Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Kawa KLX650 wie??  (gelezen 2578 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Kawa KLX650 wie??
« Gepost op: 18-04-2006, 19:59 »
Heb voor mijn vriendinnetje een Kawa KLX650 gekocht. Heb de keuze uit een R type en een gewone. Beide nemen olie en een nieuw zuigertje zal nodig zijn…

Nu heb ik zelf niet veel ervaring met deze motoren en blokken en mijn vraag is dan ook: zijn er veel gebreken bij deze fiets. Welke moet ik nemen. De R of de normale.  Waar moet ik op letten en wat gaat vaak stuk. Mocht ik een blokrevisie uitvoeren, welke lagers zijn het vervangen waard en welke vertonen gebreken… Ach, als jullie tijd hebben en er iets over weten dan hoor ik het wel.

Groeten uit het mooie Zwitserland (waar je nog leuk speelgoed kan kopen voor 400 euro! :D :D)

Jeroen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Kawa KLX650 wie??
« Reactie #1 Gepost op: 18-04-2006, 20:36 »
Ik heb wel een KLR650 gehad.

Voor de keuze tussen die 2, ik denk dat op de weegschaal zetten genoeg is  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: Kawa KLX650 wie??
« Reactie #2 Gepost op: 18-04-2006, 21:04 »
Veel verschil???

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Kawa KLX650 wie??
« Reactie #3 Gepost op: 18-04-2006, 22:42 »
Ik weet het niet zeker maar volgens mij heb ik naar die R wel eens kwijlend zitten kijken. Kun je niet die 2 eerst even naast elkaar bekijken en "voelen" en dan pas kiezen? (of ze allebei kopen voor die 400 euro, heb je gelijk reservedelen)

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Kawa KLX650 wie??
« Reactie #4 Gepost op: 18-04-2006, 22:53 »
is die R dan op kenteken? ik dacht dat dat de cross versie was? (met kickstart)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Kawa KLX650 wie??
« Reactie #5 Gepost op: 19-04-2006, 07:57 »
http://www.bikez.com/motorcycles/kawasaki_klx_650_1993.php
http://www.bikez.com/motorcycles/kawasaki_klx_650_1994.php
http://www.bikez.com/motorcycles/kawasaki_klx_650_1995.php

R'en staan er niet bij, alleen van de 300.
Zowieso leuke site, www.bikez.com . Ik ben zo nog eens bij Highland terecht gekomen waar ik nog nooit van gehoord had. (950cc, 165kg enduro daar moest ik meer van weten)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3431
Re: Kawa KLX650 wie??
« Reactie #6 Gepost op: 19-04-2006, 11:02 »
http://www.bikez.com/motorcycles/kawasaki_klx_650_1993.php
http://www.bikez.com/motorcycles/kawasaki_klx_650_1994.php
http://www.bikez.com/motorcycles/kawasaki_klx_650_1995.php

R'en staan er niet bij, alleen van de 300.
Zowieso leuke site, www.bikez.com . Ik ben zo nog eens bij Highland terecht gekomen waar ik nog nooit van gehoord had. (950cc, 165kg enduro daar moest ik meer van weten)
Als ik t goed zie is die 1993'er meer een enduro, en die andere 2 meer all-roads. Van die enduro weet ik alleen dat ie nogal snel over de kook was... Ik heb thuis nog een testje, ergens...maak wel een pdf'je
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1383
Re: Kawa KLX650 wie??
« Reactie #7 Gepost op: 19-04-2006, 16:48 »
Bij de eerste bouwjaren ('93 was het eerste bouwjaar toch?) waren de streepjes op het oliepeilstokje niet goed, waardoor er bij het nivo 'max' eigenlijk te veel olie in zat. Als het goed is kiepert ie dat teveel er vanzelf uit doordat de oliedruk te groot is maar alstie dat niet doet heb je een probleem.
Later heeft Kawa dat verholpen door het max-streepjes op het stokje aan te passen (..)

Bij een ééncilinder (of gelijk op-en-neer twins) is teveel olie in het carter eerder een probleem dan bij meercilinders; als je zuiger omlaag komt wordt er onder de zuiger ook druk opgebouwd terwijl bij een meercilinder dat volumeverschil word gecompenseerd doordat er ergens anders wel weer een zuiger omhoog gaat.
Atic#1007,  TCN#397

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1948
Re: Kawa KLX650 wie??
« Reactie #8 Gepost op: 25-04-2006, 13:21 »
Ik heb een KLX650C gehad. Dat is het model met elec. starter. Wat absoluut een zwak punt is, is de auto decoe. Of eraf halen, of het veertje regelmatig inspecteren / vervangen. Ik heb de auto deco door het kleppendeksel naar buiten zien komen bij mijn motor. Gelukkig verder geen schade. Verder liep die lekker. De R versie heeft alleen kickstarter en iets meer vermogen (andere nokkenas). Door allerlei troep zoals accu en startmotor weegt de C iets van 15 kg meer als de R.


Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Kawa KLX650 wie??
« Reactie #9 Gepost op: 25-04-2006, 20:38 »
blijf toch een leuke fiets,
vooral het kawasaki groen is erg mooi  ::) ::)