Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: ook ik een 1 cilinder...  (gelezen 1088 keer)

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
ook ik een 1 cilinder...
« Gepost op: 16-12-2006, 17:54 »
Na het laatste ritje bij almere mocht ik ook even op de lc4 aventure van Marten rijden. Dat had ik niet moeten doen. Ik kreeg toen door dat ik het mij zelf een stuk makkelijker maak in het zand en mijn twin minder mishandel als ik met een
1 cilinder zou gaan rijden.

Aangezien ik ook 15dkm op de weg rij vond ik het idee om mijn twin weg te doen en een lc4 adeventure te kopen niet zo goed idee. Maar het is af vandaag de XR 600 van Gerben alias Dr Bean er bij geworden. Met 23 liter tank, maakt het toch een beetje een all-road niet?  nu nog een kuipje er op

mzzl Casper
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: ook ik een 1 cilinder...
« Reactie #1 Gepost op: 16-12-2006, 18:11 »
Psies! 't Is hier voor velen hier niet of-of maar en-en (zolang de ruimte in de schuur en in de portemonnee het toelaat  ;)).
Gefeliciteerd! Een XR met een mooie historie in elk geval  8)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 319
Re: ook ik een 1 cilinder...
« Reactie #2 Gepost op: 16-12-2006, 18:35 »
gefeliciteerd! is idd een enorm verschil zo'n xr met een twin. ik heb er zelf nu ook een, alleen moet daar nog het een en ander aan gebeuren..
XTZ660 Ténéré!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: ook ik een 1 cilinder...
« Reactie #3 Gepost op: 16-12-2006, 20:09 »
Levensgevaarlijk, dat rijden op elkaar brommer :o

Gefeliciteerd, Casper :)
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: ook ik een 1 cilinder...
« Reactie #4 Gepost op: 16-12-2006, 21:16 »
mooi man .... mooi ding, lekker ruig
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: ook ik een 1 cilinder...
« Reactie #5 Gepost op: 16-12-2006, 21:29 »
Ben d'r morgen (zo 17) weer Casper! Als je wilt mag je nog wel een stukkie... (maar nu niet meer nodig denk ik!)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: ook ik een 1 cilinder...
« Reactie #6 Gepost op: 16-12-2006, 21:54 »
..................mijn twin minder mishandel als ik met een1 cilinder zou gaan rijden...........Hoezo Casper? Ik heb mijn 1 cil. XT moeten martelen om je bij te houden op je 2 cil.(mezelf ook trouwens) Ik ben er morgen weer.

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: ook ik een 1 cilinder...
« Reactie #7 Gepost op: 16-12-2006, 22:59 »
..................mijn twin minder mishandel als ik met een1 cilinder zou gaan rijden...........Hoezo Casper? Ik heb mijn 1 cil. XT moeten martelen om je bij te houden op je 2 cil.(mezelf ook trouwens) Ik ben er morgen weer.

Het speel sterk in mijn hoofd mee dat als ik met die twin onderuit ga ik veel schade zal hebben aan al dat kuipwerk. Dat kuipwerk is alles behalve valproof. En volgens mij moet het je toch wel opgevallen zijn dat ik eigenlijk alleen op de rechte stukken net zo snel was of jullie voorbleef. in de bochten was het waterverf. Nu zal ik marten in die bochten waarschijnlijk ook wel bijhouden  ;) Morgen kan ik helaas niet. de XR staat op straat banden, ik moet er eerst ff noppen onder laten zetten! en een paar kleine andere zaken aanpassen. Wel geinig trouwens om weer een fiets te hebben die je op vermogen op het achterwiel kan zetten  8)
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: ook ik een 1 cilinder...
« Reactie #8 Gepost op: 16-12-2006, 23:26 »
gefeli met je nieuwe fiets

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2617
Re: ook ik een 1 cilinder...
« Reactie #9 Gepost op: 17-12-2006, 20:58 »
Wat een feest!
Rijden van A naar B is logisch, naar nergens is veel beter!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: ook ik een 1 cilinder...
« Reactie #10 Gepost op: 18-12-2006, 10:56 »
Goeie keus, en inderdaad: kuipdelen zijn veel te duur om kapot te maken (weet ik intussen uit eigen ervaring...)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)