Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Rechtdoor door de bocht....  (gelezen 1984 keer)

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Rechtdoor door de bocht....
« Gepost op: 16-09-2007, 16:57 »
Nog effe en hij zit er helemaal op, morgen nog een plaatje maken voor de lastoren, gaatjes boren en tappen en dan strak door de bocht ::)

Ben benieuwd hoe groot het effect gaat worden op het rijden in mul zand. Daar doe je het tenslotte toch voor. Niet meer met 80+ een opeens dwars geslagen stuur, maar zoals Gerben eens zei terwijl hij aan zijn knopje draaide: Staan en gas!!




Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: Rechtdoor door de bocht....
« Reactie #1 Gepost op: 16-09-2007, 19:07 »
Nice!!
Past er mooi tussen bij jouw zo. Makkelijke montage dus vergeleken met de LC8

Ik zou hem nog wel omdraaien als ik jouw was zodat je beter bij de stelknop kan komen.
Zelf zet ik hem toch nog regelmatig even uit of wat minder voor ik het bos induik bijvoorbeeld, bij snel recht door juist een tikje extra.
Nu kan je er volgens mij niet makkelijk bij.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Rechtdoor door de bocht....
« Reactie #2 Gepost op: 16-09-2007, 19:19 »
In overleg met Ewout was dit de beste positie op een Africa Twin met minimaal 30mm stuurverhogers. Hij staat zo mooi vlak op de kroonplaat, geen gedoe met stuurstroppen die onder een hoek staan ;)

Het knopje voor de licht bediening is eenvoudig te bedienen, die ander met het kaje erop wat lastiger, maar die verstel je nauwelijks lijkt mij.

Praktijk moet natuurlijk nog uitwijzen of het echt de investering waard is, maar ik zit door dit ding liever een anderhalfuur langer met een Libisch theetje bij een kampvuurtje dan dat ik zonder dit ding vroeg in de zweetzak moet ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: Rechtdoor door de bocht....
« Reactie #3 Gepost op: 16-09-2007, 21:31 »
Hey, hoe werkt zo een stuur demper eigenlijk?

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Rechtdoor door de bocht....
« Reactie #4 Gepost op: 16-09-2007, 21:37 »
Goed.............. (hoop ik :-X)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: Rechtdoor door de bocht....
« Reactie #5 Gepost op: 16-09-2007, 21:45 »
Hij werkt hydraulisch, net als je vorkpoten. Alle olie moet door een klein gaatje geperst worden. Doe je dat langzaam, dan voel je 'm niet. Beweeg je 't stuur snel, dan voel je ineens weerstand. Die weerstand kan je vaak in 8 standen stellen.

Stuurdempers voor de wegrace zijn wezenlijk anders dan die voor MX of rally. De eerste dempt in en uit, de laatste categorie als het goed is alleen uit (naar buiten toe). Naar binnen toe lopen die vrij.

Zo'n stuurdemper is extreem stoer als je al rijdend met 150 km/u door de woestijn zonodig even naar de camerahelicopter moet zwaaien ;D

Noppy

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: Rechtdoor door de bocht....
« Reactie #6 Gepost op: 17-09-2007, 13:25 »
Ik zeg: 't wordt al bijna een echt brommert  :-X  (mooi hoor!)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Rechtdoor door de bocht....
« Reactie #7 Gepost op: 24-09-2007, 14:37 »
hey Ferd,
Zat er nou nog lucht in of was ie al goed ontlucht?
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Rechtdoor door de bocht....
« Reactie #8 Gepost op: 24-09-2007, 14:46 »
Volgens de geleerden was ontluchten niet nodig. Ik begon echter vanaf de verkeerde kant te draaien. Je moet hem eerst helemaal dicht zetten, en dan iets van vier standen terug.
Dus er zitten wel 234 standen op, maar alleen de laatste 8 hebben enigszins nut  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: Rechtdoor door de bocht....
« Reactie #9 Gepost op: 24-09-2007, 16:09 »
ow, mijn demper is dus niet de enige die dat heeft  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: Rechtdoor door de bocht....
« Reactie #10 Gepost op: 24-09-2007, 17:41 »
Stuurdempers voor de wegrace zijn wezenlijk anders dan die voor MX of rally. De eerste dempt in en uit, de laatste categorie als het goed is alleen uit (naar buiten toe). Naar binnen toe lopen die vrij. Noppy

.... en gebruken ze die dingen ook in MX? Nooit opgevallen.

 
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • Africa Twin XRV 750 Rally
  • *****
  • Berichten: 571
Re: Rechtdoor door de bocht....
« Reactie #11 Gepost op: 28-10-2007, 17:54 »
En hoe is ie bevallen??
"Man is distinguished from all other creatures by the faculty of laughter."
"Confuse people... Quote from the WRONG message!"

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Rechtdoor door de bocht....
« Reactie #12 Gepost op: 28-10-2007, 18:01 »
Super!! Hij is te huur voor de volgende reis  :P
De motor is met name voor de duintoppen iets te zwaar, het ene duin is heel mul en zak je gigantisch weg, het andere is redelijk hard en vlieg je met je voorwiel lekker over de rand. Wegrijden in het mulle spul is ook een probleem en dan met name het op gang komen. Zo gauw je iets snelheid hebt ga je genieten, anders heb je hulp nodig om je achterkant even een halve meter omhoog te trekken. Advies: Bandenklemmen!! Bandenspanning moet onder de 1 bar met de Desert, dan wordt het rijden leuk. Ik heb het risico gelopen om toch met 1 bar te rijden zonder klemmen, maar optimaal is het natuurlijk niet. De motorrijders hebben in ieder geval geen lekke banden gehad, en dat in 4,5 x iets van 6000 km rijden.
Met de stuurdemper wordt het een stuk makkelijker rijden denk ik, heb het niet geprobeerd om een stuk mul zonder te rijden om het effect te voelen  :-\, heb gewoon heel lekker door het mulle kunnen rijden.