Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Nog meer Dakar op tv..  (gelezen 801 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Nog meer Dakar op tv..
« Gepost op: 16-12-2007, 10:56 »
En niet zo laat als op RTL 7..

Eurosport zendt van 4 t/m 20 januari dagelijks beelden uit van de 30ste editie
Eurosport zendt van 4 t/m 20 januari dagelijks beelden uit van de 30ste editie van de legendarische Dakar rally. Vrijdag 4 januari kijkt Eurosport vanaf 21.30 uur terug op de editie 2007 met winnaars Stéphane Peterhansel (Fra, Mitsubishi) en Cyril Despres (Fra, KTM). Daarna volgt rond 22.00 uur een presentatie van de teams en route. Op 5 & 6 januari zendt Eurosport de hoogtepunten van de dag uit om 22.00 uur. Vanaf 7 januari heeft Eurosport dagelijks twee LIVE shows: Om 19.15 - 19.30 uur (van 7-12 januari) en 19:30-19:45 uur (14-19 januari) doet Eurosport LIVE verslag van de finish. Om 22.00 - 22.45 uur (7-19 januari) komt Eurosport met LIVE beelden vanuit het overnachtingskamp van de coureurs met hoogtepunten en interviews. Er zijn dit jaar 570 voertuigen aangemeld: 245 motoren (28 met Nederlandse rijders), 20 quads, 205 auto’s (13 met Nederlandse rijders) en 100 vrachtauto’s (18 met Nederlandse rijders). Dit betekent een recordaantal inschrijvingen voor de rally die toegankelijk is voor iedereen. De rally is dit jaar 9273 kilometer lang en verdeeld over 15 etappes. Dit jaar staat voor de tweede maal op de laatste dag de Grand Prix du Lac Rose op het programma. Deze show race telt niet meer mee voor het eindklassement. De start vindt plaats in Lissabon (Portugal), daarna gaat de karavaan door Marokko, Mauritanië en Senegal om op 20 januari te finishen in Dakar.

DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
Re: Nog meer Dakar op tv..
« Reactie #1 Gepost op: 04-01-2008, 20:52 »
Niks meer Dakar op TV  :(

Ik kan me niet voorstellen dat ze dat zomaar kunnen maken, de sponsors gaan dit niet leuk vinden denk ik..

En ik ook niet.

Offline member

  • Administrator
  • *
  • Berichten: 3255
Re: Nog meer Dakar op tv..
« Reactie #2 Gepost op: 04-01-2008, 21:03 »
Lissabon heeft al de eerste schadeclaim ingediend heb ik begrepen (anderhalf miljoen).

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
Re: Nog meer Dakar op tv..
« Reactie #3 Gepost op: 04-01-2008, 21:16 »
http://www.trucksfromholland.nl/index.php?page=2

Daar staat een redelijke hoeveelheid info, kijk ook bij de nieuwsflitsen..

Als je zo kijkt kunnen ze, als ze Mauretanië gewoon overslaan, nog een riant stuk van het parkoers gewoon rijden.. Mauretanië is maar 8 etappe's... veiligheid bladiebla primadeluxe, helemaal mee eens, maar ik snap niet waarom de héle race hiervoor wordt afgelast..
Ik vind het erg drastisch.. en dan het moment wat ze uitkiezen om het nieuws te brengen.. blijkbaar wisten ze er in het kamp dus al 2 weken vanaf.
Ze hadden ook gewoon kunnen gaan rijden en dat stuk skippen, of de race starten ónder Mauretanië..

Ik vind het erg vreemd allemaal..