Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Moto Guzzi 750 NTX / XPA  (gelezen 2960 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Moto Guzzi 750 NTX / XPA
« Gepost op: 03-11-2015, 20:07 »

Omdat de lichte enduromotoren vaarwel heb gezegd voor een onbepaalde tijd, wil ik mezelf meer een allround bike aanschaffen voor de reizen, trips en offroadtochtjes. Aangezien ik ooit m'n hart heb verloren aan een LC8 Adventure, zou ik graag geld en ruimte vrijmaken om terug zo'n KTM Adventure aan te schaffen. Dat is dus de reden dat deze zeer zeldzame Guzzi weg zou mogen.

Moto Guzzi XPA 750 NTX met het allerlaatste luchtgekoelde tweeklepsblok, voorzien van de laatste updates. 47800km, bouwjaar '96, Belgische papieren. De motor is geïmporteerd vanuit Nederland.
De 750 XPA heeft een tank van 30L en brandstofverbruik ligt rond de 6L bij gemengd gebruik, maar alles hangt af van je rechterpols.Ik heb een 21inch voorwiel en een 18inch achterwiel steken, beide sterke lichtgewicht Akront Alu velgen met Michelin Sirac banden die echt zeer goed zijn. De originele kleinere zwaardere velgen zijn apart te koop, met Avon Roadrider banden die nog redelijk zijn, en de lagers zijn allemaal perfect.De motor is origineel uitgevoerd met monozadel en politiekoffertje, maar ik heb de mijne uitgedost met een duozadel van een NTX650 en een rekje. Alle originele onderdelen zijn erbij en zijn zo over te zetten zonder modificaties.Motor, kader, plastics, uitlaat, elektrisch, etc, is allemaal goed en werkt zoals het hoort. De achtershocks zijn splinternieuwe, volledig instelbare Hagon shocks.

Olieverbruik heb ik geen weet van. De motor rookt niet blauw, ook niet bij het starten en het peil blijft stabiel staan.

Dus technisch als optisch is deze NTX zeer goed. Alle olieën zijn vervangen en het grote onderhoud is gebeurd. Er zijn nieuwe remblokken gestoken en een nieuwe batterij en startmotor. De vorige eigenaar heeft de versnellingsbak vernieuwd. Zelf rij ik er niet zo heel veel mee aangezien ik drie motoren heb waar ik mee bezig ben en het voor mij echt een passie is. Ik heb ook nog een twee oude Honda's en de KTM 350 is vandaag de deur uit gegaan. Dat zou eigenlijk ook de enige reden zijn dat de Guzzi weg zou mogen; om wat ruimte te krijgen om de Honda's af te krijgen, zowel financieel als vierkante meters in mijn kleine motorgarage.
Maar net omdat de NTX, en zeker de recentste 750 een zeer zelfzaam model is en ze in deze staat weinig worden aangeboden, gaat hij zeker niet weg voor een spotprijs. 
De motor met alle originele ombouwonderdelen en restauratieonderelen mag weg voor 3000€.Optielijst:

- Extra velgenset met banden optioneel te koop
- Kofferrek voor oa Touratech Zega koffers op te hangen (koffers eventueel apart verkrijgbaar)
- Valbaren
- Nieuwe batterij
- Nieuwe Hagon volledig instelbare schokbrekers
- Nieuwe remblokken
- Handbeschermers
- Verhoogd windscherm zoals op de XPA-versie
- Akront Alu-velgen met recente allroadbanden

Deze motor is een zeldzaam model dat zelfs op Guzzi-meetings de aandacht trekt. Het is een hoogpoter zoals de BMW R100GS of R80GS.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Moto Guzzi 750 NTX / XPA
« Reactie #1 Gepost op: 10-11-2015, 20:14 »
Toch nog even onder de aandacht brengen hier, deze Guzzi verdient dat!

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Moto Guzzi 750 NTX / XPA
« Reactie #2 Gepost op: 16-11-2015, 18:35 »
Een wekelijkse schop!
Inruil van een KTM 950 Adventure is bespreekbaar, met opleg langs mijn kant natuurlijk.

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 307
Re: Moto Guzzi 750 NTX / XPA
« Reactie #3 Gepost op: 16-11-2015, 18:49 »
Waarschijnlijk teveel een exoot om hier een liefhebber voor te vinden..... Bij de Guzzi club al geprobeerd ?
Vind zelf de Quota 1100 nog steeds wel een ruig ding  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Moto Guzzi 750 NTX / XPA
« Reactie #4 Gepost op: 16-11-2015, 20:57 »
Bedankt voor de tip Tigerwill. Maar ik dacht dat er hier ook wel liefhebbers te vinden zouden zijn voor zo'n speciale machine...
Zelf ligt mijn offroad-skill iets meer in lijn met een KTM Adventure dan met deze prachtguzzi.



Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Moto Guzzi 750 NTX / XPA
« Reactie #5 Gepost op: 01-12-2015, 18:51 »
Ongeloofelijk, 1 geïnteresseerde die helemaal van Frankrijk wilde komen. Maar blijkt dat de Fransen géén motoren homologeren die nooit in hun land geïmporteerd zijn geweest. En we zijn terug bij af.


Deze Italiaanse staat dus nog steeds te koop!
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Moto Guzzi 750 NTX / XPA
« Reactie #6 Gepost op: 01-12-2015, 22:51 »
Ongeloofelijk, 1 geïnteresseerde die helemaal van Frankrijk wilde komen. Maar blijkt dat de Fransen géén motoren homologeren die nooit in hun land geïmporteerd zijn geweest. En we zijn terug bij af.


Deze Italiaanse staat dus nog steeds te koop!


OT:
1 Europa?  ::)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Moto Guzzi 750 NTX / XPA
« Reactie #7 Gepost op: 02-12-2015, 15:50 »
Europa is een theoretisch begrip, heeft niks met realiteit te maken. ::)


In Nederland is ie echter ooit al wel ingeschreven geweest, dus daar hoeft een Nederlandse koper zich dus al niet druk om te maken! :)



Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: Moto Guzzi 750 NTX / XPA
« Reactie #8 Gepost op: 02-12-2015, 17:59 »
Maar blijkt dat de Fransen géén motoren homologeren die nooit in hun land geïmporteerd zijn geweest. En we zijn terug bij af.
Dat is slechts deels juist. Is hier namelijk ook zo.
Het is ondertussen een oneindige opeenstapeling van regelgeving.
Een diender geeft al snel negatief advies.
Je moet er dus echt handig mee zijn dan lukt het wel.

Je kunt binnen een model verschillende varianten hebben in één bouwjaar, daar kan het al gaan knellen.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Moto Guzzi 750 NTX / XPA
« Reactie #9 Gepost op: 02-12-2015, 19:30 »
Hier in België bestaat 'homologatie als alleenstaand geval' of iets dergelijks, en dat maakt het makkelijk.
Deze bewuste NTX is uitgevoerd vanuit Nederland (heb ik zelf gedaan), dus die gaat daar zo terug heenkunnen vermoed ik. ;-)

Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Moto Guzzi 750 NTX / XPA
« Reactie #10 Gepost op: 02-12-2015, 19:45 »
Volgens mij moet dat gewoon kunnen, wil niet zeggen dat het makkelijk gaat natuurlijk. Volgens mij geld er een vrij verkeer van personen en goederen (nogsteeds).
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: Moto Guzzi 750 NTX / XPA
« Reactie #11 Gepost op: 03-12-2015, 17:36 »
Ik heb een motorfiets ingevoerd die nooit in Nederland is geleverd, wel in andere Europese landen. Dat was geen enkel probleem.
Dat zou in andere landen niet zo werken?
Marcel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: Moto Guzzi 750 NTX / XPA
« Reactie #12 Gepost op: 04-12-2015, 10:15 »
Frankrijk is daar onbuigzaam in, zo blijkt. Maar aangezien hier toch vooral bewoners van de lage landen zitten, kunnen die zonder kopzorgen mijn NTX invoeren in Nederland. ;)



Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be