Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Offroad Geesteren wie gaat er heen  (gelezen 10096 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 69
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #45 Gepost op: 22-10-2013, 09:17 »
[

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #46 Gepost op: 22-10-2013, 09:36 »
ik ben het helemaal eens met de opmerking van skippie: Het is geen wedstrijd maar voor de Fun.
Hoe vaak ik het niet heb, iemand rijdt met dezelfde snelheid achter je. Op het moment dat je snelheid verminderd/afremt om bv een singletrack in te rijden, remt die persoon net wat later en snijdt je af om voor jouw de singletrack op te rijden. Waardoor ik harder moet remmen en in moeilijkheden (kan) kom. Elke keer denk ik dan, het lijkt wel een crosswedstrijd, terwijl ik het voor me zelf aan de veilige kant probeer te houden. En zo kan ik meer voorbeelden opnoemen.


Ja.. daarom rij ik nauwelijks offroadritten meer. Te massaal, teveel file, teveel kampioenen, teveel langzamere rijders. Bij een enduro start iedereen in z'n eigen minuut. Je komt de hele route nauwelijks mensen tegen, soms rij je bijna een hele ronde echt helemaal alleen. Als er iemand achter op komt, wordt er even geschreeuwd of getoeterd en laat je de snellere rijder passeren. Achteraf is voor iedereen precies duidelijk wie de snelste en de langzaamste was. Daarnaast zijn de routes vaak ook nog eens mooier dan bij de OTR's. Oftewel bij een wedstrijd heb je meer fun;)
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 307
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #47 Gepost op: 22-10-2013, 15:25 »
Ollie zn post maakt me nieuwsgierig om dan ook maar eens een enduro te rijden. Al verwacht ik daar echt iedereen in de weg te rijden..

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #48 Gepost op: 22-10-2013, 16:12 »
Ollie zn post maakt me nieuwsgierig om dan ook maar eens een enduro te rijden. Al verwacht ik daar echt iedereen in de weg te rijden..


 ;)  Dat was ook de bedoeling. In de weg zul je niet snel iemand rijden... alle licentiehouders starten voor je, dus de echte wedstrijdrijders zit je niet in de weg.
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #49 Gepost op: 22-10-2013, 17:18 »
Tenzij je zo langzaam bent dat de Inters weer achterop komen, dan wordt het wel vervelend. Normaal gesproken gebeurt dat niet zo snel als in Havelte, daar was het rondje gewoon te kort.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1717
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #50 Gepost op: 22-10-2013, 19:43 »
Tenzij je zo langzaam bent dat de Inters weer achterop komen, dan wordt het wel vervelend. Normaal gesproken gebeurt dat niet zo snel als in Havelte, daar was het rondje gewoon te kort.


Precies, normaal gesproken moet je echt heel ver uit je tijd rijden om de inters in de weg te zitten.
KTM 300 EXC TPI

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 69
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #51 Gepost op: 22-10-2013, 20:33 »

Ja.. daarom rij ik nauwelijks offroadritten meer. Te massaal, teveel file, teveel kampioenen, teveel langzamere rijders. Bij een enduro start iedereen in z'n eigen minuut. Je komt de hele route nauwelijks mensen tegen, soms rij je bijna een hele ronde echt helemaal alleen. Als er iemand achter op komt, wordt er even geschreeuwd of getoeterd en laat je de snellere rijder passeren. Achteraf is voor iedereen precies duidelijk wie de snelste en de langzaamste was. Daarnaast zijn de routes vaak ook nog eens mooier dan bij de OTR's. Oftewel bij een wedstrijd heb je meer fun;)

hier zit wel degelijk wat in. Maar enduro is vaak zo'n gedoe, bv met keuringen, in de pitsstraat. Je hebt eigenlijk altijd hulp van iemand nodig. Dan is een offroad rit weer een stuk makkelijker. Je rijdt wanneer je zin hebt, je rust uit zolang als je wilt bij  je auto waar je koeltas staat. Ik ben niet fanatiek genoeg voor enduro, denk ik
Maar ik begrijp wel dat je liever de enduro's doet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 314
Re: Offroad Geesteren wie gaat er heen
« Reactie #52 Gepost op: 22-10-2013, 21:52 »
Zijn er genoeg die het alleen doen hoor, op tijd vertrekken en je benzine afgeven aan braboteam of een ander(moet je wel voor betalen natuurlijk).
Ik wil er volgend jaar ook een paar proberen, de conditie begint te komen. :)
Helemaal geen spierpijn meer na de otr ritten en het mtben weer opgepakt.
 
Misschien is het handig om dit in het enduro draadje verder te bespreken, als dat mag van Motorollie.
 
Dan laten we dit topic voor wat het geweest is, einde discussie over gevaar en oorzaken van zo'n ongeluk.
Daar hebben we deze jonge man niet mee terug en we raken in een negatieve spiraal.
Heb 2 weken geleden de begrafenis meegemaakt van de Henk die verongelukt is in Havelte en er waren zeker wel mensen aanwezig van de KNMV op de begrafenis.
Dus de KNMV laat zich wel zien hoor maar dit hoeft niet aan de grote klok gehangen te worden,(het is allemaal al erg genoeg).
Leden van de mchavelte waren er ook, dit zegt wel genoeg over medeleven vind ik.
Wat mij betrefd mag dit topic op slot.
 
 
Zandhaas oet twente/ team otrritten/facebook.com