Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Hecht je aan je motor?  (gelezen 6655 keer)

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: Hecht je aan je motor?
« Reactie #45 Gepost op: 10-12-2006, 16:40 »
jammer     :D
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: Hecht je aan je motor?
« Reactie #46 Gepost op: 14-12-2006, 16:55 »
Nope, helemaal nakkes, als je tenminste bedoeld 'emotionele hechting.' Ok, ik hecht me misschien iets aan wat ik met de AT heb meegemaakt in Afrika, maar da's niet de motor waar ik me aan hecht, maar de herinnering aan mooie tijden.

Een motor is voor mij alleen maar een middel om de sport/hobby te bedrijven die ik leuk vind. Op welke motor ik dat doe zal me echt aan mijn aars oxideren, als-ie maar goed rijdt en niet kapot gaat. Psies om deze reden ben ik ook zo blij met ARM en heb ik helmaal niets met merkenclubs en merkenforums: al dat gelul over bepaalde typen motoren: niet lullen mij rijden! ... Da's trouwens ook de reden dat ik sterk voorstander ben van standaardmotoren: niet teveel tijd steken in verbouwen, gewoon rijden met dat ding!

Helemaal mijn tekst!! alleen i.p.v. AT moet het TA zijn

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Hecht je aan je motor?
« Reactie #47 Gepost op: 14-12-2006, 18:08 »
Normaal gesproken ben ik helemaal niet merk vast. Heb zelfs een BMW in de schuur staan.... (Excuus is dat ie van mijn vriendin is!) Nu gaat het mij er niet om BMW af te zeiken, maar sommige berijders van het merk BMW hebben last van blinde eenkennigheid. Een soort fundementalisme waar ook veel Harley rijders last van hebben. Alleen een Harley/BMW is goed en naar andere merken zwaaien ze dan ook niet. Iedereen kent de stickers: " Harley best, fuck the rest". Van het BMW soort ken ik er persoonlijk een paar en dat is net als met fundementalisten. Je probeert ze niet meer te overtuigen want ze zijn toch ongeneeselijk. Overigens zijn dat geen mensen van dit forum hoor! Ik moet gelukkig zeggen dat BMW verfrissende nieuwe modellen maakt waar intussen een veel breder publiek (terecht) voor valt. Zelfs Harley maakt leuke dingen onder de merknaam Buell. Tot zover BMW en Harley. Ik heb met geen enkele motorfiets die ik in mijn bezit heb (gehad) een emotionele band, behalve met mijn KTM. Die gaat nooit meer weg. Deze motor is verre van perfect, maar ik heb hier zulke bizarre avonturen mee meegemaakt dat ik het gewoon nooit over mijn hart zal kunnen verkrijgen hem weg te doen. Als tiener zat ik aan de buis gekluisterd als de Parijs Dakar op TV was. Vooral de beelden uit de helicopter van motoren die als een streep grote stofwolken door de woestijn trokken vond ik fantastisch. Het mooiste is dat ik die droom ook heb waargemaakt en zelf ook zulke stofwolken heb getrokken! Dat was met mijn KTM-etje en daarom gaat ie nooit meer weg. Iedere keer als ik hem zie komt de herinnering weer boven en dat blijft. En omdat het een KTM is (en tevens een off-road) is er altijd wat te prutsen. Heerlijk om in mijn eentje in de schuur lekker aan dat ding te sleutelen en mijn gedachten te verzetten. Knapt een mens echt van op!

Arjen