Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 660 - 1999  (gelezen 3058 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: KTM 660 - 1999
« Reactie #15 Gepost op: 22-08-2006, 22:58 »
Ook kentekenfraude... kenteken van een andere motor pakken om zo op de weg te rijden... lekker onverzekerd rondrijden. Zegt wel wat over het sjagger gehalte van de eigenaar  :-X

Motor kan je pas beoordelen als je het blok hebt open gehad en een stevige proefrit achter de kiezen, vrees ik.

Het blok is bij een RR niet de meest belangrijke factor hoor... Das relatief gezien maar peanuts...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 857
Re: KTM 660 - 1999
« Reactie #16 Gepost op: 22-08-2006, 23:16 »
Ook kentekenfraude... kenteken van een andere motor pakken om zo op de weg te rijden... lekker onverzekerd rondrijden. Zegt wel wat over het sjagger gehalte van de eigenaar  :-X


Ik had een semi-officieel kenteken voor de 660rr, als je een lC4 kenteken kunt gebruiken van een schademotor ofzo, vind ik dat nog niet zo'n probleem. Mijn replica was een GS 620 die in 2005 op kenteken kwam. (rara hoe kan dat) Voor de verzekering geen probleem. Als je een gewone adventure zou ombouwen naar een replica ziet de gemiddelde agent het verschil toch niet, horen doen ze 't waarschijnlijk wel..... :D
(vind mezelf in ieder geval geen sjacheraar  :D)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: KTM 660 - 1999
« Reactie #17 Gepost op: 23-08-2006, 07:41 »
(vind mezelf in ieder geval geen sjacheraar  :D)

Laat dat oordeel maar aan anderen over  :D
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: KTM 660 - 1999
« Reactie #18 Gepost op: 25-08-2006, 21:16 »
Ik had een semi-officieel kenteken voor de 660rr, als je een lC4 kenteken kunt gebruiken van een schademotor ofzo, vind ik dat nog niet zo'n probleem. Mijn replica was een GS 620 die in 2005 op kenteken kwam. (rara hoe kan dat) Voor de verzekering geen probleem. Als je een gewone adventure zou ombouwen naar een replica ziet de gemiddelde agent het verschil toch niet, horen doen ze 't waarschijnlijk wel..... :D
(vind mezelf in ieder geval geen sjacheraar  :D)

Euh... ok dan zal ik een moraalridder, komma-neuker zijn... Kan me niet voorstellen dat het geen probleem is voor de verzekeraar: meldcode komt niet overeen met de fiets die ter de verzekering wordt aangeboden en da's feitelijk verzekeringsfraude. Als je crasht en ze merken dat het framenummer niet overeenkomt dan zijn de rapen gaar. Niet alleen voor jou, maar ook voor een eventuele tegenpartij die via waarborgfonds of zo aan z'n geld moet zien te komen.
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 660 - 1999
« Reactie #19 Gepost op: 25-08-2006, 22:29 »
daarom moet je natuurlijk ook wle zorgen dat het framenummer klopt  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1309
Re: KTM 660 - 1999
« Reactie #20 Gepost op: 25-08-2006, 22:44 »
Euh... ok dan zal ik een moraalridder, komma-neuker zijn... Kan me niet voorstellen dat het geen probleem is voor de verzekeraar: meldcode komt niet overeen met de fiets die ter de verzekering wordt aangeboden en da's feitelijk verzekeringsfraude. Als je crasht en ze merken dat het framenummer niet overeenkomt dan zijn de rapen gaar. Niet alleen voor jou, maar ook voor een eventuele tegenpartij die via waarborgfonds of zo aan z'n geld moet zien te komen.

ffe algemeen: er zijn motorzaken die framenummers heel profi kunnen over graveren, framenummer op kenteken komt dus gewoon 'overeen'. maar helemaal koshjer is het niet...  maar ja, lekker belangrijk.
Amsterdam naar Japan, Australie en Indonesie () 2007 - 20??
http://picasaweb.google.com/mbaars99

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: KTM 660 - 1999
« Reactie #21 Gepost op: 04-09-2006, 22:43 »
Zegt wel wat over het sjagger gehalte van de eigenaar  :-X


Ik voel me nu heeeel erg aangesproken...  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 477
Re: KTM 660 - 1999
« Reactie #22 Gepost op: 05-09-2006, 11:32 »
Volgens mij heet dat gewoon omkatten!
Als blijkt dat het kenteken dat op de fiets zit niet bij de fiets hoort ben je gewoon niet verzekerd.
"leuk" als je tijdens een off-roadritje je voorganger per ongeluk invalide rijdt. Succes met betalen de rest van je leven.

Jeroen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: KTM 660 - 1999
« Reactie #23 Gepost op: 06-09-2006, 21:48 »
Volgens mij heet dat gewoon omkatten!
Als blijkt dat het kenteken dat op de fiets zit niet bij de fiets hoort ben je gewoon niet verzekerd.
"leuk" als je tijdens een off-roadritje je voorganger per ongeluk invalide rijdt. Succes met betalen de rest van je leven.

Jeroen.

Tja... Je hebt gelijk maar weet dat dit niet anders is als je ook maar iets aan je motor doet dat niet merk-eigen is. In Nederland is dit nog niet een groot probleem maar het gaat niet lang meer duren.

Een mooi voorbeeld, ook in Nederland, is een setje banden zonder keuring. Mocht de verzekering scherp genoeg zijn om te merken dat deze geen keuring hebben dan kan je ook zelf betalen... Die goedkope remblokjes die honda niet in de papieren heeft staan is ook zoiets.

Zelf zie ik het probleem niet zo. Kan alles overzetten naar een KTM 640 frame of het nummer van het 640 frame overzetten naar de Rally... Tis minder werk...

p.s. Die uitlaat op je Domi is ook niet Honda... ;)