Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: GEZOCHT ...spul voor klx650c  (gelezen 3108 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 131
GEZOCHT ...spul voor klx650c
« Gepost op: 05-04-2015, 18:04 »
Eindelijk weer een nopjes brommer gekocht voor funritjes
Maar nu zoek ik wat dingen om het ding op te waarderen  ;D

Het is voor een klx650c   bj 95

Handbeschermers  groen
Stuurverhogers ongeveer 30 mm   ( stuur 22 mm )of een hoger stuur
leuke demper ( binnen de geluidsnorm )
mini knippers
acerbis kunstof tank 19 liter

iemand nog wat op de plank  ???
weg van de weg

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: GEZOCHT ...spul voor klx650c
« Reactie #1 Gepost op: 06-04-2015, 01:21 »
geluidsnorm klx 650C is 84 dBa.  ;)

met verf
dus zal wel geschuurd zijn.
of na afhalen dat met verffohn weer goed glad wordt?
Heb het zelf wel eens gedaan op een stuk acerbis tank. Na een valpartij, alleen toen dieper groeven.
Dit is wel veel geld.

wil je de originele handbeschermers?
schijnt dat ze in CN nog een alternatief maken voor 5,23 euro.  moet nog even goed nummers vergelijken meen dat klx250 93-95 dezelfde heeft.

ook zulke

Offline member

  • *****
  • Berichten: 539
Re: GEZOCHT ...spul voor klx650c
« Reactie #2 Gepost op: 06-04-2015, 07:55 »
japparts.nl. Staat ook nog wat plastic op marktplaats te koop.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 749
Re: GEZOCHT ...spul voor klx650c
« Reactie #3 Gepost op: 06-04-2015, 18:49 »
De klx650C-rijders (zoals Dutchy en ik) worden steeds zeldzamer.
En de spulletjes ervoor nog meer.


Hier staat ook nog een onooglijke Acerbistank voor de C:
http://www.ebay.com/itm/271829693855
Ben benieuwd wat die op gaat brengen. De eigenaar wil dat je begint te bieden bij 180 Engelse Pond !!


Mijn ervaring is overigens dat je in Europa overal voldoende hebt aan de standaard tank.
Daarmee rij ik 200 km voordat ik op reserve moet. Dus ik zoek niet meer naar zo'n Acerbis.


Mini LED knippers koop je tegenwoordig op veel plaatsen voor weinig geld.
Ik moest daarvoor wel iets veranderen aan mijn knipperrelais. Als je er niet uitkomt zal ik voor je opzoeken hoe ik dat toen gedaan heb.


Heb je nog de originele schokdemper er op?
Dan ben ik benieuwd of je daar mee offroad kunt rijden.


 
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: GEZOCHT ...spul voor klx650c
« Reactie #4 Gepost op: 06-04-2015, 19:26 »
geluidsnorm klx 650C is 84 dBa.  ;)

met verf
dus zal wel geschuurd zijn.
of na afhalen dat met verffohn weer goed glad wordt?
Heb het zelf wel eens gedaan op een stuk acerbis tank. Na een valpartij, alleen toen dieper groeven.
Dit is wel veel geld.

wil je de originele handbeschermers?
schijnt dat ze in CN nog een alternatief maken voor 5,23 euro.  moet nog even goed nummers vergelijken meen dat klx250 93-95 dezelfde heeft.

ook zulke


Verf zal op den duur wss vanzelf lossen
ARM facebook HIER

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 131
Re: GEZOCHT ...spul voor klx650c
« Reactie #5 Gepost op: 07-04-2015, 08:31 »
Heb inmiddels kleine knippers erop gezet  en de grote tank heeft geen prioriteit ( of moet en koopje zijn )
ik ben me nu aan het verdiepen in bandjes .

volgens mij zit de originele schokdemper er nog onder , wat is een betere optie ?
voor deze motor heb ik een ttr600 gehad en die deed het origineel best goed

Wil de originele handkappen vervangen voor acerbis of zoiets

weg van de weg

Offline member

  • *****
  • Berichten: 749
Re: GEZOCHT ...spul voor klx650c
« Reactie #6 Gepost op: 07-04-2015, 13:31 »

Voor de schokbreker heb ik nu die van een Husqvarna TE610.
En dat bevalt me goed. Ook wordt wel gebruikt: KLX650R, Suzuki DRZ
En ik heb een tijd gereden met de shock uit een Honda CR500
Voor al deze moet je wat aanpassingen doen, zoals het gereedschapbakje er af halen, opvulringen bij de bevestiging, kabelboom verleggen, andere veer, mogelijk hoogte aanpassen dmv andere botjes. Niet plug and play dus.
De shock van de CR500 mag je van me overnemen voor een paar tientjes: er moet een nieuwe asafdichting in (en ook olie dus; de vorige ligt in de Pyreneeen)
Er is een Duits forum waarop hierover veel geschreven is. Maar dat is momenteel offline.
Bovenstaande zijn alle volledig instelbaar, met een extern reservoir.


Sommige schokbrekerfabrikanten leveren ook nog nieuwe vervangers. Ik weet niet hoe de ervaringen daarmee zijn.


Let verder vooral op de spanner van de nokkenasketting: die laat het wel eens afweten.





Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: GEZOCHT ...spul voor klx650c
« Reactie #7 Gepost op: 07-04-2015, 13:38 »
Ik heb hier  nog steeds een spikslinternieuwe "GRATIS"  achter tandwiel liggen,
Matje rij jij nog op die KLE? kom jij toevallig naar de ARM allroadrit in Esbeek?
Kun jij die niet gebruiken?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 749
Re: GEZOCHT ...spul voor klx650c
« Reactie #8 Gepost op: 07-04-2015, 13:45 »
Hallo Marcel,
Ja, dat heb je mij al eens aangeboden. Waarvoor nogmaals bedankt.
Ik weet niet meer waarom ik dat niet overgenomen heb.
Als het voor een KLX650R is: dat past niet op een C.
En een KLE is mij niet bekend. We spreken hier over KLX650C

Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2770
Re: GEZOCHT ...spul voor klx650c
« Reactie #9 Gepost op: 07-04-2015, 14:16 »
Hallo Marcel,
Ja, dat heb je mij al eens aangeboden. Waarvoor nogmaals bedankt.
Ik weet niet meer waarom ik dat niet overgenomen heb.
Als het voor een KLX650R is: dat past niet op een C.
En een KLE is mij niet bekend. We spreken hier over KLX650C
Ik ga er proberen aan te denken, ik zal het tandwiel in mijn tripy-ottooke leggen, dan heb ik het altijd bij me en kun je eens kijken of je er wat mee bent!  ;)
 

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: GEZOCHT ...spul voor klx650c
« Reactie #10 Gepost op: 07-04-2015, 14:22 »
Over achtervering:

Ik heb dan een ohlins achter.
ook een husky schokbreker gekocht, typenummer ohlins van een husky, maar bleek na loshalen niet zoals standaard van ohlins afgeleverd voor dat type, was misschien al eens passend gemaakt voor een ander merk/type.

De originele veerweg van klx650C, bleek bij ons kleiner te wezen als in de info staat. Ik heb dan in 1993 twee nieuwe schokbrekers onder garantie gehad, omdat ik bij de off road ritten, meerder malen de hele filterbak aan gort trok. Ze hadden zelfs vervanging op de plank liggen.
Dus onze zijn al niet meer origineel. Misschien hadden ze de veerweg wel ingekort.

Veer weg heb ik door meten nu zo groot mogelijk gemaakt, dit hield in dat ik een andere opvulring in de ohlins demper heb geplaatst, zodat de juiste totale maat schokbreker heb met een slag die hoort bij de grootst mogelijke veerweg, hierbij heb ik de motor ook achter wat hoger gezet, door gebruikt te maken van kortere dogbones meen 115 origineel is 124 mm. Hierdoor kom ik ook meer veerweg creeeren, terug naar 124 gaat nu niet meer, dan heb ik de mogelijkheid dat hij weer de filterbak pakt.
En een nieuwe veer geplaatst, voor mijn gewicht 100 Nm, terwijl origineel er een 7, nog wat op zou zitten en bij de husky ohlins zelfs een 5,.. nog wat op zit. Heb zelfs nog een lagere Ohlins schotel moeten monteren, zodat de veer nu lager begint en niet boven tegen de luchtfilter verbindingsmof aan komt en nu dus niet door kan schuren.

Bij montage van een schokbreker van ander merk of type, zal je meestal een andere veer moeten kopen, ook bij de drz400.
Het is best een klus om de passende schokbreker lengte te vinden, met de juiste slag en veer. Veel zal je aan moeten passen.
Heb hier behoorlijk wat lijsten gemaakt, welk ohlinstypen passend of passen gemaakt kan worden.  Zo kom ik ook een VOR tegen die mogelijk zou passen.

Eigenlijk moet ik de shims nog aanpassen om wat meer in het middengebied van de afstelling te komen.

Het ligt er aan hoe je gaat rijden. Legio rijden er nog met originele breker, maar dan vooral straat.



Post Merge: 07-04-2015, 14:43
Ik heb weer originele tandwiel gekocht voor de KLX650C, die met dat rubber eraan. ebay     13144-1221 supersedded   13144-1253 had een koopje.
Na een paar aftermarket tandwielen, was ik er helemaal klaar mee.

Maten offset kloppen niet altijd, moet je weer met ringen gaan werken, of de moer met borging past niet lekken, te weinig draad.
Meten is weten.
Zijn een paar merken, daar klopt het niet.

Ik heb nu de originele opgemeten, om later te vergelijken.
Meen dat ik dat op het duitse forum heb gezet.


vergelijking link

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 131
Re: GEZOCHT ...spul voor klx650c
« Reactie #11 Gepost op: 08-04-2015, 14:23 »
Thanks ..hoop info
Ik ga eerst maar even wat rijden en dan als het nodig is wat aanpassingen doen
nog ff een vraagje als ik dat botje vervang ( 126.5 mm nu )voor een kleinere is de kans dat ik de filterbak raak ook kleiner
en heeft dit nog invloed op het rijgedrag ?

gr ray
weg van de weg

Offline member

  • *****
  • Berichten: 749
Re: GEZOCHT ...spul voor klx650c
« Reactie #12 Gepost op: 08-04-2015, 14:49 »
Ray:


1: ja
2: weet ik niet


Origineel is 124 mm; daarmee (of korter) zul je de filterbak niet raken.
Althans zolang je de originele veerpoot hebt
127 mm is dus al een verlaagde zithoogte. Met deze botjes en de originele demper ben ik off road begonnen en ik had de zaak meteen stuk.
Dus van dat verlagen moest ik snel terugkomen. Ik ben er nu aan gewend dat ik nauwelijks met de voeten aan de grond kan.


Ik heb nog 2 botjes liggen van RVS (eigenbouw) van 118 mm, dat is dus verhoogde zithoogte.


 
Matje
--------------------------------------------------------------
I hate cruise control

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 131
Re: GEZOCHT ...spul voor klx650c
« Reactie #13 Gepost op: 08-04-2015, 19:02 »
you got PB ...matje
weg van de weg

Offline member

  • No_Postmerge
  • *****
  • Berichten: 3629
Re: GEZOCHT ...spul voor klx650c
« Reactie #14 Gepost op: 08-04-2015, 22:47 »
Ik heb ook met 110mm bot gereden, dit is midden asgat naar midden asgat, bij originelen staat 124 erin geslagen.
Nu heb ik 115 mm er in en dat bevalt mij. hierdoor komt de machine iets op zijn kop te staan. Voor het kleiner bochtenwerk, stuurt dat wat beter in. Teveel op zijn kop zou de rechtuit stabiliteit verslechteren. Maar dat heb ik niet kunnen merken bij 150 op de snelweg.
Veel hangt natuurlijk ook af van de bande, heb er in T63 erop liggen.
Hoe kleiner de bot, hoe meer ruimte bij filterbak.
Standaard originele band, een band met allroad nop is hoger, dat was nog een heel getouwtrek bij de garantie u rijdt niet met originele banden. Volgens het boekje.

Zorg er voor bij nieuwe ketting dat de as niet helemaal naar voren is in het sleufgat, halfweg is goed scheelt een schakel. Bij een band met nop voorin kan meer kan op eerder raken filterbak.

Tevens heb ik het zadel wat breder harder en stukje hoger gemaakt.
En verstelbare rox eisers is een uitkomst, had ik veel eerder moeten doen.
bij vaste risers komt het stuur naar achteren, meer onder je, dan ben je geneigd te compenseren met het draaien van het stuur naar voren, maar dan krijg je een andere stand van de handvaten. Wat averechts werkt.

Je kan de voorveerpoten, ook wat doorlaten steken, verlaag je hem en zet je hem wat meer op zijn kop.
Waar je zit is de verlaging minder als op beide andere punten.