Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Offroad Spanje  (gelezen 3419 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Offroad Spanje
« Reactie #15 Gepost op: 25-02-2013, 10:11 »
ze hadden geen 500 meer, vorig jaar alle 2T , 450 en 500 verkocht voor 350"s.
Er was 2-3 450, 2-3  250, 6 350,en 1 125 2T (voor mensen zonder rijbewijs) en een freeride.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Offroad Spanje
« Reactie #16 Gepost op: 25-02-2013, 12:30 »
Vertel alles over die Freeride!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Offroad Spanje
« Reactie #17 Gepost op: 26-02-2013, 14:46 »
freeride is leuk voor glooiend landschap. voelt sterk onderin, daarna is het afgelopen. klein licht ziet er leuk uit. de vering is de belemmerende factor. en het vermogen, maar daar is wel mee te leven denk ik.


ik ben tevreden over dustdevils. je kan letterlijk alle kanten op, van makkelijk tot zeer extreem. voor de gidsen maakt het niet uit. die hebben voor elk niveau wel een antwoord. sommige van ons wilde soms iets harder (op de makkelijke stukken) maar ik vond het precies goed. Dan kon ik steeds even bijkomen voor het volgende technische stuk.


Echt ook wel een mooi stukje spanje. Nog romantisch langs een stroompje onder de citroenbomen vers fruit gegeten zo van de boom. jammer dat niemand even samen hand in hand in het gras wilde zitten op een kleedje.  Dat had het helemaal af gemaakt die dag.


We hebben maar weinig fotoos. Ik hoop dat er misschien nog wat leuk filmbeeld is van onze inspanningen. Twee dagen met een Noor gereden met een gopro. Kijken of dat deze kant op kan komen.


Kortom: positief reisadvies en als ik daar op vakantie ben met familie ga ik zeker weer een dagje rijden daar.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: Offroad Spanje
« Reactie #18 Gepost op: 26-02-2013, 19:39 »
Ik vond die freeride dus helemaal niks: onderin dierct veel koppel en daarna niets. Geen idee waar zo,n ding goed voor is.
Ben wel heel erg positief over de 350, wat een heerlijke machine is dat voor technische stukken zoals we in Spanje hebben gereden.
Dust Devils is een proffesionele organisatie met goede motoren, dus zeker positief reisadvies. Beetje jammer was dat de laatste dag de motoren in " onze tijd" werden schoongemaakt. Maar omdat iedereen op dat moment behoorlijk brak was, was dat niet echt eengroot probleem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Offroad Spanje
« Reactie #19 Gepost op: 27-02-2013, 20:53 »
He Rob, leef je nog?

Voor de kijkers thuis: Rob was afgelopen zondag ziek, maar reed met koorts en een pillencocktail waar je een heel peloton de Tour de France in 1 week laat rijden ons toch allemaal het snot voor ogen!

Over de Freeride: Eensch met hierboven. Lekker klein speelfietsje, maar niet als je groot bent. Motortje is te aan-uit voor het fijne werk, maar misschien wen je daar wel aan. En de voorvering stuiterde erg veel over rotsen. Binnen 2 minuten lag ik op m'n bek... Leuk concept, maar mag nog wat bijgeslepen worden.

Over Dust Devils: Professionele club. We hadden de motor uitrusting meegenomen in het vliegtuig, maar dat was voor mij helemaal niet nodig geweest: dat hadden ze liggen in goede kwaliteit. Uiteraard geen knie/nekbraces maar prima laarzen, shirts, broeken, helmen enz; inbegrepen in de prijs. Ze deden goed hun best om het iedereen naar de zin te maken. Dat lukte niet altijd omdat het verschil in de groep met name op zaterdag wat groot was.
Verder: In verband met mogelijke tegenliggers lag het tempo op de bergwegen redelijk laag. Lekker scheuren was er nauwelijks bij, de best leuke bergpaden werden er wat saai van.

Maurice

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Offroad Spanje
« Reactie #20 Gepost op: 05-03-2013, 11:22 »
paar fotootjes om het af te sluiten.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Offroad Spanje
« Reactie #21 Gepost op: 05-03-2013, 15:30 »
Wat een heerlijk terrein!! Gaaf!! Thanks voor de fotos!! :-*
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Offroad Spanje
« Reactie #22 Gepost op: 05-03-2013, 22:49 »
Ziet er bijzonder goed uit...  8)  Niet te benauwd met die huur motortjes!
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: Offroad Spanje
« Reactie #23 Gepost op: 05-03-2013, 23:58 »
Wat een geweldige tracks, knap zweten daar ook erg mooi voor mijn Beta ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Offroad Spanje
« Reactie #24 Gepost op: 10-03-2013, 18:56 »
Heb ik eindelijk tijd om de foto's er op te zetten, heeft Robert het al gedaan. Onderschat de snelheid van  Robert "16 m/s" Plarina niet!  ::) 8) ;D


De motortjes werden inderdaad gebruikt waar ze voor gemaakt werden. Een paar keer per dag neergelegd en soms even flink gassen om over stenen te komen. Daar deed Dust Devils niet moeilijk over. En de 350 heeft me echt overtuigd: Die kon alles wat we tegen kwamen. Alleen op de doorgaande wegen draaide hij nogal wat toeren.


Het terrein was flink uitdagend. Gids Bob wist de lastige single tracks wel te vinden en kan het zo moeilijk maken als je wil. Met een droge ondergrond waren ze een gemakkelijker geweest, nu kwamen we toch een paar keer net wat grip/snelheid/techniek/conditie te kort om nonstop door te kunnen. Dan wordt een klim van 5 minuten ineens een uur, inclusief tussendoor uitpuffen en op adem komen.





Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: Offroad Spanje
« Reactie #25 Gepost op: 14-05-2013, 22:01 »
Vandaag nog maar weer een dagje wezen rijden met dustdevils. ik samen met 1 gids konden we flink meters maken. Haha, elke keer als hij even wilde stoppen om te drinken en bijkomen, hield ik alles aan/op om gelijk weer door te knallen. Ja hé ik kom om te rijden..Weer heel andere paadjes gezien. rivierbeddingen groot en klein. mooie single tracks en smiddags uitgeleefd op flinke klimmen en afdalingen. Weer helemaal naar de klote aan eind van de dag. gek genoeg was een beetje regen wel welkom geweest. het was zo droog dat je op plekken echt totaal geen grip meer had.
kon vandaag ook kiezen voor een 450, maar toch weer de 350 genomen.


knighter momentje gehad. Gids plat bij een klim met opstapjes en flinke wortels. Ik iets te veel gas en al wheeliend omhoog, bleek ik het evenwichtpunt gevonden te hebben en kon ik alle opstakels over op het achterwiel. beetje opzij leunen kan je blijkbaar ook een beetje sturen en kwam ik in 1 keer boven. Helaas geen filmpje van. Ik kan namelijk helemaal geen wheelies maken! het voelde wel geweldig.


plaatje wat natuurlik geen recht doet aan de stijlheid en moeilijkheidsgraad:


-oh, plaatje lukt niet-


dus weer geslaagde dag geweest. aanrader!


Ook weer een stukje van de enduroroute meegepakt. A.s. zondag doen de gidsen zelf ook mee met de lokale enduro. Is geen kattepis, van wat ik ervan heb meegepakt. zou wel gaaf zijn om dat een keer mee te maken, zon lokale enduro wedstrijd. 40 euro, licentie niet nodig.




Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Offroad Spanje
« Reactie #26 Gepost op: 14-05-2013, 22:33 »
Lucht bastard