Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Bèta 450:vrijlooptoerental eerst hoog, dan laag  (gelezen 6784 keer)

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: Bèta 450:vrijlooptoerental eerst hoog, dan laag
« Reactie #30 Gepost op: 16-06-2016, 09:24 »
Werkplaats handboek. Maar opzich is dit voor alle 1 cilinders gelijk. Zuiger bovenin, in de compressieslag. Kleppen moet je namelijk stellen met de kleppen volledig dicht.

Er staan vast streepjes op het vliegwiel hiervoor, maar daarvoor moet je even een beta werkplaatshandboek hebben.
ARM facebook HIER

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Bèta 450:vrijlooptoerental eerst hoog, dan laag
« Reactie #31 Gepost op: 16-06-2016, 16:36 »
http://www.betamotor.com/system/attachments/0000/0761/rr4Tenduro_en.pdf , pagina 97 voor de specificaties.

Weliswaar de handleiding van het 2007 model, maar dat werd al verkocht in 2006 als het goed is.

Bij alle motoren; zuiger in bovenste dode punt terwijl de beiden nokkenassen keurig symmetrisch naar 10 uur en 2 uur wijzen (kleppen zijn dus aan beide zijden dicht).

Succes!

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Bèta 450:vrijlooptoerental eerst hoog, dan laag
« Reactie #32 Gepost op: 17-06-2016, 01:21 »
Bij alle motoren; zuiger in bovenste dode punt terwijl de beiden nokkenassen keurig symmetrisch naar 10 uur en 2 uur wijzen (kleppen zijn dus aan beide zijden dicht.


Correctie, Nop.


Bij 4T's met klepstoters geldt dit wel, voor 4T's met tuimelaars net andersom, de nokken wijzen dan alle omlaag.




2T's hebben uiteraard geen nokkenassen  ;)
Avonturier!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Bèta 450:vrijlooptoerental eerst hoog, dan laag
« Reactie #33 Gepost op: 17-06-2016, 11:00 »
Mijn blok is 2e generatie; gebaseerd op stelplaatjes...

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: Bèta 450:vrijlooptoerental eerst hoog, dan laag
« Reactie #34 Gepost op: 17-06-2016, 11:39 »

Bij 4T's met klepstoters geldt dit wel, voor 4T's met tuimelaars net andersom, de nokken wijzen dan alle omlaag.

2T's hebben uiteraard geen nokkenassen  ;)


 ::) ::) ::)

There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: Bèta 450:vrijlooptoerental eerst hoog, dan laag
« Reactie #35 Gepost op: 17-06-2016, 12:33 »

Was met een knipoog hoor, Noppy.

Ik begreep je prima  :-*


Avonturier!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 55
Re: Bèta 450:vrijlooptoerental eerst hoog, dan laag
« Reactie #36 Gepost op: 06-07-2016, 20:49 »
Tijdens de ardennen-rit een 10-tal dagen geleden bleek het probleem van het "hangend toerental" werkelijk opgelost, heb dit niet meer vastgesteld; en dat door een 1/4 toer aan de mengselschroef ... ! ik had wel de indruk dat het ploffen bij dichtgedraaid gas wat erger werd, lees frequenter werd, elke keer dat ik afremde op de motor - gas dicht dus - blijft hij continue ploffen, en bij langere afdalingen is dit toch wel vervelend; wat kan ik daaraan doen om dit te verhelpen?

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Bèta 450:vrijlooptoerental eerst hoog, dan laag
« Reactie #37 Gepost op: 07-07-2016, 12:22 »
Mindset veranderen en van genieten... Gaaf man!!! :-*
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 718
Re: Bèta 450:vrijlooptoerental eerst hoog, dan laag
« Reactie #38 Gepost op: 07-07-2016, 13:29 »
Tijdens de ardennen-rit een 10-tal dagen geleden bleek het probleem van het "hangend toerental" werkelijk opgelost, heb dit niet meer vastgesteld; en dat door een 1/4 toer aan de mengselschroef ... ! ik had wel de indruk dat het ploffen bij dichtgedraaid gas wat erger werd, lees frequenter werd, elke keer dat ik afremde op de motor - gas dicht dus - blijft hij continue ploffen, en bij langere afdalingen is dit toch wel vervelend; wat kan ik daaraan doen om dit te verhelpen?

check even de afdichting bij je uitlaat op de cilinder, als die lek is dan ploft ie ook, het kan zijn dat je een andere fout probeert te compenseren met je mengsel schroef...

(vuile carburateur of het is toch gewoon te arm mengsel bij gas dicht, welke je met de mengsel schroef kan regelen)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Bèta 450:vrijlooptoerental eerst hoog, dan laag
« Reactie #39 Gepost op: 07-07-2016, 14:25 »
Doet mijn Beta ook hoor; als ik 'm even laat brullen en daarna het gas dicht dan gaat hij ploffen in de uitlaat.

Zou het een idee zijn om anders een slag grotere stationairsproeier te monteren? Dat arme mengsel ontbrand gewoon te langzaam en gaat knallen, terwijl hij in alle toerengebieden nu wel goed loopt.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 55
Re: Bèta 450:vrijlooptoerental eerst hoog, dan laag
« Reactie #40 Gepost op: 13-07-2016, 07:37 »
Maakt mij dan eigenlijk niet zo veel uit, tenzij het schadelijk zou zijn voor de motor natuurlijk?

Verstuurd vanaf mijn SGP311 met Tapatalk


Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Bèta 450:vrijlooptoerental eerst hoog, dan laag
« Reactie #41 Gepost op: 13-07-2016, 12:31 »
Ploffen en blaffen wil zeggen dat het mengsel aan de arme kant is. Te arm is niet goed, wordt de boel te heet...
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 55
Re: Bèta 450:vrijlooptoerental eerst hoog, dan laag
« Reactie #42 Gepost op: 14-07-2016, 12:58 »
Met de meng schroef lijkt mij geen goed idee want dan krijg ik terug hetzelfde probleem waarmee ik het topic startte..., dus misschien ander stationair sproeier halen bij de dealer zoals noppy voorstelt.

Verstuurd vanaf mijn SGP311 met Tapatalk