbanden en de originele uitlaat (105Db!!)
Was niet voorzien van: knippers, snelheidsmeter/kilometerteller, remlicht, toeter..


Echter motornummer en framenummer kwamen overeen en de motor werd zonder problemen goedgekeurd.
Kreeg nog wel de tip om er even straatlegale banden op te leggen ;-)


Maar dat is alweer twee jaar geleden, mischien is het nu anders...

dat komt omdat het geen keuring is.
het voertuig is goedgekeurd binnen de Europese unie, voor alle landen van de Europese unie.
aangezien het voertuig dus goed is en alleen van land verandert wordt er alleen maar "geschouwd",
dit houd in dat wordt gecontroleerd dat wat er op de papieren staat klopt (frame nummer ed)
hierom wordt vaak een knutsel project eerst in engeland gekeurd. en daarna hier ingevoerd. (lekker een mini met hayabusa blok)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 52
Re: [te koop] Suzuki DR-Z 400 E Enduro
« Reactie #16 Gepost op: 17-05-2012, 21:38 »
Goed, het komt er dus op neer dat m'n punt klopte: invoer in NL is geen al te kostelijke zaak en ook de keuring is normaalgesproken geen probleem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: [te koop] Suzuki DR-Z 400 E Enduro
« Reactie #17 Gepost op: 17-05-2012, 22:48 »
Schouwen en kenteken aanvragen: geloof 125~150 Euro. BPM weet ik zo niet.
Is even rekenen, zijn verschillende methodes voor. Heb voor mijn invoer de BPM voor mijn motor opgevraagd en daarmee de boel teruggerekend.

Zorg dat je een CVO (certificaat van overeenstemming) er bij hebt en het is een eitje. Ik stond in 5 minuten buiten. Moest wel 1 1/2 uur wachten eer ik binnen mocht en daarna nog een uur op een dom mens die niet wist hoe de regeltjes werkten...