Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: IMO magneet bij DR-Z  (gelezen 2485 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
IMO magneet bij DR-Z
« Gepost op: 14-05-2006, 17:13 »
Afijn, topic is al duidelijk: waar en welke magneet oplossing hebben jullie gebruikt voor montage?

Ik wil liever geen plakmagneet gebruiken (schijnen wel eens los te laten, bij mijn BMW is dat echter nooit gebeurd). Ik heb bij TT-nl een KTM schijfboutje gekocht M6 met magneet, maar die bout moet ik een stukje bijvijlen zodat hij ver genoeg verzinkt en niet tegen de vorkpoot aan komt en dan nog zal het krap aan zijn). Een andere optie is een 5mm gat in de naaf boren en daar de lange magneet van TT te monteren; zal de naaf wel niet echt verzwakken, maar ik zoek liever een oplossing zonder boren in de naaf.

Oftewel: toon jullie oplossingen met een foto

Oh, ja nog een ander IMO gerelateerde vraag: waar hebben jullie de stroom afgetapt voor IMO en RB
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: IMO magneet bij DR-Z
« Reactie #1 Gepost op: 14-05-2006, 17:20 »
ik ga wel een gaatje in mijn naaf boren zodat het magnetisch veld niet wordt verstoord door die plak ijzer (lees: remschijf)

nog geen foto want ik moet die magneet dingen nog steeds halen
gebruik nu een stukje plakband en fietsmagneetje

maare is hier niet al eens een topic over geweest?

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: IMO magneet bij DR-Z
« Reactie #2 Gepost op: 14-05-2006, 19:45 »
Oh, ja nog een ander IMO gerelateerde vraag: waar hebben jullie de stroom afgetapt voor IMO en RB

Aparte schakelaar gemaakt voor de IMO en GPS-voeding...

De magneet zit vast gelijmd op een klein stalen plaatje dat ik heb vastgeschroef op een van de boutjes van de voorste remschijf. Let er wel op dat de magneet sterk genoeg is, want bij mij werkte te TT-magneet niet het stalen plaatje al teveel van het magnetische veld absorbeerde. Maareh, zo ziet het er uit...(wel ff oppassen dat alles nog langs de remklauw past...)

Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 187
Re: IMO magneet bij DR-Z
« Reactie #3 Gepost op: 14-05-2006, 20:19 »

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: IMO magneet bij DR-Z
« Reactie #4 Gepost op: 14-05-2006, 22:44 »
Ik ben stout geweest en heb in één van de "spaken" van de remschijf een klein gaatje geboord. Die zijn sterk zat (in één van de dunne spaken, er zitten nog ene stuk of 4 zware en een stuk of 4 lichtere in).

Daaraan een gebogen plaatje gezet met en verzonken boutje en daarop weer dat magneetje. Magneetje steekt dus 0.0 uit aan de bovenkant en kan dus de remklauw niet raken. Kan ook niets achter blijven haken (takken ofzo)
Lijmen staat me niet aan, schijf ziet te vaak blauw namelijk.
Bouten van mijn schijf zitten verzonken dus kon ik geen plaatje onder klemmen, zijn tevens speciale bouten en mogen met de kop niet uitsteken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: IMO magneet bij DR-Z
« Reactie #5 Gepost op: 18-05-2006, 06:52 »
Ik heb ook een schijfremboutje vervangen door een magneetje.

Bij mij zit de sensor in mijn remklauw, heel netjes beschermd tegen onheil van buiten, met twee parkers in mijn bevestigingsplaat voor mijn remklauw.

Het ziet er echt heel degelijk uit, draden en sensor zitten buiten de mogelijke steenslag :)

Noppy

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: IMO magneet bij DR-Z
« Reactie #6 Gepost op: 18-05-2006, 07:14 »
Ik kom met de MS1000 effe spieken Noppy, hoe je dat gedaan hebt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: IMO magneet bij DR-Z
« Reactie #7 Gepost op: 18-05-2006, 08:20 »
Ik rij waarschijnlijk tóch de 2-daagse.

Noppy

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: IMO magneet bij DR-Z
« Reactie #8 Gepost op: 26-11-2006, 21:58 »
Ik heb vandaag een IMO 100 R 50 goedkoop gescored op eBay.

Ben van plan het boutje dubbel te gaan gebruiken, één keer voor de Trailtech die ik laat zitten als backup en één keer voor de IMO.

Door 1 Euro meer te bieden dan de laatste bieder had ik 'm. Er was al een hele dag niet meer geboden op dat ding :o

Noppy

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 88
Re: IMO magneet bij DR-Z
« Reactie #9 Gepost op: 29-11-2006, 19:09 »
wat ook kan een magneetje van een ktm in de schijf plaatsen en een steuntje maken