Je kunt de OER perfect met een R100GS rijden hoor, er staat duidelijk in het roadbook aangegeven welke stukjes (!!) moeilijker zijn en daar kun je omheen rijden.
En als je Gerjan vraagt, kun je zo in je eigen 'zware' klasse starten, niets houdt je tegen.
Denk wel in dat je iedere dag van lokatie naar lokatie verhuisd, en het dus geen rondje om de kerk is. Afstanden blijven lang, offroad over de bergen/heuvels heen en onroad er omheen.
Dat Huub zijn koppeling eruit fikt kwam niet door het type motor, terrein of roadbook maar puur rijder error, een fiets als de HP2 lijkt me immer genoeg koppel te hebben om een grashellinkje omhoog te rijden
.
Ik ben zelf geen grandioze rijder dus ook ik had wat uitdagingkjes met mijn koppeling van een 'lichte brommer', die aan het einde van de week dit iets begon te slippen.
Tussen deze stenen 80 meter klimmen over 240 meter hemelsbreed is mijn excuus
Misschien niet aan te raden voor een R100
Maar ja, niets hoeft tijden de OER en alles mag
Gerjan probeert bewust de gemiddelde snelheden laag te houden om zo brokken te voorkomen, qua terrein keuze uitdagender (maar langzamer) dan andere rallye's denk ik die vooral snelle 'baja' achtige ondergronden kiezen met af en toe een technisch stukje. Bij Gerjan is dit juist omgekeerd heb ik het gevoel.
Door de omstandigheden (regen en blubber) werd voor dag 2 aangeraden het eerste stukje niet te rijden, dit is een veiligheidsoverweging. Was het droog geweest dan was dit stukje 'potgrond' voor iedereen goed te doen geweest. Halverwege dag 2 zat er nog een klein stukje modder in wat uiteindelijk denk ik goed te doen was.