Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: import van motor zonder kenteken en/ of in onderdelen  (gelezen 6900 keer)

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: import van motor zonder kenteken en/ of in onderdelen
« Reactie #15 Gepost op: 16-12-2012, 21:03 »
je kunt ze ook effe bellen bij de RDW, dan weet je het zeker :-)

ze waren vandaag gesloten............ :-\
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2922
Re: import van motor zonder kenteken en/ of in onderdelen
« Reactie #16 Gepost op: 16-12-2012, 21:30 »
Knoop je toch gewoon die plaat van dat ding wat je te koop hebt er op..

Of je vraagt een kenteken aan zijnde eigenbouw..
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: import van motor zonder kenteken en/ of in onderdelen
« Reactie #17 Gepost op: 16-12-2012, 21:49 »
Knoop je toch gewoon die plaat van dat ding wat je te koop hebt er op..

Of je vraagt een kenteken aan zijnde eigenbouw..

wel allebei yamaha's..
hmmmmmmmm,,,,,,,,

Post Merge: 17-12-2012, 10:23

ok net de RDW gebeld, met een CVO moet dit geen probleem zijn,
dus naar Yamaha gemailt om te kijken of dit dan weer mogelijkis..

wordt vervolgt...

en als iemand nog weet waar ik onderdelen voor deze brommer kan krijgen,
ik bedoel dan kuipje alla Frans V, met idem tankje(s)  :)

Post Merge: 17-12-2012, 10:28

kilo - uniform - tango

 Geachte heer,

Een CoC (voor Europese Typegoedkeuring) of een CVO (voor Nationale Typegoedkeuring)  is alleen af te geven wanneer er een Typegoedkeuring voor het betreffende model is.

Een YZ450F is een crossmotor die niet geschikt voor de weg is, derhalve bestaat er ook geen Typegoedkeuring (nationaal of Europees) voor deze motorfiets.

Wij kunnen u dan ook niet helpen aan de gevraagde documenten.


Met vriendelijke groet,
[size=0pt]Service, Pre- and After Sales[/size]
(dit komt dan bij  Yamaha vandaan)

mijn vraag blijft dan ook, waarom rijdt de ene wel met een "crossmotor en kenteken" gewoon rond, ook in het buitenland en zegt men hier dat het helemaal niet mogelijk is,

mailtje retour gestuurd;
 Geachte,

Vriendelijk dank voor uw snelle bericht,
Alleen  bevreemd mij dit,
Er zijn legio gelijke modellen welke wel toegelaten zijn (met kenteken en de daarbij behorende inrichtingseisen)
Deze ben ik in Nederland tegengekomen, betreft dan hetzelfde model alleen ouder bouwjaar en hetzelfde model in Frankrijk. (YZ450F model 2011)
Nu ben ik niet uit op een discussie, maar waarom zouden deze motoren wél een kenteken hebben en een gelijk model niet?
Ik zou kunnen begrijpen dat een model in Nederland niet als “toegelaten motor” toegestaan wordt.
Maar wanneer dit in het buitenland (EU) wel kan, zou dit in NL ook moeten kunnen.

Kunt u uw voorgaande bericht toelichten, met deze, aanvullende bovenstaande informatie ?
Wederom vriendelijk dank voor uw bericht,


zie


zoals:
KLIK
 
ok, dit is niet het model waar ik naar zoek, maar wel hetzelfde type..
 ??? ???

deze kwam ik ook nog tegen,., ook een YZ... (op MP)

heb mail gestuurd, IMO met kenteken.
 
en na enig googlen vind je dit:
http://www2.yamaha-motor.fr/actu/spip.php?article3005

kijk, toch mogelijk en interessanter!

Post Merge: 17-12-2012, 12:09
ook na het sturen van een mail met link etc..
krijg ik van Yamaha dit antwoord:

 Het is niet zo dat, wanneer er geen Typegoedkeuring (Europees of Nationaal) is, een motorfiets niet op de weg toegelaten kan worden.
Voor motorfietsen waar geen Typegoedkeuring voor is, wordt er door de RDW individueel gekeurd en wanneer de motorfiets goedgekeurd wordt, zal hier ook een kenteken voor afgegeven worden. Alleen voor deze motorfietsen kan geen CVO of CoC afgegeven worden, omdat er geen Typegoedkeuring (Europees of Nationaal) voor is. Ook wanneer er al een kenteken vanuit het buitenland opzit, zal hij door de RDW gekeurd moeten worden, voordat er een Nederlands kenteken voor afgegeven wordt.
 Voor informatie hierover kunt u op de RDW-site terecht

daarnet heel netjes gebeld door Yamaha,
en verteld over de (on) mogelijkheden,
het is dus wel mogelijk, via een omweg (gebben motoren wellicht) gaat ik morgen benaderen..
moet via de Duitse TUV of Frans systeem gekeurd worden, met kenteken naar RWD en daarna weer NL kenteken..
of hetzelfde via Frankrijk..

ben benieuwd waar dit heengaat..
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4268
Re: import van motor zonder kenteken en/ of in onderdelen
« Reactie #18 Gepost op: 19-12-2012, 16:33 »
lees mijn post nou eens...
Ik heb je meteel al hetzelfde verteld, in het kort. alleen mogelijk met een dure en moeilijke iks. duitsland route is niet meer mogelijk.
 
Je ben btw een asfalt rijder voor zover ik weet, wat wil je eigenlijk met dit ding? Heb je er wel eens een kilometer mee geprobeerd te rijden op de weg? met een lekkere 4 vitesse crossbak er in?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: import van motor zonder kenteken en/ of in onderdelen
« Reactie #19 Gepost op: 19-12-2012, 18:57 »
Wat is d'r nou zo anders aan zo een YZ? Als het b.v. een andere schokbreker en wat andere voorvork is pas je dat toch aan?
Of je belt eens met Jos van Vugt.

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: import van motor zonder kenteken en/ of in onderdelen
« Reactie #20 Gepost op: 19-12-2012, 19:35 »
hij vind het omgekeerde blok heel sexy
ARM facebook HIER

Offline member

  • hell yeah!
  • *****
  • Berichten: 4170
Re: import van motor zonder kenteken en/ of in onderdelen
« Reactie #21 Gepost op: 20-12-2012, 00:00 »
Wat is d'r nou zo anders aan zo een YZ? Als het b.v. een andere schokbreker en wat andere voorvork is pas je dat toch aan?
Of je belt eens met Jos van Vugt.

inmiddels gedaan..

Citaat
hij vind het omgekeerde blok heel sexy
Citaat

idd!  :P

Post Merge: 20-12-2012, 12:59
lees mijn post nou eens...
Ik heb je meteel al hetzelfde verteld, in het kort. alleen mogelijk met een dure en moeilijke iks. duitsland route is niet meer mogelijk.
 
Je ben btw een asfalt rijder voor zover ik weet, wat wil je eigenlijk met dit ding? Heb je er wel eens een kilometer mee geprobeerd te rijden op de weg? met een lekkere 4 vitesse crossbak er in?

mocht het zover komen, zet ik er een aparte set wielen onder (wegbanden/ ander tandwiel etc)

enne.. poco tranquillo...
ben blond hè...  ;)
....espangol es dificil... entonces Lo intento algo....