Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Cristine 2WD  (gelezen 1090 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3436
Cristine 2WD
« Gepost op: 11-07-2007, 23:52 »
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3378
Re: Cristine 2WD
« Reactie #1 Gepost op: 12-07-2007, 08:02 »
man wat een draaiende delen zitten erin ongeloofelijk.
is een vermogensverlies. pfff. op iedere overgang kan er wel iets stuk gaan.
Niet mijn systeem iig.
Prijs is ook leuk 6000USD

Andere kant leuk dat ze er op meerdere wijzen mee bezig zijn.

Offline member

  • DR-Z 400s '06
  • *****
  • Berichten: 1000
Re: Cristine 2WD
« Reactie #2 Gepost op: 12-07-2007, 11:52 »
Je kan toch gewoon een pomp op je voortandwiel aansluiten....? Waar is dat gedoe ik het balhoofd dan voor nodig?
Waar geen weg is, is een wil.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3436
Re: Cristine 2WD
« Reactie #3 Gepost op: 12-07-2007, 12:45 »
Het voorwiel wordt aan beide zijden aangedreven. Verder zal Ohlins/Yamaha  hun hele pomp syteem wel hebben gepatenteerd.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Cristine 2WD
« Reactie #4 Gepost op: 12-07-2007, 13:01 »
Wel grappig, op hun website hebben ze het erover dat er geen "power consuming" hydraulische pomp op zit. Ik vrees dat er in een setup met lekker veel haakse overbrengingen ook de nodige energie verloren gaat.

Om maar te zwijgen over het shimmen van de haakse overbrengingen, daar kan je ook op afstuderen (BMW eindklok anyone?)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2002
Re: Cristine 2WD
« Reactie #5 Gepost op: 12-07-2007, 16:44 »
Ze hebben het over 1/10 pk verlies, een claim die ze ondersteunen met een dynorun. Niet dat ik die bekeken heb overigens. Dat het minder vermogen kost dan een hydraulisch systeem geloof ik wel. Grote hoeveelheden olie door slangetjes persen is niet bepaald verliesvrij.

Erg licht is het systeem ook niet; 7.5kg is best veel voor zo'n brommer, en het gewicht zit relatief hoog.

Ik vraag me nog steeds af of je het niet elektrisch zou kunnen doen. Zoveel vermogen heb je opzich niet nodig op je voorwiel. Kan ook niet; voorpoten zijn volgens mij niet echt gemaakt om de krachten die ontstaan bij het genereren van tractie op te vangen. Het zou de boel behoorlijk veel simpeler maken (en veel makkelijker in een bestaande motor te integreren); in z'n eenvoudigste vorm een meerfasengenerator (die je kunt koelen met olie/koelwater) in/op het blok en meerfasenmotor in de wielnaaf. Als je het generatortoerental linear afhankelijk maakt van het achterwieltoerental is ook het koppel en snelheid afhankelijk van het achterwieltoerental.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: Cristine 2WD
« Reactie #6 Gepost op: 12-07-2007, 21:48 »
Om jullie 't Googlen te besparen hierbij de link http://www.christini.com/awd-technology.php?s=splash&off=0

Het is natuurlijk veel te complexe techniek om als particulier te kopen, maar het lijkt mij sensationeel om te rijden.
Als ik zie hoe je met zo'n 2WD motortje over boomstammetjes hopt dan wil ik ook wel zo'n ding!!

En zelfs speciaal voor Harold, ook verkrijgbaar als MTB!!!!
Ik kom wel een keertje proefrijden als je 'm hebt :-)

Fr@venture

Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Cristine 2WD
« Reactie #7 Gepost op: 13-07-2007, 13:10 »
Ik heb wel eens met de 2WD Yam gereden en de slangen worden niet warm....