Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen  (gelezen 7441 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 63
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #45 Gepost op: 31-10-2006, 22:14 »
naar mijn idee zijn er veel mensen van het noppenforum die zich ook hier melden,de raakvlakken zijn er zeker de verschillen ook ,kijk naar freek zelf eerst een husaberg enduro daarna een ktm rally
Ik heb zelf de eerste ms meegereden met een ktm 600 en 2 vrienden met yamaha yz 426 , langere ritten zijn niet te doen!
We rijden regelmatig off road ritten en soms een roadbookrit maar dat is een hele andere tak van sport
Een rally is weer heel iets anders maar de xr 400 van erwindob kon ik met mijn exc 525 echt niet bijbenen,dit zegt alles over mij en niets over mijn motor.
Het is jammer dat er minder bezoekers op het noppenforum zijn maar opzich denk ik dat het zo prima gaat en samenvoegen voegt niets toe aan de fora,wat we willen weten halen we toch wel bij elkaar :D
oftewel rustig doorgaan en de rijder moet zich aan het evenement aanpassen de motor is zijn eigen probleem

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #46 Gepost op: 31-10-2006, 22:23 »
Denk dat het forum en de activiteit zichzelf sturen en hun eigen publiek trekken. (min of meer)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #47 Gepost op: 01-11-2006, 11:28 »
Nou als iedereen even zijn centen in het zakje gooit, kan ik niet achterblijven. Alhoewel ik al vele wijze woorden heb gelezen.  ;)

Ik ben hier ook een van de eerste leden van dit forum, ooit begonnen om de deelnemers van de Allroadtour Finland bij elkaar te brengen...... Waaruit de eerste insteek is begonnen om er een merkloos allroad forum te beginnen. Erg welkom, omdat er wel een BMW GS, Transalp, XT forum bestaat, die een beetje de hoofdspelers beslaan, maar als je eens van merk wil wisselen had je een probleem. Oh ja en voor de KTM'ers was er nog helemaal niks...... Het noppenforum had mij ook weinig te bieden behalve de MS1000, omdat daar geen/weinig interesse was voor zware motoren.

Dus dat hebben we redelijk lang vol kunnen houden, om alleen dingen met dikke motoren met elkaar te doen. Ik vond het dus in eerste instantie helemaal niet leuk, toen de een na de ander er een lichte motor bijkocht of al ernaast had en die mensen dingen gingen doen die ik met mijn bmw niet mee kon doen of ik kon ze niet bij houden. Uiteindelijk ook een DRZ'tje erbij gekocht (eerst nog eea geprobeerd met een XT600) omdat ik het toch wel heel erg leuk vond om die ritten te doen die ik met mijn BMW niet kon (en dat lag aan de rijder hoor), het financieel een strop werd om de bmw in goede staat te houden, ik wat zelfredzamer wilde zijn (lees: motor optillen etc) en omdat ik al voorzichtig droomde van een rallye compleet met woestijn......
Nooit spijt gehad van die keuze  ;)

Ondertussen de bmw verrolen voor een heuse Rallye Africa Twin, omdat ik offroad rijden met een dikke brommert nog steeds geweldig vind en ik met deze motor ook nog eens graag avontuurlijke reizen wil maken.

Maar goed, voor mij betekend de inhoud van dit forum dat alle geralteerde zaken welkom zijn. Offroad en enduro ritten hebben dan niet direct een link met het allroad rijden of rallye rijden. Maar ben ik wel degelijk in geïnteresseerd, omdat het perfect is om techniek en conditie te trainen voor die doelstelling. Ik kijk wel eens op het noppenforum voor de agenda, maar ik heb niks tot weinig met de mensen die daar de les lezen en ik besluit pas wél naar zo'n rit te gaan als ik met mensen van hier wat af kan spreken........

De plotselinge toename van 2tacten is in mijn ogen en zeker in de ogen van die die alleen nog allroads rijden, weer een hele stap verder in de richting van pure offroad. En ik heb het persoonlijk ook niet op die dingen, omdat ik tot nu toe alleen slechte ervaringen met het geluid heb en je daarmee mensen op de openbare wegen en in bossen alleen nog meer ergernis geeft, omdat ze denken dat het wildcrossers zijn (maar ja dat denken ze van sommige luidruchtige enduro's ook). Maar misschien moeten mijn iedeeën daarover ook eens bijgesteld worden, want wat weet ik er nou werkelijk vanaf........

Lekker dingen blijven organiseren die wij leuk vinden en sommige dingen kunnen we echt wel aan de allroads verbonden houden zoals de MS1000. Ik vind het ultieme rijgenot nog steeds een mooi roadbookritje van +/- 200km over openbare wegen en die zijn al niet geschikt voor motoren die maar 100 km op 1 tank kunnen....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 233
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #48 Gepost op: 01-11-2006, 16:27 »
Vind het hier net zo relaxed: allemaal motor gekken en een ieder heeft voor zijn portomonne en of situatie een motor gekocht om lekker mee te rijden. Laten we dat vooral zo houden er wordt al zo veel onderscheid gemaakt.Zwart/wit, 2-takt/4-takt wat maakt het toch uit PLEZIER moet je maken, ellende genoeg.
Hmmm, dit klinkt wel erg zwaar,was niet de bedoeling. Maar in Heerde reed iedereen dwars door elkaar, dat is toch prima en erg leuk om naar te kijken!! Eerst een dikke BMW door de bocht gevolgd door een exc en daar achteraan een lc8 en een DRZ wat wil een allroad liefhebber nog meer??
Kortom: Houden zoals het is please.

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #49 Gepost op: 01-11-2006, 18:38 »
De spijker op z'n kop ESS!
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1811
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroedmaniacs-evenementen
« Reactie #50 Gepost op: 01-11-2006, 19:15 »

En geen 2 takkers er bij nee :)..


Ik leen jou geen onderdelen meer  ;D

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Deelname crossers/endurootjes aan Allroadmaniacs-evenementen
« Reactie #51 Gepost op: 01-11-2006, 19:35 »
ik vind het mooie van dit forum toch wel zitten in het feit dat

je thuis op de motor stapt,
naar een evenement rijd,
meedoet,
en weer naar huis rijd,

en dat alles kan met één motor
als dat niet meer kan met de motor die ik heb, dan is het voor mij niet meer een ALLroad
maar als iemand mij voorbij bleeeéért dan moet die dat zelf weten als ik er maar geen last van heb