Ik heb een WR400F (Ik had mijn TT600R -beetje vergelijkbaar met een XR- omgeruild tegen een WRF uit1 999), en dat was echt een wereld van verschil gehad, TTR is een gemoedelijke lobbes, WRF is ekker felle enduro, maar kan hoge toeren draaien en belast de olie zwaarder (1.6 liter, ik wisselde elk half jaar). Het is echt een racer in vergelijking met een XR400 (die heb ik nu, daar wissel ik elk jaar voor mijn eigen gemoedsrust) met veel meer vermogen (40 pk tegen 26 pk) en betere vering. Doordat je sneller gaat rijden heeft alles aan de motor meer te lijden, remblokken, ketting/tandwielen slijten allemaal sneller.
De gasschuif van de carburateur is een zwak punt, in de 2 jaar dat ik m had heb ik m moeten vervangen (want gescheurd) en de nieuwe eigenaar moest m na een half jaartje ook vervangen (want afgebroken) en zo'n ding kost 160 euro.
Als je competitie wilt gaan rijden, 4 rondjes bij een offroad rit wilt doen, of enduro's oid, dan zit je met een technisch goede WR goed.
In vergelijking met een XR400 is een WRF; een XR is een offroad, een WRF een racer.