Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Kaarten opnieuw installeren op PC voor Mapsource en Basecamp  (gelezen 2830 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Ik heb recent een nieuwe C:/drive geïnstalleerd op mijn PC maar heb de D:/ drive, met daarop alle kaarten voor Mapsource en Basecamp (en Training Center) gewoon laten zitten.


Nu wil ik graag dat Mapsource, Basecamp en TrainingsCenter deze kaarten weer gaan gebruiken.
Weet iemand hoe ik dat moet doe?
En het liefst zodanig dat als ik de oude C:/ drive weer installeer de programma's op deze C:/ drive de kaarten ook weer herkent :-)



Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Re: Kaarten opnieuw installeren op PC voor Mapsource en Basecamp
« Reactie #1 Gepost op: 02-11-2013, 14:33 »
Verkeerder volgorde.


Schijf terug C maken en dan met JaVaWa GMTK de kaarten backuppen naar een plaats op USB disk of elders op een schijf.  Dan de disk wisselen en dan met JaVaWa GMTK de kaarten terug zetten.


Kaarten in het nieuwe Garmin Formaat (folder met naam die eindigt op .gmap)  kunnen zonder backup direct met JaVaWa GMTK geïmporteerd worden en goed geplaatste worden (extra menu). De oude kaarten staan vermeld in registers en dat heb je niet veiliggesteld..........


Nadat GMTK 1x op een nieuwe PC is geïnstalleerd, de programma's MapSource en BaseCamp opnieuw installeren.




Waarom backup c.q. opnieuw installeren?  Omdat er vele register verwijzingen zijn dien naar bepaalde locaties wijzigen en deze dus niet meer functioneel zijn na wisselen van schijfletters, dit geld trouwens voor heel veel programma's, dat ze hier niet tegen kunnen.




Wat je nu hebt gedaan staat gelijk aan alles schoon en nieuw installeren, je oude register is weg.  Of je zet een backup terug van je computer.


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Kaarten opnieuw installeren op PC voor Mapsource en Basecamp
« Reactie #2 Gepost op: 03-11-2013, 00:56 »
Bedankt, goed verhaal.
Het is mij als rasechte computeranalfabeet nu zelfs gelukt om een back up te maken en een hoop kaarten over te zetten.


Jammer alleen dat de kaarten van Citynavigator alleen in het laagste detail worden weergegeven :-(
Heb je daar ook een oplossing voor?


Ik heb de kaarten al weer ontgrendeld (lifetime update), in/uit gezoomed, laagste naar hoogste detail en alle standen daar tussen in gezet, maar het mag niet baten.



========= korte tijd later ===========

Oooh ja, geheel volgens Garmin logica had ik alleen alles even moeten uitschakelen.....
Nu werkt het wel :-)

Blijft de vraag of ik de kaarten opnieuw had moeten ontgrendelen of niet?
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 335
Re: Kaarten opnieuw installeren op PC voor Mapsource en Basecamp
« Reactie #3 Gepost op: 03-11-2013, 09:36 »
Nee, de GMTK neemt ook alle codes mee, dus ontgrendelen was niet nodig geweest.  Anders had je wel per kaart een melding gekregen (popup) die je verteld dat de kaart vergrendeld is en of je wilt ontgrendelen.




Je kunt nu met de backup zelfs een 2de computer/laptop (Windows of Mac) voorzien van de kaarten en codes.