Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Stuurverhoger en roadbookhouderbeugel.  (gelezen 4998 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Stuurverhoger en roadbookhouderbeugel.
« Reactie #15 Gepost op: 21-06-2012, 16:18 »
Zo zit het bij mij nu ook, met lange gebogen dikke plm 10 mm aluminium strips die naar voren steken waarop weer het roadbook vastzit. Werkt als een tierelier en is heel makkelijk te maken en te monteren.
Ik heb behoefte aan een mooie foto. Moet toch weer aan de slag na de Albania Rally. Ga ditmaal voor de eenvoudige -op het stuur- variant.  :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: Stuurverhoger en roadbookhouderbeugel.
« Reactie #16 Gepost op: 22-06-2012, 07:52 »
zo'n ding heb ik ook nog :)

ideaal, ik gebruik hem nu om mijn GPS wat beter te positioneren boven en voor mijn stuur. was toen heeeel duur. 170,- bij duursma. RBC heeft ze volgens mij ook...


Het mooie van die BDM of RBC dingen is dat ze verdraaien bij een val. Ik had dit jaar ook iets gemaakt wat kon verdraaien zodat er niks breekt bij een val, theorie was goed maar viel tegen in de praktijk. Vorig jaar had ik een star geheel en dat scheurd op een gegeven moment (en een aantal duikelingen later) gewoon.

Mijn volgende versie wordt kunstof.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Stuurverhoger en roadbookhouderbeugel.
« Reactie #17 Gepost op: 22-06-2012, 08:53 »
Nou heb ik een hele tijd de kans gehad om te kijken hoe je dat bevestigd had, maar ja... Heb je die strips op de stuurstroppen vastgeschroefd?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: Stuurverhoger en roadbookhouderbeugel.
« Reactie #18 Gepost op: 22-06-2012, 09:21 »
Ja, ik heb van die Touratech stuurbouten met intern schroefdraad (over van m'n BMW tijdperk)
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: Stuurverhoger en roadbookhouderbeugel.
« Reactie #19 Gepost op: 22-06-2012, 10:34 »
Busjes boven op je stuurstroppen + langere bouten (!) Ik heb m'n GPS houder zo zitten.
 
Je kunt dit volgens mij ook prima voor bv roadbook etc. gebruiken.
Zo kun je er van alles opbouwen. Lijkt me wel slim om steunen naar je (onderste?)-kroonplaat te maken als het wat verder van je stuur komt.
Anders trilt het spul in no time kapot lijkt me!?
 
(sorry, maar foto laden lukt me niet.. ??? ) Kijk ander maar ff in topic "universele rallykuip" Daar moet wel een foto staan ergens.
Foto op pagina 12 zag ik net.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 194
Re: Stuurverhoger en roadbookhouderbeugel.
« Reactie #20 Gepost op: 23-06-2012, 22:51 »
Ik rij met Scotts stuurdemper inclusief stuurverhoger in combinatie met RBC-roadbookhouder. Bevalt mij erg goed: goed leesbaar, ook staand en draait weg indien nodig als je valt. Belangrijk is dat voorremkabel en kabel snelheidssignaal de ruimte hebben bij inveren. Past bij mijn Ktm mooi boven de steunen en kan dan bewegen tussen roadbookhouder en navigatie.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Stuurverhoger en roadbookhouderbeugel.
« Reactie #21 Gepost op: 23-06-2012, 23:00 »
Welke rbc steun?  Volgens mij is het programma van Ewout behoorlijk uitgebreid inmiddels.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 194
Re: Stuurverhoger en roadbookhouderbeugel.
« Reactie #22 Gepost op: 23-06-2012, 23:07 »
Hier wat foto's bij het berichtje hierboven...
 










Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 194
Re: Stuurverhoger en roadbookhouderbeugel.
« Reactie #24 Gepost op: 25-06-2012, 19:53 »
Ziet er ook goed uit! Ben benieuwd hoe het eindresultaat er uit ziet...