Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: FullHD actioncam, zou het wat zijn voor 60 euro?  (gelezen 2662 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
FullHD actioncam, zou het wat zijn voor 60 euro?
« Gepost op: 12-02-2014, 12:18 »
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: FullHD actioncam, zou het wat zijn voor 60 euro?
« Reactie #1 Gepost op: 12-02-2014, 12:52 »
Lidll heeft iets dergelijks in de UK in een actie verkocht gehad, zie diverse UK fora. Afwachten tot ze dat hier doen.


http://www.computerbild.de/artikel/avf-Tests-Video-Silvercrest-SCAA-5.00-Lidl-Action-Camcorder-Full-HD-9021206.html


Batterijtijd zou voor mij HET aankoopargument zijn, hele dure apparaten scoren daar matig. Als je een dag op pad bent moet ie het gewoon een dag doen toch.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: FullHD actioncam, zou het wat zijn voor 60 euro?
« Reactie #2 Gepost op: 12-02-2014, 13:01 »
Tjonge, bij andere merken betaal je dat alleen al aan de toeters en bellen die je erbij krijgt. Wat een hoop bevestigingsmiddelen.
Ben wel benieuwd overigens, als jij het nu eens gaat uitproberen en ons de kwaliteit laat weten  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1525
Re: FullHD actioncam, zou het wat zijn voor 60 euro?
« Reactie #3 Gepost op: 12-02-2014, 13:04 »
Tjonge, bij andere merken betaal je dat alleen al aan de toeters en bellen die je erbij krijgt. Wat een hoop bevestigingsmiddelen.
Ben wel benieuwd overigens, als jij het nu eens gaat uitproberen en ons de kwaliteit laat weten  :D
:-) Ik heb een jaar of 2 geleden een GoPro gekocht. Daarna zijn al deze betaalbare actioncams gekomen.
KTM 990 Adventure S 2006 / Yamaha WR450F 2006 / Beta 125 REV-3

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: FullHD actioncam, zou het wat zijn voor 60 euro?
« Reactie #4 Gepost op: 12-02-2014, 13:13 »
Sorry voor het eerste youtube plaatje, is zo'n idioot lokkertje

http://youtu.be/bhxys5AD5_A

http://youtu.be/QppW_0_DuiE

Helemaal niet raar lijkt mij. Reken wel op wat centjes xtra voor de duane. En na het zien van de review en de verschillen met de gopro heb ik geen spijt van mijn gopro. De bevestigingsdingetjes zijn niet zo heel sterk en de Hero is toch kwalitatief beter qua beeld en gebruik.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: FullHD actioncam, zou het wat zijn voor 60 euro?
« Reactie #5 Gepost op: 12-02-2014, 14:10 »
ik heb hem vorige week bij de action gekocht  29,95  voor dat geld heb je geen miskoop alleen de interne batterij  kan onderweg niet wisselen maar 2 uur filmen voor mij is dat zat en goed beeld komt wel een kaartje bij van 13 euro

Offline member

  • Yamaha XT 660 Z Ténéré
  • *****
  • Berichten: 1531
Re: FullHD actioncam, zou het wat zijn voor 60 euro?
« Reactie #6 Gepost op: 12-02-2014, 14:16 »
Kwalitatief is het niks. Wel leuk voor "huis tuin en keukenwerk"
De beeldsensor is 1,3 megapixel.
Houdt in dat je 48 foto's per minuut maakt met 1,3mp kwaliteit.
Een iPhone 5 doet hetzelfde op 1080p met een 8 megapixel

Voor ons motorwerk is een goPro eigenlijk het enige dat echt goed is maar dan zit je al snel op € 350
Martin Hammega | Anderz makelaar Groningen

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: FullHD actioncam, zou het wat zijn voor 60 euro?
« Reactie #7 Gepost op: 12-02-2014, 14:25 »
ik heb hem vorige week bij de action gekocht  29,95  voor dat geld heb je geen miskoop alleen de interne batterij  kan onderweg niet wisselen maar 2 uur filmen voor mij is dat zat en goed beeld komt wel een kaartje bij van 13 euro

Mochen er chinese kaartjes bij zitten, koop goede! heb met mijn goedkope cameraatje met crappy kaartje wat erbij zat en een ''goede'' getest, verschil was echt opmerkelijk veel! Denk dat het kaartje gewoon niet snel genoeg wegschreef en daarom data verloren ging.
ARM facebook HIER

Offline member

  • Prutser
  • *****
  • Berichten: 918
Re: FullHD actioncam, zou het wat zijn voor 60 euro?
« Reactie #8 Gepost op: 12-02-2014, 14:52 »
De beeldsensor is 1,3 megapixel.
Houdt in dat je 48 foto's per minuut maakt met 1,3mp kwaliteit.
Een iPhone 5 doet hetzelfde op 1080p met een 8 megapixel

Video-resolutie is wat anders als fotoresolutie en de hardware nodig om 30 of zelfs 60 plaatjes per seconde op te nemen vraagt iets anders van een camera dan alleen de pure beeldchip. 1080p is geen 8megapixel maar ongeveer 3MP, de camera doet 5MP dus dat is genoeg voor HD video. Sowieso is de lens en de soft/hartdware die het beeld verwerkt bijna net zo belangrijk als de beeldsensor.

Voor de duidelijkheid mijn normale non-hd videocamera (4megapixel) maakt veel betere video dan een 10MP compactcamera die ook geen HD opneemt (hoop dat het laatste te begrijpen was).

Iig zal afhankelijk van wat je met de beelden doet en welke software je daarvoor gebruikt tot een bepaald niveau belangrijker zijn dan de kwaliteit van de camera. Vergelijk de Gopro beelden die hier door ARM leden op Youtube gezet zijn. Zelfs gopro beelden zijn vaak echt slecht te noemen en dat ligt dan aan fouten en kwaliteitsverlies nadat het van het kaartje gehaald is.

Kortom een gopro maakt pas echt het verschil wanneer je ook na de opname weet wat je doet.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: FullHD actioncam, zou het wat zijn voor 60 euro?
« Reactie #9 Gepost op: 12-02-2014, 15:57 »
Denk ook dat net als bij fotografie de omstandigheden belangrijk zijn (met name licht). Een ''mooie'' foto maken met prachtweer is over het algemeen geen kunst, met donker, schemerachtig, of vies weer kun je het verschil maken en zien. Een grote lens vangt meer licht als een kleine, dus het lijkt me dat een telefoon lensje nooit opkan tegen grotere apparaten.
ARM facebook HIER