Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: video bewerkings software  (gelezen 1258 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
video bewerkings software
« Gepost op: 10-07-2013, 23:14 »
Beste allemaal,


Voor een project waar mee ik bezig ben is het noodzakelijk dat andere mensen korte filmpjes maken(max 50sec.) soort van trailer
Zelf ben ik bekend met imovie. Zijn er nog andere programma's die zeer eenvoudig werken zodat men daar snel een leuke trailer op kan maken?
Welke programma's gebruiken jullie(de mensen met de helm camera's)
en welke is gratis?


kan je met de software ook het formaat uitzoeken waarin het gebruikt moet worden? ( Mp4, avi, etc..)


bedankt voor de info!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1483
Re: video bewerkings software
« Reactie #1 Gepost op: 11-07-2013, 09:03 »
windows movie maker.
hartstikke gratis
If nothing goes right......

go left!

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: video bewerkings software
« Reactie #2 Gepost op: 11-07-2013, 10:03 »
Ik geloof dat je met vegas video best leuke resultaten kan krijgen. Het is niet gratis maar mijn ervaring met gratis is dat je alleen kan knippen maar verder vrij weinig kan met muziek en geluid. Verder is Adobe premiere elements wel bruikbaar en niet zo duur.

Geluid is net zo belangrijk als beeld maar moeilijker goed te doen.

Persoonlijk

kan je met de software ook het formaat uitzoeken waarin het gebruikt moet worden? ( Mp4, avi, etc..)

bedankt voor de info!!

Die vraag snap ik niet helemaal. Software als Adobe premiere (cs, niet elements), Final Cut Pro en Avid mediacomposer kun je instellen op bepaalde resoluties/formaten. Je kunt sturen wat hij maakt van wat je er in stopt of wat je exporteerd. Hoe goedkoper de software hoe minder je kan sturen en hoe slechter vaak de encoders.  Verschillende videoformaten zijn erg lastig en er mee werken is bijna een studie op zich. Kijk maar naar de helmcamera beelden soms is de camera HD maar ziet het er op YouTube uit alsof het jaren tachtig vhs materiaal is.

Ik ben anderhalve dag aan het prutsen en zoeken geweest om een acceptabele manier te vinden om naar YT te exporteren. Ik heb 7 jaar ervaring in het vak en ben erachter dat de autostand van software altijd teleurstellend is tov handmatig instellen.

succes!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: video bewerkings software
« Reactie #3 Gepost op: 11-07-2013, 10:31 »
Oké bedankt. Welk formaat ( mpeg, qtime, avi, ) is het handigste? Het moet als een document aanklikbaar zijn en direct spelen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: video bewerkings software
« Reactie #4 Gepost op: 11-07-2013, 10:33 »
We hebben een sport verkiezings avond en de genomineerde hebben een zelfgemaakte intro filmpje, deze moet gewoon simpel met een druk op de knop op de beamer komen.

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: video bewerkings software
« Reactie #5 Gepost op: 11-07-2013, 10:50 »
Ik zou quicktime met de h264 codec doen. Zet je de kwaliteit op max zal het heel lang duren voordat de export klaar is en iets lager is ook best mooi.

 MP4 h264 kan ook maar een auto-export mp4 is vaak voor mobiele apparaten geloof ik en dat is dan wat lagere resolutie.

Een tip voor afspeelsoftware is smplayer (windows) of mplayer (mac) je kunt dan een video-afspeellijst maken en kun je de filmpjes misschien houden in het formaat waarin het is aangeleverd.

Succes,
Lennert
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: video bewerkings software
« Reactie #6 Gepost op: 11-07-2013, 12:37 »
Een tip voor afspeelsoftware is smplayer (windows)

Ik gebruik de VLC player geregeld, moet ik over stappen.
Kan meerdere keren het scherm openen, dus meerder netwerkstreams tegelijk bekijken.
Zoals nu Tour de France met british hoge HD stream en audio van ned 1.
Nadeel dat VLC player geen rtmp streams afspeelt.
Kan sm player dit ook?
Waarom sm player?

Eigenlijk een beetje off topic.

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: video bewerkings software
« Reactie #7 Gepost op: 11-07-2013, 12:46 »
Je hoeft niet over te stappen wanneer vlc jou goed bevalt. Smplayer speelt bijna alles en heeft de playlist optie das handig wanneer je meerdere video's achter elkaar wilt spelen. Ik heb gemerkt dat vlc soms foutjes maakt met afspelen (eerst geen audio dan inneens wel) maar ook bij software moet je zonder goede reden niet gaan prutsen  ;)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: video bewerkings software
« Reactie #8 Gepost op: 11-07-2013, 19:23 »
Welke solutie is acceptabel voor een groot scherm, in de zaal zitten 200 mensen ik weet niet hoe krachtig. School pc is., dus HD lijkt me geen optie?


Iemand

Offline member

  • Kleiambassadeur
  • *****
  • Berichten: 2923
Verzonden vanaf mijn windows 98 pc met 56k modem.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: video bewerkings software
« Reactie #10 Gepost op: 12-07-2013, 07:44 »
Hahaha hoe lekker zijn die juffies op school dat je iets toegezegd wat je nog niet onder de knie hebt?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 89
Re: video bewerkings software
« Reactie #11 Gepost op: 12-07-2013, 09:48 »
je kan voor 2 weken een demo gratis gebruiken van WinX HD Video Converter http://www.winxdvd.com/hd-video-converter-deluxe/


M'n dochter vond dat een goed programma.
09-'12 KTM smt.990) '12 HusabergFE390 - '12 KTM adv990