Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Offroadrit Varsseveld  (gelezen 4421 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2610
Re: Offroadrit Varsseveld
« Reactie #15 Gepost op: 09-11-2015, 13:43 »
Dat asfalt was vaak verradelijker dan de modder (en vallen komt harder aan ..).
In eerste ronde zag ik nog wat hulpdiensten ergens midden in het veld, ieman diets van meegekregen?
De sfeer vind ik altijd wel leuk daar, veel mensen op de been zowel om te helpen als om te kijken, leeft echt daar.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4387
Re: Offroadrit Varsseveld
« Reactie #16 Gepost op: 09-11-2015, 14:34 »

Veel bekenden gezien: GJ,Brain,Appie en nog wat ARM leden.  Er is zelf wat gesproken om volgend jaar weer naar Kroatie te gaan voor een rally!

Vertel?! Is Illyria raid niks voor je?
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Offroadrit Varsseveld
« Reactie #17 Gepost op: 09-11-2015, 16:12 »
ja raid lijkt me ook mooi. Maar is weer andere prijsklasse. Tevens is kroatie een soort van back to the roots. Het was mijn en Brain goes to dakar's eerste rally. We leuk,goed en goedkoop. Dus dachten we weer waarom niet?

Dus een ARM team 2016? Denk dat Krijn ook wel weer mee wil
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 499
Re: Offroadrit Varsseveld
« Reactie #18 Gepost op: 09-11-2015, 16:39 »
Gisteren Zelhem gereden maar de maisplakken was voor mij een soort van rustmomentje.
Je hoeft dan niet zelf te werken.
Doet de motor voor je .
Vindt zelf de singletracks tussen de bomen zwaar daar moet jij werken en keutelt de motor met je mee.

Ik heb beiden gereden;

zelhem was prima te doen,
Varseveld waren de maislanden echt dike ellende. Gang is echt het enige wat telt . gas derop tot 2 meter voor de uitgang ;-)

Post Merge: 09-11-2015, 16:43
ja raid lijkt me ook mooi. Maar is weer andere prijsklasse. Tevens is kroatie een soort van back to the roots. Het was mijn en Brain goes to dakar's eerste rally. We leuk,goed en goedkoop. Dus dachten we weer waarom niet?

Dus een ARM team 2016? Denk dat Krijn ook wel weer mee wil

de Kroatie rally was destijds echt top,
alle facetten van navigeren zaten er in. . Zelfs op kompas en gemiddelde snelheids proef.
Ik weet niet of dat nu nog zo is.
wel een mooie rally met mooi resultaat. ik dacht 3e algemeen en 1e met team samen met Fons Nijhof.

zeker de moeite waard om te overwegen.

Bryan
www.juniorridingexperience.com         bookings@juniorridingexperience.com
www.motox-travel.com           info@motox-travel.coml
www.motox.nl                         info@motox.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 509
Re: Offroadrit Varsseveld
« Reactie #19 Gepost op: 09-11-2015, 20:32 »
Mijn bescheiden bijdrage in varsseveld:


https://youtu.be/MtHw1htzpsc
DR650SE-

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 43
Re: Offroadrit Varsseveld
« Reactie #20 Gepost op: 09-11-2015, 20:53 »
Leuk filmpje. Goed on te zien dat er meer moeite mee hadden;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1389
Re: Offroadrit Varsseveld
« Reactie #21 Gepost op: 09-11-2015, 21:24 »

Het was misschien niet de uitdagende rit van het jaar, maar zeker wel van afgelopen weekend :-)


Keuring en inschrijving waren prima geregeld. Veel maisplakken waren inderdaad tot lekkere crossbanen omgebouwd, compleet met schansjes. En de hele route was prima te rijden, ondanks de regen van de afgelopen week. Een lekker lange ronde, maar helaas met wat meer asfalt dan gehoopt. Maar liever 60km met 10km asfalt dan 30km met 5km asfalt, ook om de drukte te spreiden en de baan te ontzien.
De wat drogere maisplakken waren heerlijk, en ook een aantal van de kruip-sluip stukken waren fantastisch. Jammer dat sommige maisplakken vrij nat waren, zodat de bochten, waar het tempo omlaag moest, lastig werden.


Wat beter kan: Dranghekken. Vooral de dranghekken bij het opkomen van de maisplakken vond ik vervelend: het haalt onnodig vaart eruit waardoor de stukken asfalt los komen te staan van de route. De akkers waar je wel schuin op kon, was het laatste stuk asfalt een aanloopje voor de mais en zo veel minder storend. Daarnaast zorgen de dranghekken voor diepe sporen, soms wel 50m lang.
Dranghekken bij het verlaten van de maisplakken waren soms wel handig om te zorgen dat je rustig kon checken of er verkeer op de weg reed. Jammer dat in sommige gevallen de uitrit zodanig gelegd was, dat je helemaal achterom moest kijken. Dit valt niet mee met een nekbrace en vuile crossbril!


Maar dat zijn kleine kanttekeningen bij 3 heerlijke ronden!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 11
Re: Offroadrit Varsseveld
« Reactie #22 Gepost op: 09-11-2015, 22:52 »
Wat beter kan: Dranghekken. Vooral de dranghekken bij het opkomen van de maisplakken vond ik vervelend: het haalt onnodig vaart eruit waardoor de stukken asfalt los komen te staan van de route. De akkers waar je wel schuin op kon, was het laatste stuk asfalt een aanloopje voor de mais en zo veel minder storend. Daarnaast zorgen de dranghekken voor diepe sporen, soms wel 50m lang.[/size]Dranghekken bij het verlaten van de maisplakken waren soms wel handig om te zorgen dat je rustig kon checken of er verkeer op de weg reed. Jammer dat in sommige gevallen de uitrit zodanig gelegd was, dat je helemaal achterom moest kijken. Dit valt niet mee met een nekbrace en vuile crossbril!


Dranghekken bij het opkomen van het land staan er juist om de weg schoon te houden.Daarom maken wij een chicane en blijft de straat schoon.Als je op maandag morgen 10 cm vette zwarte grond van de straat moet batsen praat je wel anders.[/size]

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Offroadrit Varsseveld
« Reactie #23 Gepost op: 09-11-2015, 23:00 »
Denk inderdaad dat dat van organisatorische kant heel gunstig is. Je ziet toch altijd dat mensen om linten heen gaan uiteindelijk, dus dat lijkt me dan een prima oplossing.
ARM facebook HIER