Eerste vraag die een (potentiele) sponsor stelt : wat krijg ik ervoor terug ?
Als je daarop een goed verhaal hebt, een overzicht van verschillende mogelijkheden (van kleine sticker op de motor, tot vermeldingen in verslagen in de publieke pers en ga zo maar door....) dan pas komt iemand langzaam uit zijn stoel. En dan nog moet het helemaal kloppen. Denk bv ook aan demonstraties op het bedrijf, motor een weekje in de etalage of de hal na de rally en verzin het maar......., de sponsor moet weten dat jij zijn naam onder de aandacht gaat brengen. Dat kun je eigenlijk pas doen als je echt een evenement/doel hebt gesteld (JW weet daar alles van).
Ik ben zelf ook (kleine) ondernemer, maar kan me geen financiele ondersteuning veroorloven. Daarentegen zou ik eventueel wel overwegen om iemand te ondersteunen met website/hosting/design/inhoud achtige zaken. (Nu niet iedereen meteen aankloppen svp
, je verhaal moet wel kloppen
)
Denk dat de hobby-rijder het gewoon moet hebben van goede contacten met dealers en leveranciers van spulletjes en daar gewoon proberen een leuke korting te regelen. Gewoon op onderdelen/onderhoud e.d.
En verder moet je de boer op.... Zelfs als je verhaal helemaal klopt, moet je er tegen kunnen dat je in misschien wel 99 van de 100 gevallen gewoon dingen te horen krijgt als 'ik ga jouw vakantie/hobby niet betalen', of gewoon domweg gewoon de deur gewezen worden..... Dus gaat er tijd, heel veel tijd zitten in het benaderen en kneden van potentiele geldschieters... terwijl je eigenlijk gewoon wilt rijden.....
Voor mijn Heroes Legend verhaal 2009 heb ik heel bewust gekozen om mijn tijd te spenderen aan trainen, trainen en nog eens trainen.... ipv het zoeken naar geldschieters. Als je in je vrienden/familie-kring een meer commercieel ingestelde persoon kent, dan kan hij jouw eerste sponsor worden door bovenstaande uit te werken en voor jou de boer op te gaan..... (Tenzij je het zelf natuurlijk leuk vindt om te doen)..
Pffff....., ik O-H te veel..... gewoon lekker rijden en voor lief nemen dat een hobby nu eenmaal (veel) geld kost.....