Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: kenteken  (gelezen 2885 keer)

Offline member

  • Africa Twin & VW Buggy 2.0L
  • *****
  • Berichten: 540
Re: kenteken
« Reactie #15 Gepost op: 19-05-2007, 20:41 »
 :D ;D :D ;D :D
ik ben voorlopig nog maar even een af(ge)vallige.....

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: kenteken
« Reactie #16 Gepost op: 19-05-2007, 20:49 »
Mijn kenteken plaat is recht maar door de vorm van mijn achterspatbord staat hij vrij schuin of plat 't is maar net hoe je het noemen wilt. Maar het valt nog te lezen (vind ik) als er niet te veel modder op zit....
Hoe zijn de regels daar voor? staat er in de wet hoeveel graden schuin een kenteken plaat mag zitten?

Daar zijn geen regels voor zover ik weet. In het voertuigregelement staat alleen dat hij leesbaar moet zijn en verlicht. Nu zijn er agenten die hier zelf een idee bij hebben en roepen dat de plaat maar 5 graden mag zijn. Maar ten opzichte van....? Dat is niet duidelijk.

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: kenteken
« Reactie #17 Gepost op: 19-05-2007, 21:27 »
wel eens iets over gelezen
was geloof ik 35 graden
maar idd waarvan gemeten? geen idee

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: kenteken
« Reactie #18 Gepost op: 20-05-2007, 00:37 »
verlicht: door wat de zon?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: kenteken
« Reactie #19 Gepost op: 20-05-2007, 10:17 »
Semi off topic: achterkantje van UFO met knippers en mijn plaat is recht. Ze hebben ook een vergelijkbare koplamp met geïntegreerde knippers. Ze duiken wel eens op als legaliseringssets voor enduo's om ze door de keuring te krijgen. Artikelnummer wil ik nog wel proberen na te zoeken. Er gaan wel kleine lampjes in met vaak maar 5-10 watt, dus voor de juiste knipperfrequentie zou je òf weerstanden moeten monteren òf een ander knipperrelais.

Edit: achterkant PP 01213 (leverbaar via o.a. mxtorenstad) en de voorkant heet Oregan, maar die was wel aardig aan de prijs en daarom heb ik maar de normale knippers voor laten zitten met een vervangingkoplamp. achterkant en voorkant

Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: kenteken
« Reactie #20 Gepost op: 20-05-2007, 11:14 »
Hier is de regeling ketekens. Staat in artikel 7 wat over de hoek van de bevestiging. Maar om te zeggen dat het nu ineens duidelijk is.

http://www.infopolitie.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=174&Itemid=26

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: kenteken
« Reactie #21 Gepost op: 20-05-2007, 12:54 »
Dit kenteken is anders nog steeds voor geen meter leesbaar, word je zo mee aangehouden volgens mij...


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2206
Re: kenteken
« Reactie #22 Gepost op: 20-05-2007, 13:06 »
 ;D ;D ;D
Zit niet meer op de DRZ, soms op de Alp en vaak op de MTB
Maar zit nog wel steeds onder de modder...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: kenteken
« Reactie #23 Gepost op: 20-05-2007, 13:53 »
 :-* wat een aardige collega toch ;)
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...