Zomaar eens een gedachte
:
In het 'beste' geval denk ik dat de motorrijders een halve dag 'op zichzelf' (in groepjes) zullen mogen rijden en dan weer bij de auto's komen. In het ongunstigste geval dwarrelen we een beetje rond de auto's. Die zijn groot, duidelijk herkenbaar, hebben GPS-en, laptops en zelfs een echte gids.... dus uitgebreide super GPS-en zijn leuk, maar niet echt nodig/nuttig. Met goede afspraken, kaarten, een lijst van 'nood' waypoints en een simpel GPSje kom je er ook.
Dit filosofietje komt natuurlijk niet uit de lucht vallen.
Ten eerste - je voelt hem al aankomen - heb ik alleen maar een super simpel GPS
: een Magallen 3000XL waar je handmatig waypoint is kan zetten en ze evntueel kan koppelen tot een route. Geen achtergrondkaarten, geen 12 V voeding en geen pc-aansluiting.
Verder rij ik niet voor de eerste keer in Sahara en ook niet voor het eerst met auto's erbij en mijn ervaring is dat het niet opschiet als iedereen zich met navigatie gaat bemoeien. Let op: dat betekent niet dat je eigenlijk niet hoeft te weten waar je bent en naar toe moet!
En tot slot wil ik me eigenlijk vooral concentreren op filmen en niet zo zeer op het vastleggen van de gereden route en zo.
rare gedachte?
Of is er al duidelijkheid over hoe 'wij' als motoren gaan rijden t.o.v. 'zij' in de auto's?
Peter